Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin ekaa kertaa elämässäni helsinkiläiselle työkaverille lomaviikostani, ja suora reaktio oli hämmästyttävä

Vierailija
28.04.2026 |

Hän tokaisi, mihin aiot matkustaa?

Johon vastasin olen siis lomalla, mitä tarkoitat ja tilanne meni ihan absurdiksi kun hän alkoi tivaamaan jotain matkaa.

Ovatko helsinkiläiset oikeasti näin paljon jalat irti maasta itsekkyytensä kanssa, vaikka eletään jo vuotta 2026?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on niin "olevinaan"
T.Päkä

Vierailija
42/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olit Karibian risteilyllä ja että et viitsi noin köyhille kertoa kun ne ei ymmärrä sitä kuitenkaan;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisille on mahdotonta selittää, että lomalla voi ihan vain olla ilman että tuottaa järkyttävän määrän ilmastokaaauja pelkästään sen vuoksi että voi näyttää töihin palatessaan kuvan auringonlaskusta ja Pina Coladasta jossain turistirysässä.

Minä olen tamperelainen ja minä joisin ennemmin lämpimässä turistirysässä pina coladaa kuin palelisin jossain Kuhmoisten lautarakenteisella mökillä, johon takka tupruttaa sisälle, vesi tulee ja menee kantamalla ja paskahuussikin on jäänyt viime kesänä tyhjentämättä.

Voitko kertoa, kuka siten tuollaisilla mökeillä aikaansa viettää ja viihtyy?

Minä olen ihan maalta, enkä ole ikinä ollut tuollaisella mökillä.  En ole tosin muutenkaan viettänyt aikaani missään mökissä, kun asun maalla jo muutenkin.  Minulla on kaunis maaseutu ympärilläni ja oma koti siellä.  Pina coladoita en hörpi missään, mutta oman kodin terassilla on kiva juoda aamukahvia, varsinkin jos ei ole kiire lähteä töihin.  

En lähde enää ulkomaille talvellakaan, olen niin kyllästynyt moiseen.  

Ymmärrän kyllä sellaisten kaupunkilaisten, jotka asuvat ihan keskustoissa, halun päästä lomalla väljemmille vesille ja pois kivikylistä ja kerrostaloista vaikka vähäksikin aikaa.

Kuvauksesi lautamökistä oli perin kliseinen.  Ne muutamat tuttujen mökit, missä olen käynyt, on kyllä ihan eri luokkaa.  En usko, että kellään on enää kuvaamiasi hökkeleitä lomapaikkoinaan.

Vierailija
44/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se AP:n loma eroaa arjesta muuten kuin ettet mene töihin?

Juuri sillä tavalla, ja se on paljon.

On toki, mutta kai silloinkin päivisin jotain sisältöä elämässä on? Itsellä oli tälläistä lomaa viimeksi nuorena, ei ollut kavereita ja olin masentunut, ei jaksanut tai kiinnostanut lähteä minnekään yksin. Vuorotyö uuvutti myös, lomat meni kotona lepäillessä. 

Vierailija
45/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itsekästä siinä on että kyselee toisen lomasuunnitelmista? Musta tuo kuulostaa ihan normaalilta small talkilta. 

Vierailija
46/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkoja en kannata, koska näissä maissa ei osata suomea. 

Vierailija
47/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itsekästä siinä on että kyselee toisen lomasuunnitelmista? Musta tuo kuulostaa ihan normaalilta small talkilta. 

Jos joku haluaa harrastaa small talkia, muuttakoot jenkkeihin. Suomessa työkaverit pitää jättää rauhaan ja antaa tehdä työnsä!

Vierailija
48/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nyt oikeesti lande...

Vierailija
49/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisille on mahdotonta selittää, että lomalla voi ihan vain olla ilman että tuottaa järkyttävän määrän ilmastokaaauja pelkästään sen vuoksi että voi näyttää töihin palatessaan kuvan auringonlaskusta ja Pina Coladasta jossain turistirysässä.

Tää on vaan niin totta! 🤣

Vierailija
50/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä mitä haluaa. Ei tarvitse herätä töihin 6.00. Loma on lomaa vaikka ei matkusta.

T. Eri

Vierailija
51/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin talvilomaa ja juttelin kiteeläisen serkkuni kanssa. Hän kysyi, vedänkö joka ilta kännit kun olen vapaalla? Ovatko kaikki kehä kolmosen ulkopuolella alkoholisteja, lomalla on tapana levätä ja tehdä jotain järkevää Helsingissä.

Vierailija
52/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee nyt oikeesti lande...

Sanoo siellä toinen landelainen.

Vierailija
53/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän juuri on loman ja arjen ero.

Vierailija
54/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tamperelainen ja minä joisin ennemmin lämpimässä turistirysässä pina coladaa kuin palelisin jossain Kuhmoisten lautarakenteisella mökillä, johon takka tupruttaa sisälle, vesi tulee ja menee kantamalla ja paskahuussikin on jäänyt viime kesänä tyhjentämättä.

Sinulle tiedoksi, että valtaosassa suomalaisia kesämökkejä on jo vesivessa tai kemiallinen vessa, joka polttaa jätökset tuhkaksi. Useimmilla  on mökillä lisäksi internet-yhteydet ja televisio ja aika monella on erilaisia koneitakin . Suomesta ei kannata matkustaa kesäisin minnekään, koska jo Keski-Euroopassa on loma-aikana tappohelteitä, jolloin loma menee ilmastoidussa hotellihuoneen viileydessä. Nimimerkillä Koettu on.

Vierailija
55/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomasuunnitelmat on tehty jo uuteen vuoteen asti, lentoja ympäri maailmaa halvalla hinnalla vielä kun saa ilman polttoainepulaa.

Etelä-amerikan sademetsät, Malin hiekkarannat, Japanin kulttuurihistoria ja Australian  uudenvuodenmeininki menokohteina.

Matkailu sivistää ja tekee maailmasta paremman paikan, toisin kuin kukkien kastelu.

Perustelisitko viimeisen lauseesi, kiitos.

T: paljonkin maailmaa nähnyt, jo lapsesta lähtien.

Vierailija
56/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loma on lomaa jo ihan siksi, että ei tarvitse mennä töihin.  Vaikka työ olisi ihan kivaakin, niin kuin minulla, niin se ainainen aamulla aikaisin herääminen ja lähteminen rassaa.  

Kun saa herätä omia aikojaan ja aloittaa aamun ihan omaan tahtiinsa, se on luksusta.  

Jotkut ahkeraliisat kasaa lomaa varten kauheasti töitä itselleen, eivät ilmeisesti osaa olla tekemättä mitään.  

Vierailija
57/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkoille voi osallistua hyvillä mielin. Kanarian lennot lennetään joka tapauksessa, vaikka SINÄ päättäisit jäädä helsinkiläiseen komeroon jurnuttamaan päästöistä.

Ei, kyllä lentoyhtiöt noudattavat kysynnän ja tarjonnan lakia ihan siinä missä muukin liiketoiminta. Jos ihmiset tukevat saastuttavaa toimintaa ostamalla matkoja, sitä jatketaan.

Vierailija
58/58 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkihän on Suomen paras paikka kesämökille. Syksyllä ja talvella se on ankea, kylmä ja harmaa, mutta kesä siellä on upeaa. 

Sinne vaan kerrostalon katolle pykäämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä