On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule kokoomusta kiinnosta sinun palkkaluokan ihmiset. Sun pitäisi tienata vähintään 4 kertaa enemmän ennen kuin ovat sinun asialla. Viiden tonnin palokkalaiset on kokkareille ihan orjaluokkaa.
Niin no, silti on hyvä pitää mielessä se että Suomi on niin köyhä maa, että täällä viiden tonnin kk-liksalla pääsee aika korkealle tilastoissa. Minulla ei nyt ole tilastokeskuksesta uusinta dataa, mutta vuodelta 2020 olin poiminut tilastot talteen - tuolloin > 60 t€ vuodessa tienaava oli Suomessa top 6,7% :ssa kaikista palkansaajista.
on kyllä säälittävää. Itse ihan duunari hommissa ja tienaan 70-80k välillä vuodessa. Siihen päälle päivärahat. Joinakin vuosina tehnyt ylitöitä ja päässyt yli 100k pari kertaa
siis en väheksy töitä ja työntekijöitä vaan työnantajien palkanmaksukykyä
T edellinen
nopealla googlauksella noin joka yhdeksäs eli 11% tienaa 5000 tai yli Suomessa ja siitä jää 3500 verojen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
nopealla googlauksella noin joka yhdeksäs eli 11% tienaa 5000 tai yli Suomessa ja siitä jää 3500 verojen jälkeen
Verojen ja 7,15 % eläkemaksun.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutte siitä, kuinka paljon palkasta verottaja vie, tajuatteko vähentää eläkemaksut, jotka ovat siirrettyä tuloa itselle?
Ei se eläkemaksu sun eläkkeeseen mene vaan nyt eläkkeellä olevien eläkkeisiin.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
5000 euron palkasta ei kylläkään jää 3500 euroa käteen vaan 3200 euroa. Jos on jotain poikkeuksellisen suuria vähennyksiä, jää ehkä 3400 euroa, mutta silloin työstä aiheutuvat kulut (esim. omalla autolla) ovat suuren suuret.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ne tajua jotka tienaa 2000 eur ja maksaa 200 eur veroja
Ja maksaa vuokrasta 1000e ja siitä sähköt ja vedet pois eikä ole autoon varaa ja pankki ei myönnä mitään lainoja pätkätyöläiselle, niin kyllä minä olisin ap;na hiljaa. Mulla ei jää mitään säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksaa vuokrasta 1000e ja siitä sähköt ja vedet pois eikä ole autoon varaa ja pankki ei myönnä mitään lainoja pätkätyöläiselle, niin kyllä minä olisin ap;na hiljaa. Mulla ei jää mitään säästöön.
Noin vähän tienaavaa ei pitäisi edes verottaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en aio kehittyä enää omissa töissä
Sama. Älytöntä huhkia enemmän että voi maksaa veroja enemmän.
Meille on kerrottu, että jotkut lääkärit ovat vähentäneet työntekoa, koska kova verotus syö tuloista niin paljon. heidän ei kuulemma kannata tehdä täyttä työviikkoa. Mutta kun he ovat saaneet nk ilmaisen koulutuksen, työnteon vähentäminen ei ole kaunista. Kansalaiset kärsivät, kun lääkäriin on vaikeaa päästä.
Niin, sinä ap kykenet maksamaan oman infrastruktuurisi. Älä käytä mitään verovaroilla maksettua.
Lapsettomia voisi verottaa ja jättää perheelliset verottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä voit pyytää, että alentavat sen 5 tonnin palkan 2 tonniin ja veromurheet katoavat!
Siinä voi tulla uusia murheita tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en aio kehittyä enää omissa töissä
Sama. Älytöntä huhkia enemmän että voi maksaa veroja enemmän.
Meille on kerrottu, että jotkut lääkärit ovat vähentäneet työntekoa, koska kova verotus syö tuloista niin paljon. heidän ei kuulemma kannata tehdä täyttä työviikkoa. Mutta kun he ovat saaneet nk ilmaisen koulutuksen, työnteon vähentäminen ei ole kaunista. Kansalaiset kärsivät, kun lääkäriin on vaikeaa päästä.
Toisaalta ei kannattaisi tehdä mitään muita töitä kuin lääkärin töitä. Kaikki muu on roskaa ja sillä ei elätä itseään. Jokaisen pitäisi olla lääkäri että voi jakaa esim postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
Samaa mietin minä. Mulla on palkka joitain kymmeniä senttejä alle 5000 ja käteen jää sama 3200 kuin ap:lla. Toki emme tiedä millainen kunnallisvero ap:n kunnassa on jne.
Kyllä tuolla pärjää jos jakaa kulut jonkun kanssa tai yh:nakin pärjää hyvin, jos päälle tulee asiaan kuuluvat elarit.
Mutta asumiskulut ei saisi silti olla hulppeat.
Tonni on jo melko paljon yhdelle ja sillä ei paljon mitään saa. Pitää asua sius maltillisesti.
Siis Täh . En jaksa mennä vero.fi mutta ei kai 2000€ brutosta jää 1800€ käteen?
Maksan 40000 euroa veroja vuodessa. kahden vuoden päästä lopetan työt 52 vuotiaana ja sitten riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule kokoomusta kiinnosta sinun palkkaluokan ihmiset. Sun pitäisi tienata vähintään 4 kertaa enemmän ennen kuin ovat sinun asialla. Viiden tonnin palokkalaiset on kokkareille ihan orjaluokkaa.
Niin no, silti on hyvä pitää mielessä se että Suomi on niin köyhä maa, että täällä viiden tonnin kk-liksalla pääsee aika korkealle tilastoissa. Minulla ei nyt ole tilastokeskuksesta uusinta dataa, mutta vuodelta 2020 olin poiminut tilastot talteen - tuolloin > 60 t€ vuodessa tienaava oli Suomessa top 6,7% :ssa kaikista palkansaajista.
Ja tuo 60 000 euroa ei ole edes netto :D
Verotusta voisi keventää poistamalla pakkoarmeijan pois. Toisaalta jos halutaan että köyhätkin pakotetaan armeijaan, niin kyllä pitää löytyä pätäkkää maksaa se. Muussa tapauksessa voisi olla palkka-armeija.
Tämä on vähän tätä että hyvätuloiset haluaa että heitä puolustetaan, mutta pitäisi ihan hyväntekeväisyydellä tehdä se puolustus ja puolustaa heikäläisen omistamia riistovuokrakämppiä yms missä työläiset joutuu vankina elämään, kun lainoja ei myönnetä heille alle 2000e kk tuloilla.
Kyllä säästettävää löytyisi paljon ja nykyinen NATO maksaa tosi paljon. Sitten vielä rikkaat kuten ap kehtaa itkeä asiaa ja takulla hän kannatti NATOa. Tässä tuleekin se että jos haluat jotain, niin sä maksat sen. Minä alle 1600e kk tienaavana tiesin että NATO tulee kalliiksi. En halunut sitä, koska pelkkä pakkoarmeija maksaa jo niin paljon.
Se että multa lähtee 200 e tai ylikin jos teen ylitöitä 12h päivä viideesti viikossa ja saan just sen 2000e kuussa tai vähän alle, niin se tarkoittaa sitä että 200e söisin paremmin ja mulla olisi reserviläisenä varaa ylläpitää painoliiveillä juoksukuntoa sodan varalta. Nyt ei ole varaa syödä joten ei ole varaa ylläpitää treeniä.
Mun kulutus on päivässä pitkillä työpäivillä ( nyt onneksi työttömänä) helposti 3500-4000kcal päivässä. Se maksaa ihan älyttömästi rahaa. Siihen kun lisään ihan pienen määrän juoksua kolmesti viikossa, niin se on noin 1000kcal lisää kulutusta. Ihan mieletön määrä miehelle syötävää. Jos lisään salin ja haluaisin käydä salilla, niin kulutus kasvaa. Niin millä mittarilla mulla on duunarina edes varaa pitää itseä sodan ajan kunnossa? Kohta neljä vuotta menty ja säästöt menneet. Tilanteeseen ei auta että perkeleet leikkaa ja oikeesti emmä kauheesti kykene ylläpitämään arkisin mitään, kun työpäivät on 9e tuntipalkalla sen 12h. uniakaan en saa tarpeeksi. En myöskään kykene olemaan isä lapsilleni ja tästä syystä vaimo otti eron kolme vuotta sitten kun lisäsin työtuntien määrää 10-12h. Ja te itkette että multa verotetaan 200e?
Mun mielestä multa ei pitäisi verottaa sitäkään ja teltä jolla sitä rahaa löytyy, niin teiltä pitää ottaa se.
Vai minkä takia mä oon reserviläinen tässä maassa? Meitä on suhteellisen vähän, jotka kaikesta huolimatta pitää itseään kovassa kunnossa kriisiaikoja ajatellen. Suurin osa kuten ap kasvattaa vain sitä kuuluisaa mahaansa ja itkee puolustusvoimiin meneviä veroja. Munkin pitää tankata ravintoa ihan perkeleesti ja se on kallista että kykenen ylläpitämään mun puolustushalua ja fyysistä kykyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos lopetetaan verotus kokonaan ja jokainen maksaa täyden hinnan siitä mitä käyttää? Tiet, koulut, poliisi, puolustus jnejne... Loppuu narina hetkeksi ennen kuin vastaan tule amerikkalainen todellisuus eli kaikki on kallista.
Amerikassa köyhilläkin on korkeampi elintaso kuin Suomen köyhillä.
Ikävä kertoa totuus mutta ei todellakaan ole. Matkailu avartaa eli teepä sellainen pieni tutustumismatka ja tutustu amerikkalaiseen arkeen.
Siellä on ihmisiä, jotka asuvat ja nukkuvat ulkona henkilöautossa. Aamulla heidän pitää mennä työhön ja näyttää jotenkuten siistiltä ja puhtaalta. Se on varmasti hyvin uuvuttavaa elämää. Osa joutuu rikoksen uhriksi, jos auto on paikassa, jossa ei ole vartiointia tai kameravalvontaa öiseen aikaan. Siinä maassa asuu lapsia, jotka saavat koulusta mukaan pienen ruokapaketin kotiin viikonlopuksi. Lapsi kutsutaan koulun toimistoon noutamaan ruoka-avustus ja luokkatoverit tietävät asiasta. Kohtalaisesti pärjännyt perhe voi menettää hetkessä "kaiken", jos vanhemmat joutuvat työttömiksi tai asunnosta tulee häätö, kun velat ovat maksamatta. Eräs teinipoika kertoi dokumentissa, että he saivat ottaa kotoa mukaan vain ne tavarat, jotka mahtuivat koulurepun kokoiseen laukkuun. Kaikki muu piti jättää taakse.
Mun palkka on 800e ja 7päivää viikossa. Mitään tukia en saa.