Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...

Vierailija
28.04.2026 |

Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.

Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.

Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.

Kommentit (309)

Vierailija
301/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jää noin vähän?  Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.  

Siinä taitaa olla progressioporras välissä.

Vierailija
302/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule kokoomusta kiinnosta sinun palkkaluokan ihmiset. Sun pitäisi tienata vähintään 4 kertaa enemmän ennen kuin ovat sinun asialla. Viiden tonnin palokkalaiset on kokkareille ihan orjaluokkaa.

Niin no, silti on hyvä pitää mielessä se että Suomi on niin köyhä maa, että täällä viiden tonnin kk-liksalla pääsee aika korkealle tilastoissa. Minulla ei nyt ole tilastokeskuksesta uusinta dataa, mutta vuodelta 2020 olin poiminut tilastot talteen - tuolloin > 60 t€ vuodessa tienaava oli Suomessa top 6,7% :ssa kaikista palkansaajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvioidut erittelyt (5 100 €/kk):

Veroprosentti: Noin 23,6 % (sisältää valtionveron ja kunnallisveron).

Pakolliset maksut: Noin 7,94 %.

Työeläkemaksu (TyEL): 7,15 %

Työttömyysvakuutusmaksu: 0,79 %

Kokonaispidätys: Noin 31,5 %.

Käteen jäävä osuus (netto): Noin 3 491,46 €

Työeläkemaksu (TyEL): 7,15 %

Vuonna 2026 työeläkemaksu on 7,3% ja työttömyysvakuutusmaksu 0,89%.

Vierailija
304/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on kuitenkin kuusi kertaa enmmän kuin mun 540 € palkka.

Sinä et selvästi teekään kokopäivätyötä. Siitä myös maksetaan ne tuet, joita sinulle mitä ilmeisimmin maksetaan.

Mun palkka on 800e ja 7päivää viikossa. Mitään tukia en saa.

Vierailija
305/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule kokoomusta kiinnosta sinun palkkaluokan ihmiset. Sun pitäisi tienata vähintään 4 kertaa enemmän ennen kuin ovat sinun asialla. Viiden tonnin palokkalaiset on kokkareille ihan orjaluokkaa.

Niin no, silti on hyvä pitää mielessä se että Suomi on niin köyhä maa, että täällä viiden tonnin kk-liksalla pääsee aika korkealle tilastoissa. Minulla ei nyt ole tilastokeskuksesta uusinta dataa, mutta vuodelta 2020 olin poiminut tilastot talteen - tuolloin > 60 t€ vuodessa tienaava oli Suomessa top 6,7% :ssa kaikista palkansaajista.

on kyllä säälittävää. Itse ihan duunari hommissa ja tienaan 70-80k välillä vuodessa. Siihen päälle päivärahat. Joinakin vuosina tehnyt ylitöitä ja päässyt yli 100k pari kertaa

Vierailija
306/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en väheksy töitä ja työntekijöitä vaan työnantajien palkanmaksukykyä

T edellinen

Vierailija
307/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopealla googlauksella noin joka yhdeksäs eli 11% tienaa 5000 tai yli Suomessa ja siitä jää 3500 verojen jälkeen

Vierailija
308/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nopealla googlauksella noin joka yhdeksäs eli 11% tienaa 5000 tai yli Suomessa ja siitä jää 3500 verojen jälkeen

Verojen ja 7,15 % eläkemaksun.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Vierailija
309/309 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutte siitä, kuinka paljon palkasta verottaja vie, tajuatteko vähentää eläkemaksut, jotka ovat siirrettyä tuloa itselle? 

Ei se eläkemaksu sun eläkkeeseen mene vaan nyt eläkkeellä olevien eläkkeisiin.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi