Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ääliö kutsuu itse itseään "trophy wife"???
Jos arvelee tai tietää olevansa siinä kategoriassa. Jos haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa vain mieleen, olisiko Rebeccan eka isäntäperhe fyysisesti estänyt tyttöä lähtemästä ulos? Tuskinpa.
Se nuori äijä oli aika aggressiivisen oloinen mulkero. Sille saikin haistatella. Oikea islamis tim ulkku.
Hyvä Rebecca. Kaikki naiset ei kunnioita islamistimiestä kun ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain ärsyttää nuo turhanpäiväisistä syistä perhettä vaihtavat nirppanokat, mutta nyt lähinnä suretti Kiaran isäntäperheen isoäiti. Tyttöä kohdeltiin kunnioittaen vieraana, eikä heillä välttämättä ollut ihan täyttä ymmärrystä siitä mitä aupaurius loppupeleissä tarkoittaa, joten kohtuuton päätös lähteä viime metreillä.
Mua kävi sääliksi sitä mummoa joka itku kurkussa luuli että he on tehneet jotain väärin. Luulen että Kiaraa ahdisti kun ei ollut mummon kanssa yhteistä kieltä mut oli aika töksö lähtö silti:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa vain mieleen, olisiko Rebeccan eka isäntäperhe fyysisesti estänyt tyttöä lähtemästä ulos? Tuskinpa.
Se nuori äijä oli aika aggressiivisen oloinen mulkero. Sille saikin haistatella. Oikea islamis tim ulkku.
Hyvä Rebecca. Kaikki naiset ei kunnioita islamistimiestä kun ei ole pakko.
Jotain se sälli vinkui siinä että "olet heikko"Rebeccalle.
Tuo kulttuuri vihaa vahvoja naisia.
Moniko osaisi toimia kylmiltään vieraan kulttuurin taloudessa jos ei ole yhteistä kieltäkään? Menee ja alkaa availla kaappeja ja komeroita että mikä on missäkin. Mitä ruokaa laitetaan ja mistä aineksista? Miten siivotaan? Onko vesi puhdasta? Sopiiko liikkua ja penkoa huoneissa vapaasti? Ei näitä kotietikettejä ole missään oppaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosittain ärsyttää nuo turhanpäiväisistä syistä perhettä vaihtavat nirppanokat, mutta nyt lähinnä suretti Kiaran isäntäperheen isoäiti. Tyttöä kohdeltiin kunnioittaen vieraana, eikä heillä välttämättä ollut ihan täyttä ymmärrystä siitä mitä aupaurius loppupeleissä tarkoittaa, joten kohtuuton päätös lähteä viime metreillä.
Mua kävi sääliksi sitä mummoa joka itku kurkussa luuli että he on tehneet jotain väärin. Luulen että Kiaraa ahdisti kun ei ollut mummon kanssa yhteistä kieltä mut oli aika töksö lähtö silti:(
Mummoparka varmaan pahoinpidelty ja vieras antoi turvaa ja henkireiän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jo kaikki jaksot Areenasta. Sabina taitaa olla paljon herkempi ja tunteikkaampi, kuin mitä antaa ymmärtää. Miten joustava ja anteeksiantava, peukut siitä, se on fiksuq. Fiksuja olivat muutkin tytöt.
Mutta Sabina vaikuttaa kärsivän väärinymmärretyksi tulemisesta ja kaltoin kohtelusta kerta toisensa jälkeen. Heti alussa kotipuolen kavereista joku heitti jonkun hieman mustamaslaavan piikin, sitten Rebecca ja lopulta isäntäperheen suku. Nätin kateutta ja ennakkoluuloja herättävän barbimaisen yliopisto-opiskelijan koviskuoren alla on todella kiltti ja herkkä ihminen, joka ottaa ehkä raskaasti epäoikeudenmukainen palautteen kerta toisensa jälkeen.
Koviskuori? Kovis?
Ihan tavalliselta nuoreltahan hän vaikutti, ei tullut mieleenkään että olisi kovis.
Kaikki nuo ovat mielestäni omalla tavallaan tavallisia nuoria, ei mitenkään koviksia tai nössöjä tai mitään ääripäitä.
Et nyt vain ymmärtänyt
Nyt jakso 4 menossa. Tytöt valittavat kun eivät saa liikkua yksin ulkona. Kannattaisiko perehtyä maan kulttuuriin ennen sinne matkustamista? Suomalaiset aina hokee "maassa maan tavalla" jos ulkkarit valittaa täällä jostain. Samalla tavoin meidänkin pitää sopeutua muihin maihin niihin matkustaessamme. Naurettavaa toi tyttöjen höpötys siitä kuinka ovat tulleet Marokkoon opettamaan heitä suomalaisten naisten vapauksista ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa miehestä nimeltään Hadj Mohammed Mesfewi.
Joo mies joka rapesi 1001 naista vuoden aikana melkoinen sälli.
1000 ja yhden yön "tarinat".
Rebecca, kalterit ja Lintu-laulu. Repesin totaalisesti! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Rebeccalle selvitetty ennen matkaa mitä tarkoittaa au-pair? Hän joutui vaihtamaan perhettä kesken matkan, ja tämä uuden perheen äiti ja isä sanoivat (viimeinen jakso), etteivät olleet tyytyväisiä Rebeccaan,koska tämä ei tehnyt mitään töitä vaan makaili päivät pitkät. Ja Sabina kertoi jossain vaiheessa, että Rebecca ei maksanut omaa osuuttaan vapaa-ajan aktiviteeteista, vaan toiset tytöt maksoivat hänenkin osuuden.
Ja entäpä sitten Beccan "joululahjat" muille tytöille: lyijykynätekstit pienille paperilapuille. Nolostuttavan pihi.
Oliko heillä käyttörahaa tuotannolta, vai omillako menivät?
Minä uskon että nämä isäntäperheet olivat niin huolissaan tyttöjen turvallisesta vuoden 2018 tapahtumien vuoksi. Kaksi skandityttöä tapettiin ja Marokko maana sai ikävää mainetta. Ihan ymmärrettävää että haluavat suojella ulkomaalaisia tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Kesäloma, en viitsi nyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rebecca oli ylipäätänsä todella epäkunnioittava, laiska, ei halunnut tehdä mitään, marisi ja valitti kokoajan. Eipä ole opit menneet siis uskovaisessa kodissa perille. Ja edelleen miks ei oteta selvää ennen maahantuloa millainen maa on kyseessä? Ja huolissaan ne oli sen turvallisuudesta mut toinen vaan haistatteli.
Rebecca halusi vain oman upean kämpän. Tahtotila ei ollut auttaa perhettä vaan asua yksin hienossa kämpässä ja vapauden nukkua pitkään ja olla niin kuin itse tahtoo. Turvatonta vaalena skandinaisen on tuolla yksin kulkea. Voin vaan arvata mikä itku ja esitys olisi tullut jos olisi joutunut raiskatuksi tuolla, vaikka itse yksin halusi vaellella eikä ymmärtänyt sen vaaroja tuolla, jossa nainen ei ole kuin aasin korvike. Toisaalta, ei taida tyhmällä ihmisellä aasia parempaa korvien väliä olla.
Jännää miten huolehtiminen ja varottelu koettiin siten, että heidän vapauttaan rajoitetaan. Ok, jos tiedostavat kaikkinaisen vapauden riskit ja kantavat seurauksista itse vastuun.
Vapauteen kuuluu myös vastuu.
Ei tuo Rebeccakaan mikään välkky ollut, kun kyseli siinä tilanteessa siltä perheen veljeltä, että "mistä ne voi tietää etten ole marokkolainen??" :D
Ja sitten se vänkytys, että "minä en ole tottunut tällaiseen enkä minä ala tällaiseen, minä elän vain niillä säännöillä mihin minä olen tottunut enkä suostu muuhun" - silleen joo, mutta ei se nyt vain mene noin joka tilanteessa elämässä, että itse määrittelee ne säännöt millä mennään. Ellei sitten todella halua asettaa itseään vaaraan.
Jotenkin noista kyllä paistoi sellainen tyhmyys, etteivät varmaan vaan osaa mennä tilanteen mukaan? Eli jos matkustaa yksin, niin joissain maissa ei kannata kauheasti poistua pimeän tultua mihinkään, ja tarvittaessa kaapua päälle. Ja ei nyt ainakaan missään napapaidoissa ja perseshortseissa hilluta joka paikassa.
Nykyään näkee ihan tavallisen oloisistakin perheistä tulevilla sellaista, ettei osata esim. tapaetikettiä ja juhlapukeutumista omassakaan maassa, niin mitenpä sitä voisi sitten osata sulautua eri kulttuurien tapoihin ja ottaa niitä huomioon.
Tuo asenne että on tyhmää olla alistumatta naiselle asetettuihin raameihin, pitää niitä yllä. Eikö heillä ollut kuvausryhmä kannoilla joten olisi se nyt ollut jos joku olisi käynyt kimppuun siinä kameran edessä. Ahdistelua tehdään juuri tahallaan, että miehet voi pitää mieluistaan kulttuuria yllä pelottelemalla naisia. Ne naisetkaan ei ajattele pidemmälle, kuin miten suojella lapsia jatkamalla vanhoja tapoja.
Ei kuvausryhmä jokaista aupairia seuraa 24/7. On sovitut päivät ja ajat jolloin kuvataan perheissä + yhteiset retket. Muuten aupairit kuvaavat itse.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jakso 4 menossa. Tytöt valittavat kun eivät saa liikkua yksin ulkona. Kannattaisiko perehtyä maan kulttuuriin ennen sinne matkustamista? Suomalaiset aina hokee "maassa maan tavalla" jos ulkkarit valittaa täällä jostain. Samalla tavoin meidänkin pitää sopeutua muihin maihin niihin matkustaessamme. Naurettavaa toi tyttöjen höpötys siitä kuinka ovat tulleet Marokkoon opettamaan heitä suomalaisten naisten vapauksista ...
Jep. Toisaalta noi tytöt on nuoria ja sitä myöten naiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Rebecca, kalterit ja Lintu-laulu. Repesin totaalisesti! 🤭
Joo ja vielä dramaattinen itkuinen katse😅
Rebekka oli siis sanonut Sabinalle hänen olevan väärässä ohjelmassa. Törkeä kommentti. Eilisessä Meet & Greet livessä sakoi sen olleen sarkasmia. Hankala tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Rebekka oli siis sanonut Sabinalle hänen olevan väärässä ohjelmassa. Törkeä kommentti. Eilisessä Meet & Greet livessä sakoi sen olleen sarkasmia. Hankala tyyppi.
Läski oli kade hoikalle fiksulle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Tietääköhän Rebecca edes mitä on sarkasmi?
Tuo asenne että on tyhmää olla alistumatta naiselle asetettuihin raameihin, pitää niitä yllä. Eikö heillä ollut kuvausryhmä kannoilla joten olisi se nyt ollut jos joku olisi käynyt kimppuun siinä kameran edessä. Ahdistelua tehdään juuri tahallaan, että miehet voi pitää mieluistaan kulttuuria yllä pelottelemalla naisia. Ne naisetkaan ei ajattele pidemmälle, kuin miten suojella lapsia jatkamalla vanhoja tapoja.