Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetäänkö minua rahallisesti hyväksi parisuhteessa?

Vierailija
27.04.2026 |

Arka aihe, en ole uskaltanut puhua tästä kenellekään tutulle. Tapasin mieheni kun oltiin opiskelijoita.

Mies valmistui ennen minua ja pääsi hyväliksaiseen duuniin. En saanut tämän takia kaikkia tukia, vaikka ei olla naimisissa. Sovittiin että miehen minun elättäminen on lainaa, koin että se oli siinä vaiheessa parisuhdetta ihan reilua. Oma luonne ei taivu siihen että eläisin jonkun siivellä.

Nyt ollaan oltu vuosia yhdessä, olen valmistunut mutta en pääse työelämään kiinni. Miehen minun elättämiseni on edelleen lainaa, enkä pääse tästä järjestelystä enää pois. En tiedä mitä teen. Jos erottaisiin niin joutuisin silti maksamaan miehelle takaisin ja summa on vuosien yhdessäolon jälkeen iso, vaikka olen kituuttanut rahallisesti ihan pikkusummilla. Jos pääsisin töihin tilanne korjaantuisi. Suhde on myös muuten hyvä, eli lähteminen vuosien parisuhteestä tallaisen asian takia tuntuu myös hölmölle. Toisaalta mitä pidempään olen, sitä suuremmaksi summa käy.

En tiedä mitä teen. Taidan olla hölmö.

Kommentit (342)

Vierailija
341/342 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole kyllä koskaan kuullut, että joku olisi alkanut perimään velkoja avoliitossa toisen elättämisestä. Minusta suhteeseen kuului toisesta huolehtiminen myös taloudellisesti, jos yhdessä asutaan.

Minä olen kuullut ja läheisenä asiaa todistanutkin, oli rahallisesti ruma ero. Mies vaati sen perusteella että oli maksanut oman asuntolainapuolikkaan lisäksi juoksevat kulut kun rouva maksoi 3 lapsen kulut, että erossa saisi enemmän siitä hyvästä. Oli 20 vuoden avioliiton aikana sentilleen kirjannut kaikki menot joita oli puolison "puolesta" maksanut, eli siis asumisen kulut. Rouva oli liian kiltti eikä antanut samalla mitalla takaisin ja eritellyt lapsien kuluja kuten mies jokaisen kahvinkeittimenkin hankinnan ja lasten kuskaamisen paperilta luki. Velkaa tuli eron myötä kaikkine kuluineen rouvan niskaan yli 40000e ja elää varmaan ikuisesti velkavankeudessa, koska meni samalla myös mielenterveys. Lapsien säästöjen takia ei saa mistään tukea. Mies jaksaa edelleen 10v eron jälkeen itkeä sitä kun avioliitto tuli kuulema HÄNELLE kalliiksi...

Siis erossa määrättiin vaimo maksamaan miehelle jostain lasten kuskaamisesta? No en todellakaan usko.

Ei, eivät menneet käräjille, vaan keskenään riitelivät. Kuten sanoin, rouva oli liian kiltti (ja väsynyt siinä vaiheessa) ja suostui miehen itse erotteleminen vaatimuksiin. 

No tyhmyydestä sietääkin maksaa.

Vierailija
342/342 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä suominainen suostuukin, ei voi muuta kuin ihmetellä. (Ulkosuomalainen aviovaimo.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla