Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”
Kommentit (246)
Antaa nyt Joelin olla. Hän voi opiskella. Kuten hän totesi, kaikkien ei tarvitse kulkea samoja polkuja. Musta tuo vois heittäytyä vaikka reppureissaajaksi. Hyvä vain, jos perinteisen tylsä elämänkuvio ei ota tuulta alleen. Siihen ahdinkoon kerkee myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo olisi hyvä ratkaisu. Minun puolestani Joelin voi antaa nauttia elämästään. Eipä se kalliiksi tule, toisin kuin rötösherrojen ja maailman parantajien touhut.
Kun jokaiselle saatasiin sellainen hyvin vaatimaton perus eläminen, niin kenenkään ei tarvitsisi olla kateellinen ja jokainen joka haluaisi vähän enemmän eli vaikka niitä uusia puhelimia ja vaatteita ja parempia ruokia, kävisivät vapaaehtoisesti töissä ja rahat tulisivat tuon perus elämisen päälle, jolloin jokaisen työn ja tunnin tekeminen olisi kannattavaa.
ps tunnen monta työtöntä ja heillä kaikilla on ihan samanlaiset kodit, samat kodinkoneet ja laitteet ja vaatteet ja kaikki mitä töissä käyvilläkin
Tämä malli mahdollistaisi myös taiteen ja urheilun ja muun harjoittamisen täysipainoisesti ilman mitään apurahoja ja sponsoreita ja muita, eikä vain niiltä, kenelle sellaisia myönnetään, kun nythän työttömiä oikein kytätään, etteivät he tee pahaa rikosta ja yritä tehdä harrastuksestaan ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen samoin. En vain ole niin rohkea kuin Joel, että siitä kertoisin mediassa.
Sikamaista ja vastuutonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen samoin. En vain ole niin rohkea kuin Joel, että siitä kertoisin mediassa.
Mutta kai kuitenkin haet työpaikkoja, jotta saat rahaa? Vai onko sinulla niin paljon rahaa, ettet tarvitse tukia? Mitä sanot työkkärin haastatteluissa?
Rahaa on tarpeeksi. Se tosin vaatii, että saan työmarkkinatukea. Sillä tulen toimeen.
Ei pitäisi sitten kiinnostaa syödäkään
Tai sitten Joel ei vain ole hyvä missään.
Mutta mukavampi ajatella että työttömyys on "valinta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo olisi hyvä ratkaisu. Minun puolestani Joelin voi antaa nauttia elämästään. Eipä se kalliiksi tule, toisin kuin rötösherrojen ja maailman parantajien touhut.
Mistä ne rahat siihen saataisiin, kun Joelin itsensäkin sanojen mukaan 90 % ihmisistä on yhtä laiskoja ja haluttomia työntekoon tai opiskeluun kuin hänkin. Ihan kuin sitä rahaa tosiaan vaan kasvaisi puissa.
Tuohon päälle kaikki ne, jotka muuttaa maahamme ihan vaan saadakseen elannon tekemättä mitään, kun maissa joista tulevat sellainen loisiminen ei tulisi kuuloonkaan.
On kyllä järkyttävää että Suomeen tuli lentokoneilla Ukrainasta lähes 100000 nuorta ihmistä, osa rintamaa paossa, vaikka Ukrainan läntisissä osissa sota ei ole vaikuttanut mitenkään 4 vuoteen. Ja me ruokitaan ja asutetaan ne vuosikaudet, käyvät Suomessa koulut ja opistot ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Joelin pitäisi saada äänestää jos hän ei halua osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen mitenkään?
Ööh, koska se on jokaisen perusoikeus? Jos sitä haluaa rajoittaa, vaaditaan perustuslain muutos. Mutta millä tuon osoittaisi, että ei halua osallistua, ja olisiko halukkuus osallistua ilmoitettava erikseen joka vaaleissa vai joksikin ajaksi, esim. vuosi kerrallaan? Tällä hetkellä tuohon riittää vain se, että jättää äänestämättä.
Mitä on onnellisuus? Vuosikausien raataminen oravan pyörässä, josta itselle päällimmäisin tunne on ketutus ja suurin hyötyjä on pyörän tekijä, joka nauttii pyörän pyörittäjän tuotosta.
Suomi voisi lähettää noi arjensankarit miinanpolkijoiksi ukrainaa, ei tulisi ikävä.
Silmäilin uutista. Ihan totta tuo että on kaikille parempi että ihminen on työtön kuin että se ihminen olisi puhelinmyyjä. Epäeettistä paskaa se työ. Lähinnä sellaisten ihmisten hyväksikäyttöä jotka eivät osaa sanoa ei ja ovat painostukselle alttiita kuten esim höpsähtäneet vanhukset. Lainaan jutusta kohdan:
"– Tein yhdessä työpaikassa puhelinmyyntiä, ja työsuhteeni purettiin sen takia, etten suostunut myymään kuolemansairaalle vanhukselle vitamiineja, hän kertoo esimerkin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli yhteiskunnan tuki elämiseen mikä tahansa sen tulisi kannustaa yrittämiseen ja työntekoon. Muutoin kaikki heittäytyvät yhteiskunnan eläteiksi ja sitten loppuu sen tuen maksajat.
Eipä ne kaikki ole yhteiskunnan eläteiksi ryhtymässä. Aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat enemmän vaikka eivät haluamaansa saavutakkaan, mutta silti yrittävät.
Kyllä se vähentää rajusti työnteon haluja jos leveän elämän saa tekemättä mitään. Muutama hassu yrittäjäkö sitten maksaa yhteiskunnan menot?
Ne maksavat, jotka haluavat enemmän.
Sä et nyt oikein tunnu käsittävän jouten olon houkutusta jos leveän elämän saa tekemättä mitään, ja sitähän kaikki Joelit vaativat. Itseasiasa eivät he tyytyisi lonnimaan ellei heidän kaikki tarpeensa olisi tyydytetty. Ja suuri osa ihmisistä on ihan tyytyväisiä kun on katto pään päällä, jääkaapissa muutakin kuin valo ja käyttörahaa erinäisiin huvitteluihin.
Ruokajonossa seisoskelu on sun mielestä leveää elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai kuitenkin haet työpaikkoja, jotta saat rahaa? Vai onko sinulla niin paljon rahaa, ettet tarvitse tukia? Mitä sanot työkkärin haastatteluissa?
Rahaa on tarpeeksi. Se tosin vaatii, että saan työmarkkinatukea. Sillä tulen toimeen.
Aivan, eli omat rahat ja siihen päälle työmarkkinatuki. No kyllähän sillä jo elääkin. Ja kai niitä työpaikkoja voi hakea sillä tavalla, että valitsee ne, mihin ei varmaan pääsisi. Mutta eikö ole vaikeaa valehdella työvoimavirkailijalle, että muka haluaa töihin?
En nyt lue artikkelia, koskapa on Iltalehdessä, mutta ajattelisin, että jos Joel on suht. normaali heteroseksuaali nuori mies, niin kohta hän saattaa tavata jonkun simpsakan neidin johon pitää tehdä vaikutus. Ehkä yllättäen löytyy sitten joku koulutus ja sen myötä töitä. Silloin näyttääkin jo ihan kelpo ehdokkaalta perheen perustamista varten. Näin se monesti menee. Pitää olla joku todellinen motivaattori. Nopeasti unohtuu "elämäntapatyöttömyys" ja muut hassutukset, kun reaalimaailma tarjoaa oikeita, mielekkäitä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli omat rahat ja siihen päälle työmarkkinatuki. No kyllähän sillä jo elääkin. Ja kai niitä työpaikkoja voi hakea sillä tavalla, että valitsee ne, mihin ei varmaan pääsisi. Mutta eikö ole vaikeaa valehdella työvoimavirkailijalle, että muka haluaa töihin?
Jep eli me työssäkäyvät veronmaksajat siis kustannetaan näiden paskojen eläminen.
Nämä metkut on nähty ja koettu. Äänestän näillä näkymin Vasemmistoa, vaikka aiemmin olen äänestänyt nykyisiä hallituspuolueita. Tämä hallituskausi avasi silmäni sille, miten pahantahtoisia ja kurjistavia heidän toimensa ovat. Sitten etsitään joku "Joel", että voitaisiin saada leimattua osa suomalaisista ja saada kansa kannattamaan kyykyttämistä. Ei kiitos.
Joelille ei pitäisi maksaa mitään yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo tulee päivystykseen niin annan lopetuspiikin. T: Työn tekijä
Höh. Tuolla etiikalla et ole päivystystä nähnytkään. Kirjoitustaitokin on vähän niin ja näin.
Iltalehti nyt näyttää olevan Ps-Kok äänitorvi varsinkin viime aikojen juttuja katsoen.
Hän on sentään jotain tehnyt ja yrittänyt vaikka nyt tämän mielipiteensä tuokin esille. Olen miettinyt että jos minä jäisin tässä iässä (50) työttömäksi, niin löisin varmasti hanskat tiskiin enkä viitsisi edes yrittää etsiä mitään, koska misksi rääkkäisin itseänäi näin vaikeassa työtilanteessa. Kyllä minäkin tekisin jotain kivampaa kuin istua perce ruwelle joka päivä ja päänupin kovalevy sauhuaa jatkuvien muutosten tähden. Tämä työ on alkanut olemaan kuula jalassa.
Työnteon ei tarvitse olla mitään suurta unelmaa, mutta kuka tahansa alkaa kypysyä kun pari vuosikymmentä on vääntänyt samaa. Alkaa tulla seinä vastaan ja halu tehdä jotain muuta. Se muu ei nyt vain tällaisessa tilanteessa onnistu kun on muitakin suita ruokittava.