Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen homo! Kysy mitä vaan.

Vierailija
28.04.2026 |

Nyt saa kysyä homomieheltä mitä vaan, jos tahtoo. 

Kommentit (452)

Vierailija
301/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä julkkishomomiestä ihailet/ arvostat?

Luetko homokirjoja, minkä luit viimeksi ja mikä on paras lukemasi kirja?

Suomesta ihailen Pekka Haavistoa, Antti Holmaa, Mikko Silvennoista ja Janne Puhakkaa (RIP😢) muutaman mainitakseni. Ulkomailta esimerkiksi Elton John ja Jim Parsons.

Viimeksi luin Valvomo 4/pp-kirjan, pidin siitä paljon. Olen lukenut myös esimerkiksi Rasmus Arikan Homoromaanin, Erkka Mikkosen Homona Putinin Venäjällä-kirjan, Adam Silveran Kuolinhetki-sarjan kirjat ja Pajtim Statovcin Kissani Jugoslavia-kirjan. En osaa valita suosikkia, mutta suosittelen näitä kaikkia.

Ap

Uuuu Antti Holma! Niin kovasti harmittaa, kun hän oli poistattanut podcastinsa, eikä niitä voinut enää palauttaa. :(  pidin hänen äänestään sekä jutuistaan, olisin mieluusti kuunnellut uudelleen. :) Hetero nainen olen.

Vierailija
302/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuli mieleen yksi kysymys: Mistä ajattelet homofobian saavan alkunsa? 

Esim. itselleni sen aiheutti aikanaan uskonnollinen tausta. Vasta aikuisena kyseenalaistin uskonnolliset opetukset, tajutessani ihmisen seksuaalisuuden olevan sisäsyntyinen ominaisuus. Enhän minäkään ole valinnut olla hetero, vaan synnyin sellaiseksi. Silloin myös suutuin siitä, että minulle oli opetettu ihmisiä eriarvoistava ajattelumalli. Koin, että se ei ole oikein. Minut oli kuitenkin opetettu sellaiseen ajatteluun ennenkuin edes ymmärsin mitä seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuminen tarkoittavat. Onneksi kykenin aikuisena muodostamaan mielipiteeni asiasta uudelleen.

Kumma kun vanhempasi eivät opettaneet että probleema ei ole ihmisessä, vaan siinä toteuttaako taipumustaan? 

Ennen kuin kukaan alkaa jankuttamaan tuubaa "muiden elämän hallitsemisesta", niin sanottakoon jo etupeltoon että kristinuskon opetuksen seuraaminen kuuluu kristityn elämään. Muilla on omat sääntönsä, joidenka puitteissa yrittävät elää tätä elämää. Eikä pelkkä mekaaninen ulkokultaisuus ja uskonnollinen teatteri ketään pelasta muutenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia sinulla on deittailusta? Onko homoilla esim. kovat ulkonäkökriteerit ja -paineet?

Vierailija
304/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termeistä: mitkä ovat korrekteja sanoja käyttää homoseksuaaleista? 

Mielestäni täysin korrekteja sanoja ovat homo, homoseksuaali ja gay. Muita en keksi.

Ap

Ite kyl ownaisin kaikki termit

Olisin ylpeästi puppeli pro 

Twink collector pro

H1ntsukka pro

Olisin kyllä erittäin näkyvä queen, jos olisin homo. 

Vierailija
305/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ihailen Pekka Haavistoa, Antti Holmaa, Mikko Silvennoista ja Janne Puhakkaa (RIP😢) muutaman mainitakseni. Ulkomailta esimerkiksi Elton John ja Jim Parsons.

Viimeksi luin Valvomo 4/pp-kirjan, pidin siitä paljon. Olen lukenut myös esimerkiksi Rasmus Arikan Homoromaanin, Erkka Mikkosen Homona Putinin Venäjällä-kirjan, Adam Silveran Kuolinhetki-sarjan kirjat ja Pajtim Statovcin Kissani Jugoslavia-kirjan. En osaa valita suosikkia, mutta suosittelen näitä kaikkia.

Ap

Uuuu Antti Holma! Niin kovasti harmittaa, kun hän oli poistattanut podcastinsa, eikä niitä voinut enää palauttaa. :(  pidin hänen äänestään sekä jutuistaan, olisin mieluusti kuunnellut uudelleen. :) Hetero nainen olen.

Antti on ihana! Minuakin harmitti tuon podcastin poistaminen :(

Ap

Vierailija
306/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä,enää,paljon jo kysytty :D hyvä että joku uskaltaa olla oma itsensä, haluis itsekkin, kokeilla olla homo, mutta olen kaapissa, kun vaikea hyväksyä vielä itteeni

Vierailija
307/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla homo kuulosta melko homolta.

Oletko homo?

Vierailija
308/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi Haavistoa?

Tyyppi haluaa roudata tänne koko kolmannen maailman.

Stephen Fry on kyllä yksi lemppari, jos näyttelijöistä puhutaan. Turing ja Keynes painivat myös melko kovassa sarjassa. Ja sit tietysti Röhm, jos haluaa heittää kuperkeikkaa.

Vierailija
309/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä,enää,paljon jo kysytty :D hyvä että joku uskaltaa olla oma itsensä, haluis itsekkin, kokeilla olla homo, mutta olen kaapissa, kun vaikea hyväksyä vielä itteeni

Töh täh

Paljon ikää?

T. Ei ap

Vierailija
310/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni täysin korrekteja sanoja ovat homo, homoseksuaali ja gay. Muita en keksi.

Ap

Twink collector pro

H1ntsukka pro

Twink collector pro on kyllä hyvä termi. Saanko varastaa sen? :D

Ap

Vierailija
311/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nostaa hattua AP:lle. Olin ihan varma, että tämä on trollausketju. Yllätyin kun ei ollutkaan. Vaikka kaikkea häröilyä on palstan tapaan, niin vastailet fiksusti ja asiallisesti. Kaltaisiasi järkeviä ja keskustelemaan pystyviä ihmisiä saisi olla enemmänkin.

En nyt oikein osaa edes kysyä mitään. Mukavaa kevättä kuitenkin :)

Vierailija
312/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Twink collector pro

H1ntsukka pro

Twink collector pro on kyllä hyvä termi. Saanko varastaa sen? :D

Ap

Siitä vaan :D

Hyviä homoiluja sinne. Stay safe

Vierailija
313/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuli mieleen yksi kysymys: Mistä ajattelet homofobian saavan alkunsa? 

Esim. itselleni sen aiheutti aikanaan uskonnollinen tausta. Vasta aikuisena kyseenalaistin uskonnolliset opetukset, tajutessani ihmisen seksuaalisuuden olevan sisäsyntyinen ominaisuus. Enhän minäkään ole valinnut olla hetero, vaan synnyin sellaiseksi. Silloin myös suutuin siitä, että minulle oli opetettu ihmisiä eriarvoistava ajattelumalli. Koin, että se ei ole oikein. Minut oli kuitenkin opetettu sellaiseen ajatteluun ennenkuin edes ymmärsin mitä seksuaalisuus tai seksuaalinen suuntautuminen tarkoittavat. Onneksi kykenin aikuisena muodostamaan mielipiteeni asiasta uudelleen.

Kumma kun vanhempasi eivät opettaneet että probleema ei ole ihmisessä, vaan siinä toteuttaako taipumustaan? 

Ennen kuin kukaan alkaa jankuttamaan tuubaa "muiden elämän hallitsemisesta", niin sanottakoon jo etupeltoon että kristinuskon opetuksen seuraaminen kuuluu kristityn elämään. Muilla on omat sääntönsä, joidenka puitteissa yrittävät elää tätä elämää. Eikä pelkkä mekaaninen ulkokultaisuus ja uskonnollinen teatteri ketään pelasta muutenkaan. 

Ei kyse ollut ihan tuosta, vaan vanhempieni eron jälkeen ajauduin äitini myötä uskonnolliseen ääriliikkeeseen. Minulla on sen jälkeen ollut hyvästä syystä pää solmussa vuosikymmeniä. Tästä ei pelasta mikään jumala tai uskonto, vaan terapia ja rakkaudelliset ihmiset. 

Kiitän kuitenkin näkemyksesi jakamisesta. Itse tuskin koskaan enää kokemusteni jälkeen osallistun mihinkään uskontoon, sillä koen ne kaikki jollakintavoin jaottelevina ja opinkappaleistaan kiistelevinä. Jos jokin korkeampi voima on olemassa, se on minulle puhdas ja hyväksyvä, tuomitsematon universaali rakkaus, eikä mitään muuta. <3

Vierailija
314/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut tuntemattoman homon elämästä????

Ei kenenkään tarvitse olla, mutta näiden kysymysten määrän perusteella aika moni on kiinnostunut. 

Ap

Vierailija
315/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan, miksi asia on jaettava kaikille, yksityisasia. 

Vierailija
316/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
317/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

5

Vierailija
318/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia asioita miehessä pitää olla, jotta rakastut? 

Vierailija
319/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattisi (tai ala)?

Niin! Ja harrastukset ja mielenkiinnonkohteesi? :)

Vierailija
320/452 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töh täh

Paljon ikää?

T. Ei ap

Oon vanhempi jo 29, mies, :)