Muistatteko kun SDPn hallituskautena saatiin lapsilisät tuplana jouluna?
Muistatteko kun SDP oli korona aikana hallituksessa ja saatiin lapsilisät tuplana jouluna? Ostitteko kaikkea ihanaa lapsillenne ja vietittekö hyvän joulun? Minusta se oli kyllä todella hyvä joululahja lapsiperheellisille.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hei boomer nyt ei ole aika mennä mökille"
T. Sannuli joka itse bailasi yökerhossa jättäen virkapuhelimensa kotiin
Paskat välitti koronasta.
Itse se biletti ympäriinsä välittämättä mistään altistumisista ja itse muille määräämistään säännöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta, kyllä muistan. Ja eikö toimeentulotukeakin maksettu tuplat? Voi nyt sitten ihmetellä miksi leikataan ja höylätään. SDPllä +keskustalla oli rahaa mitä jakaa.
Toimeentulotukea ei maksettu, mutta jonkinlaisen "korona-avustuksen" sai myös toimeentuloasiakkaat vaikeassa tilanteessa. Silloin hallitus piti huolen kaikista suomalaisista. Nykyinen hallitus ei siihen edes pyri, vaikka mahdollisuus olisi.
Se oli korotettu toimeentulotuki hetken aikaa. Toimeentulotukiasiakkaat eivät olleet "vaikeassa tilanteessa". Mikään ei edellyttänyt tämän korotuksen maksamista.
Tästä aiheesta puhuimme tuttavani kanssa, joka tukea sai. Tämä kertoi pistävävänsä sen säästöön. Tukea maksettiin 75 euroa neljän kuukauden ajan per yksi henkilö, eli esim nelihenkinen perhe sai korvausta 300 euroa.
Mitä tulee ylimääräiseen lapsilisään, oli se Annika Saarikon henkilökohtainen projekti, jolla yritettiin kalastella keskustalle ääniä. Tämä epäonnistui.
Eihän toimeentulotukiasiakas voinut koronasta kärsiä, koska pystyi välttelemään kaikkia muita ihmisiä toisin kuin vaikka kaupan kassa tai bussikuski. Eipä heille mitään vaarallisen työn lisää maksettu, päinvastoin naamari päähän ja sen läpi hengittämään koko päiväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se oli vaan yksi meno johon ei ollut oikeasti varaa. Nyt maksetaan korkojen kanssa.
Nykyinen hallitus on jakanut nyt 150 miljoonalla eurolla joululahjarahoja ampumaradoille, uskonnollisille yhdistyksille ja kaiken maailman säätiöille, joten olisin kovin hiljaa arvostelemassa jos edellinen hallitus päätti lapsiperheitä tukea.
Mites ne lukuisat epämääräiset somali yhdistykset ja järjestöt.
Alan kohta olla sitä mieltä, että järkevämpää valtiolle olisi vaikka keksiä työpaikkoja, kuin leikata kaikki palvelut alas. Olen varma, että lähihoitajille ja sairaanhoitajille olisi töitä vaikka kuinka ja paljon. Järkevämpää heille palkkaa on maksaa kuin toimeentulotukea tai työttömyysrahaa ilman mitään vastinetta.
Samoin kouluissa olisi töitä vaikka kuinka ja paljon. Erityisoppilaille yksilöllisempää tukea ja pois isoista ryhmistä. Työttömät opettajat saisivat töitä. Mielenterveyskuntoutujille hoitopaikkoja, lisää poliiseja, niin saataisiin huumeet pois katukaupasta. Nuorille tekemistä ja ilmaisia harrastuksia, vanhukset liikkumaan, että pärjäävät pidempään kotona. Kunnon pöhinä päälle. Tieverkko kuntoon ja tietyömiehille töitä. Uusien asuntojen rakentamiseen ja vanhojen remontointiin helpotuksia. Yrityksille investointitukia. Ei tämä leikkauspolitiikka nyt toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta, kyllä muistan. Ja eikö toimeentulotukeakin maksettu tuplat? Voi nyt sitten ihmetellä miksi leikataan ja höylätään. SDPllä +keskustalla oli rahaa mitä jakaa.
Toimeentulotukea maksettu tuplat?
Voit kuule ihan itse tehdä nettihakua ja kysyä tekoälyltä, ei tarvitse tänne väärin kuultuja kuulopuheita tulla toistelemaan
Muistan sen kun tuttuni uusi huonekaluja kun sai hyvät korona tuet. Ne jaettiin kaikille toimeentulotukiasiakkaille korona kuluista kun alunperin sitä piti jakaa lapsiperheille kouluruuan korvaamiseksi. Suurin osa toimeentulotuen saajista olikin yksineläviä työttömiä joilla ei tullut minkälaisia koronasta johtuvia kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei maksettu, mutta jonkinlaisen "korona-avustuksen" sai myös toimeentuloasiakkaat vaikeassa tilanteessa. Silloin hallitus piti huolen kaikista suomalaisista. Nykyinen hallitus ei siihen edes pyri, vaikka mahdollisuus olisi.
Se oli korotettu toimeentulotuki hetken aikaa. Toimeentulotukiasiakkaat eivät olleet "vaikeassa tilanteessa". Mikään ei edellyttänyt tämän korotuksen maksamista.
Tästä aiheesta puhuimme tuttavani kanssa, joka tukea sai. Tämä kertoi pistävävänsä sen säästöön. Tukea maksettiin 75 euroa neljän kuukauden ajan per yksi henkilö, eli esim nelihenkinen perhe sai korvausta 300 euroa.
Mitä tulee ylimääräiseen lapsilisään, oli se Annika Saarikon henkilökohtainen projekti, jolla yritettiin kalastella keskustalle ääniä. Tämä epäonnistui.
Eihän toimeentulotukiasiakas voinut koronasta kärsiä, koska pystyi välttelemään kaikkia muita ihmisiä toisin kuin vaikka kaupan kassa tai bussikuski. Eipä heille mitään vaarallisen työn lisää maksettu, päinvastoin naamari päähän ja sen läpi hengittämään koko päiväksi
Siinä taas hyvin näkee kenen asialla demari nykyään huseeraa ja se ei kyllä ole mikään duunari
Sitten taas käsi kädessä istutaan jonkun sakn ökyrikkaan pomon kanssa A-studiossa. Ei ihme, että ammattiliitoistakin erotaan ennätysvauhdilla
Koronakautena sen kerran. Entäs köyhät lapsettomat?
SDP:llä ei ole ongelmaa, mitä ei muutamalla laina miljardilla hoideta.
Kauhulla muistelen edellisen hallituksen toimia, vaikka kolme lasta minulla onkin. Tuet ja vähennykset pitäisi pääosin lopettaa, silloin markkina korjaisi hinnat ja ihmisillä olisi taas ostovoimaa.
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
Siis jakaa lainarahaa ihmisille jotka eivät sitä tarvitse. Mitenkä niin hyvä juttu kun monetkin ostivat rahalla ulkomaan osakkeita ja sijoittivat?
Kepuloinen valtiovarainministeri latasi velkasaldoa vaalien alla. Tätä on luvassa taas ensi hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea maksettu tuplat?
Voit kuule ihan itse tehdä nettihakua ja kysyä tekoälyltä, ei tarvitse tänne väärin kuultuja kuulopuheita tulla toistelemaan
Ei kai maksettu tuplana mutta tuota tuplattua lapsilisää ei otettu tulona huomion toimeentulotuessa eli tuki maksettiin tavallaan normaalia huomattavasti suurempana,
Muistan ja muistan myös että Kelan tukia nostettiin indeksillä kaksi kertaa yhden vuoden aikana kun taas työeläkkeisiin tehtiin vain yksi, normaali indeksikorotus. Ei työssäkäyneitä paljon arvostettu.
Oli ihanaa ainaa, kiitos Sanna >3
Muistan. Olen vuoroviikko vanhempi. Tuplalapsilisät menivät kokonaisuudessaan lasten äidille. Minä en saanut niitä käyttööni lainkaan. Hän käytti ne hotelli-iltaan uuden miehensä kanssa. Lapset eivät hyötyneet niistä mitään.
Muistatteko kuinka persekokkareet ulisivat, että koronavelkaa otettiin ihan liian vähän?
Minä muistan.
Silleen se valtion velka kasvoi, noilla punatateilla ei mitään osaamisesta valtiontaloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Se oli yksi kuukausi. Eiköhän se ole tuolla 4 tonnilla maksettu mikä leikattiin.
Ei ostettu mitään erityistä. Mutta kyllä se raha elämiseen meni.
Pääasia oli, että työtön yh sai 3 kertaa enemmän rahaa käteen, kuin vasten omaa tahtoaan osa-aikaisesti töissä käyvä duunari.
Paskat välitti koronasta.