Orpon hallitus Yleistuki:Jos joudut työttömäksi eikä työpaikkoja ole, joudut myymään omaisuuteni
Ja rikkaat ostavat omaisuutesi pilkkahintaan. Tämä täytyy torpata, menee liian pitkälle jo!
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän on jo nyt.
Mä jäin työttömäksi ja asun omistuskerrostalokämpässä. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Saan vain 595 työttömyystuen, josta pitää maksaa yhtiövastike ja eläminen. Eli syön koko ajan säästöistäni. Töitä en saa.
Kun ne säästöt on kulutettu, en siltikään saa muuta tukea. Sitten pitääkin myydä kämppä ja mennä vuokralle. No en silloinkaan saa asumistukea (omaisuusraja ja rahathan on nyt saatu asunnosta) enkä saa toimeentulotukea (omaisuus). No, sitten maksetaan hillitöntä vuokraa vuokraloordin taskuun kämpästä saaduilla rahoilla, kunnes on jäljellä vain tuulen huuhtoma perse. Ja hupsista, sitten ollaankin täysin persaukisia, ei omaisuutta, ei mitään. Sitten kyllä tippuu kaikki tuet, eli asumistuet ja toimeentulotuet, kun on ensin pakotettu ihminen myymään kaiken henkensä pitimiksi.
Eikö tuet ole tarkoitettu ihmisille, jotka eivät muuten kykene elättämään itseään? Jos ihmisellä on kymmenien tai satojen tuhansien edestä omaisuutta, niin miksi jonkun muun pitäisi maksaa hänen elämisestään?
Toimeentulotuki on tarkoitettu siihen
Toimeentulotuki on tarkoitettu VARATTOMILLE.
Minulla myös sama tilanne. Jäin työttömäksi. Ikä 58-vuotias joten eläkeikään vielä vuosia. Tämän ikäisen kuitenkin erittäin vaikea työllistyä kun kaikenlaisia kremppojakin kertynyt. Omistusasunto lähes maksettu, vain pieni määrä asuntolainaa enää jäljellä. Saan myös 595€ käteen ja siitä pitäisi maksaa kaikki. Mihinkään tukiin en ole oikeutettu.
Ainoa järkevä vaihtoehto oli minulle laittaa asuntoni vuokralle ja jäädä asunnottomaksi. Vuokrasin varaston tavaroilleni, olen kirjoilla sukulaiseni luona ja majoitun ystävieni luona pientä korvausta vastaan.
Vuokratulostani (200€ josta menee 3o% veroa) saan sen verran ylimääräistä, että pystyn elämiseni kustantamaan.
Näillä eväillä aion mennä niin kauan, että joku ihme tapahtuisi ja työllistyisin tai sitten odotan niin kauan, että eläkeikä koittaa.
Tämä on todellisuutta tämän päivän Suomessa. Vielä vuoteen 2024 oli täällä laki, että jos 57- vuotias putoaa peruspäivärahalle, niin hänet pitää työllistää palkkatuella niin pitkäksi aikaa, että hän pääsee ansiosidonnaiselle. Tällä estettiin ihmisten joutuminen kadulle. Enää ei välitetä. Työnteon ja verojen maksun olen aloittanut 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuules nyt, ei keskiluokka mitään toimeentulotukea halua, vaan kunnolliset ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset siltä varalta että tulee katkos työuralle. Tarvitaan sellaiset ansiosidonnaiset, joilla voi säilyttää oman asunnon."
Kuinka pitkäksi aikaa sinun mielestäsi pitää saada messevät korvaukset? Jos on niin varma, että töitä saa nopeasti työttömyyden jälkeen, niin sellaiselle ihmiselle ei nimenomaan tarvitse maksaa suuria summia. Kukaan ei menetä kotiaan parin kuukauden jälkeen.
Hyvinvointialueella on taas yt-neuvottelut ja koska syntyvyys on vähentynyt niin Suomessa loppuu lähivuosina puolet peruskouluista.
Niiden sijaan nousee satoja koraanikouluja, pelkästään pojille tietenkin. Tytöt hän ei lukutaitoa tarvitse, synnytyskoneena toimiminen riittää. Kellään ei ole kohta varaa lisääntyä paitsi niillä joille kaikki tuodaan ilman eteen.
Ainakin demareita tai vihervassuja äänestämällä tämä on todellisuus. Kannattaa todellakin miettiä minkälaista tulevaisuutta tälle maalle äänestää.
Jos sä asut Helsingissä, yleensä sinulla on asuntovarallisuutta 100 000-800 000€. Mitä järkeä on maksaa mitään tukia, koska et työttömyyden kohdatessa oikeastaan edes tarvi työttömyystukea. Tuki on niille, kenellä ei ole varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös sama tilanne. Jäin työttömäksi. Ikä 58-vuotias joten eläkeikään vielä vuosia. Tämän ikäisen kuitenkin erittäin vaikea työllistyä kun kaikenlaisia kremppojakin kertynyt. Omistusasunto lähes maksettu, vain pieni määrä asuntolainaa enää jäljellä. Saan myös 595€ käteen ja siitä pitäisi maksaa kaikki. Mihinkään tukiin en ole oikeutettu.
Ainoa järkevä vaihtoehto oli minulle laittaa asuntoni vuokralle ja jäädä asunnottomaksi. Vuokrasin varaston tavaroilleni, olen kirjoilla sukulaiseni luona ja majoitun ystävieni luona pientä korvausta vastaan.
Vuokratulostani (200€ josta menee 3o% veroa) saan sen verran ylimääräistä, että pystyn elämiseni kustantamaan.
Näillä eväillä aion mennä niin kauan, että joku ihme tapahtuisi ja työllistyisin tai sitten odotan niin kauan, että eläkeikä koittaa.
Tämä on todellisuutta tämän päivän Suomessa. Vielä vuoteen 2024 oli täällä laki, että jos 57- vuotias putoaa peruspäivärahalle, niin hänet pitää työllistää palkkatuella niin pitkäksi aikaa, että hän pääsee ansiosidonnaiselle. Tällä estettiin ihmisten joutuminen kadulle. Enää ei välitetä. Työnteon ja verojen maksun olen aloittanut 16-vuotiaana.
Voit kiittää Marinin hallitusta tuosta keskisormennäytöstä ikääntyviä kohtaan. Kärkihanke nääs.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on estettävä. Työttömien määrä tulee vain kasvamaan ja kuka tahansa meistä voi joutua työttömäksi/irtisanotuksi. Ei ole oikein että hallitus haluaa viedä ihmisten omaisuudenkin!
Höpö höpö, lakkaa lätisemästä. Onko tämä maailmanlopun maalailu nyt suoraan demarien puoluetoimistosta masinoitu?
Vierailija kirjoitti:
Jos sä asut Helsingissä, yleensä sinulla on asuntovarallisuutta 100 000-800 000€. Mitä järkeä on maksaa mitään tukia, koska et työttömyyden kohdatessa oikeastaan edes tarvi työttömyystukea. Tuki on niille, kenellä ei ole varallisuutta.
Ai Helsingissäkö ei kukaan asu vuokralla? Yksin Heka (kaupungin asuntovuokraaja) maijoittaa liki 100 000 asukasta.
Jos tulee sota niin Venäjä saa viedä tämän vuokra-asunnon. Ihan vapaasti. Rumat keittiökaapit.