Kuinka monelle päivälle ostatte ruokaa kun käytte kaupassa?
Ite ostan viikon ruuat. Ei tartte koko ajan käydä kaupassa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kassillinen ruokaa tiistaina ja lauantaina. Viikko olisi muuten hyvä, mutta joutuu suunnittelemaan enemmän ja tarkkailemaan päiväyksiä. Osa appelsiineista ja omenoista saattaa ehtiä pilaantua.
Minä laitan appelsiinit ja omenat jääkaappiin. Säilyvät pari viikkoa, jos ei teekään mieli heti syödä.
Riippuu millä käyn kaupassa, kävellen jaksan kantaa parin päivän ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassillinen ruokaa tiistaina ja lauantaina. Viikko olisi muuten hyvä, mutta joutuu suunnittelemaan enemmän ja tarkkailemaan päiväyksiä. Osa appelsiineista ja omenoista saattaa ehtiä pilaantua.
Minä laitan appelsiinit ja omenat jääkaappiin. Säilyvät pari viikkoa, jos ei teekään mieli heti syödä.
Samoin. Säilyvät hyvin ,myös miniluumutomaatit säilyy.
Käyn useahkosti (en silti joka päivä) kaupassa koska mulla ei oo autoa ja kaikki ruoka pitää kantaa itse kotiin. Sanosin et käyn 1-3 päivän välein yleensä kaupassa.
Emme vähävaraisina käy kaupoissa, ruuankin ostaminen onökyjen etuoikeus. Dyykkaamme päivittäin roska-astioita + koulupäivinä tytöt tuovat sen mitä kouluruokailusta pystyvät. Sunnuntaisin joskus kirkkokahvit, pullaa, jopa keksi.
Yksi kauppakerta lauantaina tai sunnuntaina heti aamusta ja toinen viikolla sitten kun kasvikset alkavat vähentyä, aika usein keskiviikkona. Kotivaraa on aina jonkin verran, vähintään viikoksi pakkasessa ja kuivaruokakaapissa, mutta vihannekset ja hedelmät ja muu herkästi pilaantuva siis 3-4 päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Päiväksi tai kahdeksi. Tykkään käydä kaupassa.
Me ollaan niin erilaisia. Olen saanut tarpeekseni kaupassa käynnistä. Suunnittelen ostoksenin hyvin ja tilaan kotiin ison lastin. Inhoan ruokakaupassa käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden ruoat kerralla
Voitko muka ostaa koko kuukauden maidot ja banaanit yhdellä kertaa sekä muut tuoretuotteet?
Oon tuo toinen, joka ostaa noin kuukaudeksi. Saan maitoa töistä vaikka kaksi kertaa päivässä. Banaaneja ostan ja niitä syödään niin kauan kuin niitä riittää. Sama pätee muihin tuoretuotteisiin; niitä syödään niin pitkään kuin riittää ja sitten siirrytään muihin rehuihin kuten kaaliin, porkkanaan, juureksiin ylipäätään. Nyt keväänkorvalla mulla on kasvimaan esikasvatukset menossa ja kohta saadaan siis omasta pihasta tuorekset. Parhaillaan nyt syötäviksi tuoreksiksi on kaikenlaista itua ja versoa kasvamassa.
Meillä on kolme kauppaa ihan lähellä.Käyn useamman kerran viikossa hakemassa ruokia, katson mitä on tarjouksesssa ja ostan sen mukaan. ruoka niin kallista että säästän tällä taktiikalla.
Käyn kolmisen kertaa viikossa kaupassa. Ktselen tarjouksia, ja sen mukaan sitten mennään.
Asumme kaksin ilman lapsia. Ostan kerralla ruokaa 2-3 päiväksi. Tämä riittää usein koko viikoksi, koska syömme lounaan työpaikalla sekä ulkona pari kertaa viikossa. Jääkaapissa ei kannata pitää liikaa ruokaa, jota on sitten pakko syödä tiettynä päivänä.
Tilaan kolmeksi viikoksi ja lenkillä käydessä ostan lähikaupasta lisäruuat, mutta aika vähän tarvitsee kiikuttaa itse kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväksi tai kahdeksi. Tykkään käydä kaupassa.
Me ollaan niin erilaisia. Olen saanut tarpeekseni kaupassa käynnistä. Suunnittelen ostoksenin hyvin ja tilaan kotiin ison lastin. Inhoan ruokakaupassa käyntiä.
Niin, kuka mistäkin tykkää. Itse asun yksin, ja kaupassa mukava käydä kävelyllä. Samalla näkee ihmisiä. Ja hävikkiheviä ja muita alennustuotteita tulee joka päivä uusia.
Otsikon ja alustuksen laatija:
Se on "Kuinka moneksi päiväksi...".
Pertsa
Vierailija kirjoitti:
Tilaan neljäksi viikoksi ostokset . Asun yksin. On iso pakastin ja siellä paljon marjoja ym... Sohvalla tutkin kaikki tarjoukset. Olen laatinut tälle ajalle ruokalistan. 👵😊
Teet juuri samoin ,kun minä. Meitä on kaksi syöjää.
Vierailija kirjoitti:
Asumme kaksin ilman lapsia. Ostan kerralla ruokaa 2-3 päiväksi. Tämä riittää usein koko viikoksi, koska syömme lounaan työpaikalla sekä ulkona pari kertaa viikossa. Jääkaapissa ei kannata pitää liikaa ruokaa, jota on sitten pakko syödä tiettynä päivänä.
Laitoin nyt pakkaseen lihaa, kun ei tehnyt mieli syödä. Kokkan sitten viikolla. Kasvikset säilyy pitkään jääkaapissa.
Tilaan viikon ruoat kaupasta. En kykene kantamaan niitä kaupasta kotiin. Jotain tuotetta haen kaupasta.