Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit Marokossa.

Vierailija
28.04.2026 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Au pairit Marokossa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1236)

Vierailija
1161/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kyllä vähän noottia Ylelle siitä, miten huonosti au pairit on valmisteltu kohdemaan kulttuuriin, tapoihin, sääntöihin, lakeihin yms. Mietin mistä tämä voisi johtua, niin ehkä siitä, että jos tietoja annettaisiin etukäteen, ohjelma ei toteutuisi kun kaikki peruisivat osallistumisensa? Tästä syystä voitaisiinko jatkossa pitäytyä maissa, joiden kulttuuri ja erityisesti naisten asema ei poikkea näin radikaalisti Suomesta. Ei ole mukavaa katsella, kun  nuoret nolaavat itsensä.

Onko nuoret niin uuvatteja että eivät ota itse mistään mitään selvää? Tai edes noiden vanhemmat.

Samaa vois kysyä tulijoilta jotka tänne tulee, onhan niilläkin älypuhelimet ja silti eivät ota selvää millainen maa Suomi on vaan käyttäytyvät ihan apinamaisesti

Kun saliin tuoda sika, ei siasta tule salikelpoista vaan sali muuttuu sikalaksi.

Vierailija
1162/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Marokossa

Ohhoh lähteeköhän neideiltä päät irti? 🤔

https://en.wikipedia.org/wiki/Murders_of_Louisa_Vesterager_Jespersen_an…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Marrakeshissa parikymppisenä neitokaisena! Vaikka oli poikakaveri mukana se äijien iholletulo oli hirveää!  Käsi kädessä kuljettiin Agadirissa ja kiitin onneani, etten ollut reissussa yksin!  Huumeitakin tyrkytettiin joka käänteessä, tämä vuonna -86

Olet 60-vuotias ja roikut jossain vauva-palstalla. Sinulle on myöhäistä toivottaa elämän hankkimista. Se meni jo, kaikkea pelätessä ja ihmetellessä :D

Vierailija
1164/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Marrakeshissa parikymppisenä neitokaisena! Vaikka oli poikakaveri mukana se äijien iholletulo oli hirveää!  Käsi kädessä kuljettiin Agadirissa ja kiitin onneani, etten ollut reissussa yksin!  Huumeitakin tyrkytettiin joka käänteessä, tämä vuonna -86

Olet 60-vuotias ja roikut jossain vauva-palstalla. Sinulle on myöhäistä toivottaa elämän hankkimista. Se meni jo, kaikkea pelätessä ja ihmetellessä :D

Sulle toivon syöpää.

Vierailija
1165/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebekka "ei oo mtn sovittu mut tää on nyt vaan menny niin et mä jään tänne nukkumaan aamuisin, koska noi vanhemmat herää joka tapauksessa aikasin. Samalla ne tekee sit lapsille aamupalat ja muut" 

Siis miten tuo ei ymmärrä että vanhemmille ois apukäsipari varmasti suureksi avuksi vilkkaiden poikien kanssa? Niin noloo. 

Vierailija
1166/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko osaisi toimia  kylmiltään  vieraan kulttuurin taloudessa jos  ei ole  yhteistä  kieltäkään?  Menee  ja alkaa availla kaappeja ja  komeroita  että  mikä on  missäkin.  Mitä  ruokaa  laitetaan ja  mistä  aineksista?  Miten siivotaan?  Onko  vesi puhdasta?  Sopiiko  liikkua ja  penkoa huoneissa  vapaasti?  Ei  näitä  kotietikettejä  ole missään  oppaissa. 

Tämä. Olen itse ollut au pairina kahdessa eri perheessä ja jos ei ole selkeää tehtävänkuvausta, niin on vaativaa  luontevasti alkaa tehdä asioita vieraassa  taloudessa. Varsinkin, jos ruokakulttuuri on niin erilaista kuin esim. Marokossa. Ja sitten yksi juttu. Au Pair ei ole kodinhoitaja, eikä työsuhteessa perheeseen. Au pair on ikään kuin puoliksi vieras, puoliksi työntekijä. Toki au pairille kuuluu velvollisuuksia, mutta mikään kotiorja hän ei ole. Hänelle kuuluu myös vapaa-aika. On puolin ja toisin vaativaa löytää yhteiset pelisäännöt. 

Perheissä, joissa itse olen ollut, kävi siivooja, joten siivoamalla en saanut täytettyä päiviäni. Kieltämättä välillä kävi mielessä, että joku selkeä tehtävälista olisi kiva, etten välillä tuntisi itseäni niin turhaksi.

Enkä tiedä mistä tämä käsitys ohjelman au pairien laiskuudesta tulee. Olen ohjelmassa vasta aika alussa, mutta esim. Kiarahan suoraan pyytää äidiltä, että saisi enemmän töitä. 

Vierailija
1167/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viime kaudella on ollut 7 tyttöä joista 2 vakavasti  ylipainoista, 3 ylipainoista ja vain 2 normaalimittaista.

Sitten oli joku intialaisen näköinen viiksihuuli.

Vierailija
1168/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Og vauvapalstalaiset alkavat olla 50-60-vuotiaita ja niillä og vauvoilla alkaa olla omia vauvoja. 

Vierailija
1169/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain ärsyttää nuo turhanpäiväisistä syistä perhettä vaihtavat nirppanokat, mutta nyt lähinnä suretti Kiaran isäntäperheen isoäiti. Tyttöä kohdeltiin kunnioittaen vieraana, eikä heillä välttämättä ollut ihan täyttä ymmärrystä siitä mitä aupaurius loppupeleissä tarkoittaa, joten kohtuuton päätös lähteä viime metreillä.  

Kaikkea ei näytetä tv:ssä. Ne syyt lähtöön eivät aina ole niin turhanpäiväisiä kuin miltä näyttää. 

Vierailija
1170/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella typerä kommentti. Hänen tekstistäänhän nimenomaan näkee, että hän on elänyt ja kokenut, ja ollut siellä Marokossakin 80-luvulla.

Lisäksi paljon typerämpää täällä on nuorena käydä, ymmärrän paremmin nimenomaan jos esim. kuuskymppiset käy täällä. Sen sijaan pari-kolmekymppiset vauvapalstalla on lähinnä surullista ja SE vasta on sitä elämän tuhlaamista - hukata parhaita vuosia tällaiseen. 

Eri

Vierailija
1171/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viime kaudella on ollut 7 tyttöä joista 2 vakavasti  ylipainoista, 3 ylipainoista ja vain 2 normaalimittaista.

Kenenkähän älynväläys oli pistää hoikkaan maahan eli Thaimaahaan sairaalloisen ylipainoinen au pair? Eikös se yks pikkupoika pelännyt ja se äiti yritti saada aupairia laihtumaan sanomalla että etkö halua olla terve? Etkö olisi onnellinen hoikempana?? 

Vierailija
1172/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se viiksihuulikin oli pullukka. Samoin oli Australian kauden Juho. 

En ymmärrä teidän valikoivaa näköänne, kun rekisteröitte vain naispuolisten ihmisten ylipainon???? Kenties teillä itsellänne on niitä naisvihaisia asenteita, kuten tuolla Marokossakin.

Vierailija
1173/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos infosta. Itse kun olen keskittynyt ihan muihin asioihin, menee tällainen huomio ohi. Toki en sinänsä tiedolla tee mitään vieläkään, mutta kai senkin johonkin muistojen tilastoon voi työntää.

Vierailija
1174/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teidän valikoivaa näköänne, kun rekisteröitte vain naispuolisten ihmisten ylipainon???? Kenties teillä itsellänne on niitä naisvihaisia asenteita, kuten tuolla Marokossakin.

Juho pullukka? No ei todellakaan. Muutenkin harvinaisen jalat maassa-tyyppi. 

Nää extreme-possut on taasen järjestään vähän kujalla ihan kaikesta.

Vierailija
1175/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juho pullukka? No ei todellakaan. Muutenkin harvinaisen jalat maassa-tyyppi. 

Nää extreme-possut on taasen järjestään vähän kujalla ihan kaikesta.

Ei todellakaan ollut jalat maassa, vaan ihastunut johonkin jälkijättöisen oloiseen Susaan :D 

Vierailija
1176/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähtikö toi Kiara hyvästelemättä perheenäitiä?? Miten saattoi jättää mummon joka noin kovin häneen kiintyi eikä selvästi tiennyt miksi hän lähti :(

Vierailija
1177/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, Juholla oli selvästi liikaa fläsää. Yhtä paljon kuin näillä ohjelman hieman ylipainoisilla tytöillä.

Etelä-Afrikan kauden poika oli sitten jo Rebeccan tyyliin lihava.

Vierailija
1178/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä oo muuta tekemistä kun puida toisten ihmisten läskejä😅

Osa vihaviesteistä taitaa olla paistopistekyttääjä hih hihin käsialaa

Vierailija
1179/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri osoittaa sun kaksoisstandardit, kun et suostu näkemään samaa läskimäärää miehellä yhtä pahana juttuna, kuin se on naisella.

Et ole sen parempi kuin marokkolaisetkaan.

Vierailija
1180/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toivottavasti sieltä palaa takaisin tyttö, joka osaa arvostaa entistä enemmän meitä läheisiään." Nyt on kyllä jokseenkin narsismihenkinen kommentti au pairin äidiltä. En keksi tilannetta, missä sanoisin tai edes ajattelisin noin omista aikuisista lapsistani. Että kyllä hän nyt osaa minua arvostaa. Ei, kun minun tehtäväni on arvostaa häntä ja opettaa arvostamaan myös muita ihmisiä. 

Kenen äiti? Vaikka en pitäisi niin pahana kommenttina