millä aloilla inhottavimmat työkaverit?
voin aloittaa: mainosala, röyhkeää, itsekeskeistä, ei koskaan mennä itseensä, aina syytetään muita ja kaivetaan maata toisen alta.
Kommentit (46)
Mikä tahansa missä on yli 60 vuotuaita vuelä suojatöissäön
Vierailija kirjoitti:
Sotealalla, koska naisvoittoista. Eli ainaista kyräilyä, kilpailua, selän takana puhumista, juoruilua.
Näin olen kuullut, naisvalta tosiaan ja myös raskas vuorotyö ja paljon vastuuta, sillä se soppa syntyy. Itse olen kaupan alalla, ja näihin hommiin tuntuu päätyvän usein sosiaalisia, ihmisläheisiä ja vilkkaita tyyppejä, joten sanoisin että aika hyvä ilmapiiri pääsääntöisesti on monen työpaikan kokemuksella.
It-alalla ei yleensä olla oikein joukkupelaajia.
Muistan lukeneeni, että ei sotealan naisvaltaisuus itsessään aiheuta ongelmia, vaan hierarkia. Jos olet korkeakoulutettu ja vaativassa työssä, mutta palkka on huono ja lääkärit katsoo nenänvartta pitkin, niin alkaa vähitellen keittää. Lisäksi tuolla alalla täytyy jaksaa valtavasti sosiaalista kanssakäymistä.
Puutarha-alan kesätöissä oon tutustunut inhottaviin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sotealalla, koska naisvoittoista. Eli ainaista kyräilyä, kilpailua, selän takana puhumista, juoruilua.
Miehenä tosin voi olla ihan kivaa. Ja naisetkin saattaa viihtyä paremmin jos on mies paikalla, pahimmat kiusaajat joutuu olemaan kunnolla ettei sosiaalisesti sokea mies huomaisi.
Oman kokemukseni mukaan päiväkodissa. En jäänyt alalle, vaan vaihdoin ihan toisaalle. Oli järkyttävää kuultavaa kuinka päiväkodin jotkut työntekijät haukkuivat ja arvostelivat lasten äitejä. Kasvotusten oltiin niin ystävällistä, mutta kun äiti selkänsä käänsi, niin johan alkoi puukot lentämään. Ja varsinkin, jos äiti oli hyvännäköinen ja itsestään huolehtiva. Myös lapsia kohdeltiin välillä epätasa-arvoisesti. Joillakin hoitajilla oli selkeät suosikit ja se kyllä näkyi. Erästäkin pullukkaa tyttöä yksi hoitaja nöyryytti lasten edessä, koska oli laittanut leipänsä päälle liikaa rasvaa.
Valitettavasti olin tuolloin sen verran nuori, että en uskaltanut puuttua alalla vuosia olleiden ammattilaisten asenteisiin ja metodeihin.
Stocmannilla, pikkupäälliköt rähisee ja isot päälliköt ei usko kun sanoo että väitteet ei pidä paikkaansa. Irtosanouduin ennenku olisin joutunut mielisairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
It-alalla ei yleensä olla oikein joukkupelaajia.
Oman kokemuksen mukaan IT-alalla on paljon myös niitä firmoja joissa juurikin on joukkuepelaajia. Mitä pienempi tulosvastuullinen yksikkö, niin yleensä sitä parempi meno.
Sossula ainakin.
Toinen toisiaan narskumpia pyrkyreitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa missä on yli 60 vuotuaita vuelä suojatöissäön
Kamala sanoa, mutta kuusissakymmenissä olevat naiset on haastavia työkavereita. Ovat usein pahalla päällä ja mieltä osoitetaan milloin mistäkin naama vääränä. Solidaarisuus on vieras käsite. Tekevät töitä tahallaan laiskasti, mutta eivät välitä niiden kasautuvan sitten muiden niskaan. Kytätään ja arvostellaan kyllä muiden työntekoa. Työpaikallani on muutama tuollainen, ja odotan kuin kuuta nousevaa heidän eläkkeelle jäämistään.
Todellakin toivon, että itse en muutu tuollaiseksi jonain päivänä, kun olen heidän iässään.
Vierailija kirjoitti:
Sossula ainakin.
Toinen toisiaan narskumpia pyrkyreitä.
Kyseisessä lafkassa työskentely vaatii jo jonkinasteisen persoonallisuushäiriön.
Kulttuurialalla on jos jonkinlaista ns. persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurialalla on jos jonkinlaista ns. persoonaa.
Totta. Lievimmillään sosiaalisesti kömpelöitä, joilla on kyllä taiteellisuutta ja visioita mutta ovat jääneet ihmisinä vähän keskenkasvuisiksi. Pahimmillaan oppikirjanarsisteja, joille taiteella ja kulttuurilla on vain välinearvo. Alan hyvät tyypit ovatkin sitten todella hyviä, näkemyksellisiä, humaaneja ja sivistyneitä. Heitä vain on vähemmän kuin mitä ehkä kuvittelisi.