Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masennuit?

Vierailija
26.04.2026 |

Mä masennuin aikoinaan läheisen kuolemasta ja siihen päälle omat univaikeudet ja huono terveys. 

Kommentit (9)

Vierailija
2/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin etten koskaan tule saamaan tyttöystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kasvamaan sellaisen ihmisen lähellä, jota pelkäsin kuollakseni. Kukaan ei välittänyt turvallisuudestani. Kukaan ei halunnut kuulla kokemastani myöhemmin, sanoivat, että olin erehtynyt siitä, mitä olin elänyt, tai vain liian herkkä. Peruskäsitys, joka elämästä muodostui, on se, ettei ketään kiinnosta, miten voin eikä edes se, olenko olemassa. Miksi haluaisin elää sellaisessa maailmassa? Olen vetäytynyt erakoksi, näin on hyvä. Pelkkä ajatus siitä, että pitää mennä ihmisten seuraan, saa kauhun valtaan, raivon pintaan ja masentumaan.

Vierailija
4/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lapsuudessa, että tunteillani ei ole väliä.

Masennuin aikuisena vakavasti.

Vierailija
5/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin lapsuudessa, että tunteillani ei ole väliä.

Masennuin aikuisena vakavasti.

💔💙

Vierailija
6/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosin jälkeen

Vierailija
7/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosin jälkeen

Samoin minä. 

Vierailija
8/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo aikaa. Liikaa pahaa tapahtui muutaman vuoden sisällä, eikä sitä ehtinyt käsittelemään, kun jo uutta puukkoa upposi selkään. Vuosia jatkunut uupumus, unettomuus, syömishäiriö, päihteiden käyttö ja eristäytyminen muista (taustalla oli siis mm. väkivaltaa, pahan puhumista selän takana, pari r__skausta) kaiketi johtivat siihen ja se, että patosin kaiken pahan olon mieleeni, enkä oikeastaan puhunut asioista vaan välttelin niiden käsittelyä.

Vierailija
9/9 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä masentunut, mutta en sanoisi että sairastan masennusta koska pystyn käymään töissä ja tekemään asioita. Minulla vaikuttaa yksinäisyys, skitsofrenia sekä ahdistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme