Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit Marokossa.

Vierailija
28.04.2026 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Au pairit Marokossa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1236)

Vierailija
1121/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vain mieleen, olisiko Rebeccan eka isäntäperhe fyysisesti estänyt tyttöä lähtemästä ulos? Tuskinpa.

Se nuori äijä oli aika aggressiivisen oloinen mulkero. Sille saikin haistatella. Oikea islamis tim ulkku.

Rebecca oli ylipäätänsä todella epäkunnioittava, laiska, ei halunnut tehdä mitään, marisi ja valitti kokoajan. Eipä ole opit menneet siis uskovaisessa kodissa perille. Ja edelleen miks ei oteta selvää ennen maahantuloa millainen maa on kyseessä? Ja huolissaan ne oli sen turvallisuudesta mut toinen vaan haistatteli. 

Rebecca halusi vain oman upean kämpän. Tahtotila ei ollut auttaa perhettä vaan asua yksin hienossa kämpässä ja vapauden nukkua pitkään ja olla niin kuin itse tahtoo. Turvatonta vaalena skandinaisen on tuolla yksin kulkea. Voin vaan arvata mikä itku ja esitys olisi tullut jos olisi joutunut raiskatuksi tuolla, vaikka itse yksin halusi vaellella eikä ymmärtänyt sen vaaroja tuolla, jossa nainen ei ole kuin aasin korvike. Toisaalta, ei taida tyhmällä ihmisellä aasia parempaa korvien väliä olla.

Jännää miten huolehtiminen ja varottelu koettiin siten, että heidän vapauttaan rajoitetaan. Ok, jos tiedostavat kaikkinaisen vapauden riskit ja kantavat seurauksista itse vastuun.  

Vapauteen kuuluu myös vastuu.

Ei tuo Rebeccakaan mikään välkky ollut, kun kyseli siinä tilanteessa siltä perheen veljeltä, että "mistä ne voi tietää etten ole marokkolainen??" :D

Ja sitten se vänkytys, että "minä en ole tottunut tällaiseen enkä minä ala tällaiseen, minä elän vain niillä säännöillä mihin minä olen tottunut enkä suostu muuhun" - silleen joo, mutta ei se nyt vain mene noin joka tilanteessa elämässä, että itse määrittelee ne säännöt millä mennään. Ellei sitten todella halua asettaa itseään vaaraan.

Jotenkin noista kyllä paistoi sellainen tyhmyys, etteivät varmaan vaan osaa mennä tilanteen mukaan? Eli jos matkustaa yksin, niin joissain maissa ei kannata kauheasti poistua pimeän tultua mihinkään, ja tarvittaessa kaapua päälle. Ja ei nyt ainakaan missään napapaidoissa ja perseshortseissa hilluta joka paikassa. 

Nykyään näkee ihan tavallisen oloisistakin perheistä tulevilla sellaista, ettei osata esim. tapaetikettiä ja juhlapukeutumista omassakaan maassa, niin mitenpä sitä voisi sitten osata sulautua eri kulttuurien tapoihin ja ottaa niitä huomioon. 

Tuo  asenne  että  on  tyhmää  olla  alistumatta  naiselle  asetettuihin  raameihin,  pitää  niitä  yllä.  Eikö heillä  ollut  kuvausryhmä kannoilla  joten  olisi  se  nyt  ollut  jos joku olisi  käynyt  kimppuun  siinä kameran edessä.   Ahdistelua  tehdään  juuri  tahallaan,   että  miehet  voi  pitää  mieluistaan  kulttuuria  yllä  pelottelemalla  naisia. Ne  naisetkaan  ei  ajattele  pidemmälle,   kuin  miten  suojella  lapsia  jatkamalla  vanhoja  tapoja.  

Vierailija
1122/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ääliö kutsuu itse itseään "trophy wife"???

Jos  arvelee  tai  tietää  olevansa  siinä  kategoriassa.  Jos  haluaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vain mieleen, olisiko Rebeccan eka isäntäperhe fyysisesti estänyt tyttöä lähtemästä ulos? Tuskinpa.

Se nuori äijä oli aika aggressiivisen oloinen mulkero. Sille saikin haistatella. Oikea islamis tim ulkku.

Hyvä  Rebecca.  Kaikki  naiset  ei  kunnioita  islamistimiestä kun  ei  ole  pakko. 

Vierailija
1124/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain ärsyttää nuo turhanpäiväisistä syistä perhettä vaihtavat nirppanokat, mutta nyt lähinnä suretti Kiaran isäntäperheen isoäiti. Tyttöä kohdeltiin kunnioittaen vieraana, eikä heillä välttämättä ollut ihan täyttä ymmärrystä siitä mitä aupaurius loppupeleissä tarkoittaa, joten kohtuuton päätös lähteä viime metreillä.  

Mua kävi sääliksi sitä mummoa joka itku kurkussa luuli että he on tehneet jotain väärin. Luulen että Kiaraa ahdisti kun ei ollut mummon kanssa yhteistä kieltä mut oli aika töksö lähtö silti:(

Vierailija
1125/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä  Rebecca.  Kaikki  naiset  ei  kunnioita  islamistimiestä kun  ei  ole  pakko. 

Jotain se sälli vinkui siinä että "olet heikko"Rebeccalle. 

Tuo kulttuuri vihaa vahvoja naisia.

Vierailija
1126/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko osaisi toimia  kylmiltään  vieraan kulttuurin taloudessa jos  ei ole  yhteistä  kieltäkään?  Menee  ja alkaa availla kaappeja ja  komeroita  että  mikä on  missäkin.  Mitä  ruokaa  laitetaan ja  mistä  aineksista?  Miten siivotaan?  Onko  vesi puhdasta?  Sopiiko  liikkua ja  penkoa huoneissa  vapaasti?  Ei  näitä  kotietikettejä  ole missään  oppaissa. 

Vierailija
1127/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain ärsyttää nuo turhanpäiväisistä syistä perhettä vaihtavat nirppanokat, mutta nyt lähinnä suretti Kiaran isäntäperheen isoäiti. Tyttöä kohdeltiin kunnioittaen vieraana, eikä heillä välttämättä ollut ihan täyttä ymmärrystä siitä mitä aupaurius loppupeleissä tarkoittaa, joten kohtuuton päätös lähteä viime metreillä.  

Mua kävi sääliksi sitä mummoa joka itku kurkussa luuli että he on tehneet jotain väärin. Luulen että Kiaraa ahdisti kun ei ollut mummon kanssa yhteistä kieltä mut oli aika töksö lähtö silti:(

Mummoparka  varmaan  pahoinpidelty  ja  vieras  antoi  turvaa  ja  henkireiän? 

Vierailija
1128/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin jo kaikki jaksot Areenasta. Sabina taitaa olla paljon herkempi ja tunteikkaampi, kuin mitä antaa ymmärtää. Miten joustava ja anteeksiantava, peukut siitä, se on fiksuq. Fiksuja olivat muutkin tytöt. 

Mutta Sabina vaikuttaa kärsivän väärinymmärretyksi tulemisesta ja kaltoin kohtelusta kerta toisensa jälkeen. Heti alussa kotipuolen kavereista joku heitti jonkun hieman mustamaslaavan piikin, sitten Rebecca ja lopulta isäntäperheen suku. Nätin kateutta ja ennakkoluuloja herättävän barbimaisen yliopisto-opiskelijan koviskuoren alla on todella kiltti ja herkkä ihminen, joka ottaa ehkä raskaasti epäoikeudenmukainen palautteen kerta toisensa jälkeen.

Koviskuori? Kovis?

Ihan tavalliselta nuoreltahan hän vaikutti, ei tullut mieleenkään että olisi kovis.

Kaikki nuo ovat mielestäni omalla tavallaan tavallisia nuoria, ei mitenkään koviksia tai nössöjä tai mitään ääripäitä. 

Et nyt vain ymmärtänyt

Vierailija
1129/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jakso 4 menossa. Tytöt valittavat kun eivät saa liikkua yksin ulkona. Kannattaisiko perehtyä maan kulttuuriin ennen sinne matkustamista? Suomalaiset aina hokee "maassa maan tavalla" jos ulkkarit valittaa täällä jostain. Samalla tavoin meidänkin pitää sopeutua muihin maihin niihin matkustaessamme. Naurettavaa toi tyttöjen höpötys siitä kuinka ovat tulleet Marokkoon opettamaan heitä suomalaisten naisten vapauksista ... 

Vierailija
1130/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa miehestä nimeltään Hadj Mohammed Mesfewi. 

Joo mies joka rapesi 1001 naista vuoden aikana melkoinen sälli.

1000 ja yhden yön "tarinat".

Vierailija
1131/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebecca, kalterit ja Lintu-laulu.  Repesin totaalisesti! 🤭

Vierailija
1132/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Rebeccalle selvitetty ennen matkaa mitä tarkoittaa au-pair? Hän joutui vaihtamaan perhettä kesken matkan, ja tämä uuden perheen äiti ja isä sanoivat (viimeinen jakso), etteivät olleet tyytyväisiä Rebeccaan,koska tämä ei tehnyt mitään töitä vaan makaili päivät pitkät. Ja Sabina kertoi jossain vaiheessa, että Rebecca ei maksanut omaa osuuttaan vapaa-ajan aktiviteeteista, vaan toiset tytöt maksoivat hänenkin osuuden. 

Ja entäpä sitten Beccan "joululahjat" muille tytöille: lyijykynätekstit pienille paperilapuille. Nolostuttavan pihi.

Oliko heillä käyttörahaa tuotannolta, vai omillako menivät?

Vierailija
1133/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että nämä isäntäperheet olivat niin huolissaan tyttöjen turvallisesta vuoden 2018 tapahtumien vuoksi. Kaksi skandityttöä tapettiin ja Marokko maana sai ikävää mainetta. Ihan ymmärrettävää että haluavat suojella ulkomaalaisia tyttöjä. 

Vierailija
1134/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Kesäloma, en viitsi nyt..

Vierailija
1135/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rebecca oli ylipäätänsä todella epäkunnioittava, laiska, ei halunnut tehdä mitään, marisi ja valitti kokoajan. Eipä ole opit menneet siis uskovaisessa kodissa perille. Ja edelleen miks ei oteta selvää ennen maahantuloa millainen maa on kyseessä? Ja huolissaan ne oli sen turvallisuudesta mut toinen vaan haistatteli. 

Rebecca halusi vain oman upean kämpän. Tahtotila ei ollut auttaa perhettä vaan asua yksin hienossa kämpässä ja vapauden nukkua pitkään ja olla niin kuin itse tahtoo. Turvatonta vaalena skandinaisen on tuolla yksin kulkea. Voin vaan arvata mikä itku ja esitys olisi tullut jos olisi joutunut raiskatuksi tuolla, vaikka itse yksin halusi vaellella eikä ymmärtänyt sen vaaroja tuolla, jossa nainen ei ole kuin aasin korvike. Toisaalta, ei taida tyhmällä ihmisellä aasia parempaa korvien väliä olla.

Jännää miten huolehtiminen ja varottelu koettiin siten, että heidän vapauttaan rajoitetaan. Ok, jos tiedostavat kaikkinaisen vapauden riskit ja kantavat seurauksista itse vastuun.  

Vapauteen kuuluu myös vastuu.

Ei tuo Rebeccakaan mikään välkky ollut, kun kyseli siinä tilanteessa siltä perheen veljeltä, että "mistä ne voi tietää etten ole marokkolainen??" :D

Ja sitten se vänkytys, että "minä en ole tottunut tällaiseen enkä minä ala tällaiseen, minä elän vain niillä säännöillä mihin minä olen tottunut enkä suostu muuhun" - silleen joo, mutta ei se nyt vain mene noin joka tilanteessa elämässä, että itse määrittelee ne säännöt millä mennään. Ellei sitten todella halua asettaa itseään vaaraan.

Jotenkin noista kyllä paistoi sellainen tyhmyys, etteivät varmaan vaan osaa mennä tilanteen mukaan? Eli jos matkustaa yksin, niin joissain maissa ei kannata kauheasti poistua pimeän tultua mihinkään, ja tarvittaessa kaapua päälle. Ja ei nyt ainakaan missään napapaidoissa ja perseshortseissa hilluta joka paikassa. 

Nykyään näkee ihan tavallisen oloisistakin perheistä tulevilla sellaista, ettei osata esim. tapaetikettiä ja juhlapukeutumista omassakaan maassa, niin mitenpä sitä voisi sitten osata sulautua eri kulttuurien tapoihin ja ottaa niitä huomioon. 

Tuo  asenne  että  on  tyhmää  olla  alistumatta  naiselle  asetettuihin  raameihin,  pitää  niitä  yllä.  Eikö heillä  ollut  kuvausryhmä kannoilla  joten  olisi  se  nyt  ollut  jos joku olisi  käynyt  kimppuun  siinä kameran edessä.   Ahdistelua  tehdään  juuri  tahallaan,   että  miehet  voi  pitää  mieluistaan  kulttuuria  yllä  pelottelemalla  naisia. Ne  naisetkaan  ei  ajattele  pidemmälle,   kuin  miten  suojella  lapsia  jatkamalla  vanhoja  tapoja.  

Ei kuvausryhmä jokaista aupairia seuraa 24/7. On sovitut päivät ja ajat jolloin kuvataan perheissä  + yhteiset retket. Muuten aupairit kuvaavat itse.

Vierailija
1136/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jakso 4 menossa. Tytöt valittavat kun eivät saa liikkua yksin ulkona. Kannattaisiko perehtyä maan kulttuuriin ennen sinne matkustamista? Suomalaiset aina hokee "maassa maan tavalla" jos ulkkarit valittaa täällä jostain. Samalla tavoin meidänkin pitää sopeutua muihin maihin niihin matkustaessamme. Naurettavaa toi tyttöjen höpötys siitä kuinka ovat tulleet Marokkoon opettamaan heitä suomalaisten naisten vapauksista ... 

Jep. Toisaalta noi tytöt on nuoria ja sitä myöten naiiveja. 

Vierailija
1137/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rebecca, kalterit ja Lintu-laulu.  Repesin totaalisesti! 🤭

Joo ja vielä dramaattinen itkuinen katse😅

Vierailija
1138/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebekka oli siis sanonut Sabinalle hänen olevan väärässä ohjelmassa. Törkeä kommentti. Eilisessä Meet & Greet livessä sakoi sen olleen sarkasmia. Hankala tyyppi.

Vierailija
1139/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rebekka oli siis sanonut Sabinalle hänen olevan väärässä ohjelmassa. Törkeä kommentti. Eilisessä Meet & Greet livessä sakoi sen olleen sarkasmia. Hankala tyyppi.

Läski oli kade hoikalle fiksulle tytölle.

Vierailija
1140/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän Rebecca edes mitä on sarkasmi?