Miten silloin pärjättiin, kun Suomessa oli vain yksi homo, Mösjöö Mosse?
Kommentit (68)
Mosse oli sitäkin näkyvämpi, koko kansan Mosse.
Jonnet ei tiedä. Mösjöö kuoli jo 1992.
Ainoa julkihomo, tarkoittanet. Ja ennen häntä oli jo Tom of Finland.
Oli toinenkin eli isäni kaveri joka asui naapuritalossa. Hän ei kyllä ollut mitenkään homomainen tai neitimäinen, ehkä ei kuitenkaan se miehisin remonttireiskatyyppi, mutta joka tapauksessa mukava ihminen. Siihen aikaan ei julkihomo voinut olla, mutta kyllä meidän perhe asian tiesi, me kakaratkin ja meistä se oli ihan ok. Eipä sitä sen kummemmin ihmetelty. Ok, setä tykkää miehistä. Tämä selvä.
Jep ennen sitä ei ollut mitään ongelmia sillä osa alueella. Myös kirkko oli kirkko jne.
No, NO..minä olin kuullut juttuja jo Mannerheimistä...
Mösjöö oli Helsingin seurapiirien kermaa. Aina Hymyn jilkkispalstalla kun oli taas ollut jossain kissanristiäisissä.
Tuli mieleen Jallun juttu -70 luvulta..."Mäsjöö sanoi Moilanen kun miehen perään....
Tove Jansson (1914-2001) oli suomenruotsalainen taiteilija ja kirjailija, joka eli elämänsä loppupuolella avoimesti naisen kanssa aikana, jolloin homoseksuaalisuus oli Suomessa kriminalisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Tom of Finland?
Kukaan ei tiennyt Toukon henkilöllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinustakin niitä juttuja liikkuu..
Vierailija kirjoitti:
Oli toinenkin eli isäni kaveri joka asui naapuritalossa. Hän ei kyllä ollut mitenkään homomainen tai neitimäinen, ehkä ei kuitenkaan se miehisin remonttireiskatyyppi, mutta joka tapauksessa mukava ihminen. Siihen aikaan ei julkihomo voinut olla, mutta kyllä meidän perhe asian tiesi, me kakaratkin ja meistä se oli ihan ok. Eipä sitä sen kummemmin ihmetelty. Ok, setä tykkää miehistä. Tämä selvä.
Niin. niin,, mutta minkä niminen ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Tom of Finland?
Kukaan ei tiennyt Toukon henkilöllisyyttä.
Niin tai "ei tiennyt" virallisesti koska homoseksuaalisuus oli rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinustakin niitä juttuja liikkuu..
Näin perstuntumalla sanoisin, että ovat tuulesta temmattuja ja paikkansa pitämättömiä....
Vierailija kirjoitti:
Tove Jansson (1914-2001) oli suomenruotsalainen taiteilija ja kirjailija, joka eli elämänsä loppupuolella avoimesti naisen kanssa aikana, jolloin homoseksuaalisuus oli Suomessa kriminalisoitua.
Eikö kriminalisointi poistunut jo 1971, aika kauan ennen Toven kaikelle kansalle avointa homoseksuaalisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se kiinnostaa sinua miksi? Hoh hoijaa. Ok, sanotaan vaikka että Unto tai Esko tai Heikki tai mikäs sinun nimesi onkaan?
Miten pärjäsit, ap?