Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasapainoinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei käytä päihteitä.

Vierailija
26.04.2026 |

Ei tarvitse "nollata" tasaisin väliajoin juhlimalla ja ryyppäämällä. Jotain on vialla, jos kokee tarvetta olla kännissä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Miksi päihteitä pitää vastustaa? Eihän se ole sulta pois jos joku muu niitä käyttää.

Jep

Vierailija
22/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä voi muiden puolesta sanoa.

Minua ei ole ikinä kiinnostanut kännissä oleminen, enkä ole koskaan kokenut tarvetta "nollata". Oon minä silti kerennyt tässä elämässä epätasapainossa ja tyytymätön olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen olevani tasapainoinen ja elämääni tyytyväinen. Haluan silti vetää kännit pari kertaa vuodessa, koska se on hauskaa. 

Minä en kyllä välitä kännisekoilusta, örvellyksestä ja krapulasta. Hauskaa voi olla selvinpäinkin.

Ottaminen ei tarkoita örvellystä tai kännisekoilua jos ottaa hillitysti mutta sinä et vaan osaa?

Sekin on taitolaji.

Vierailija
24/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sitä tarvi nollata, kun elää valmiissa maailmassa juuri niinkuin MUUT ovat neuvoneet.

Kun elää tarpeeks harmaata elämää, niin kanavan vaihtaminen telkusta on suuri seikkailu!

Vierailija
25/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauskaa välillä. Saa oikeesti aivot narikkaan, eikä koko aika oo semmonen olo, että on sitä ja tätä tekemättä. Mulle se on vaikeaa. Jos otan vähän alkoholia, niin en todellakaan tee yhtään mitään "järkevää" ja mitkään tiskit ei häiritse tai mikään pakollinen . Baareissa en käy. 

Vierailija
26/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Miksi päihteitä pitää vastustaa? Eihän se ole sulta pois jos joku muu niitä käyttää.

Tämä on seuraava tupakka. Uskokaa huviksenne. Pössyttely ja kovat huumeet jätetään. Samoin kaikki toiminnalliset riippuvuudet, seksi ja pelit.

Alkoholia vastaan hyökätään nyt, sen näkee lisääntyvistä julkkujen "raitistuin"- jutuista.

En sano ettei saisi olla raitis. En vaan siedä yhtään minkään pakottamista. Että joku päättää puolestani mistä saan kokea mielihyvää. Tai mihin minun täytyy uskoa ja mitä minun kuuluu haluta, jotta olisin 'kunnon ihminen'. Addiktikin voi olla kunhan on koukussa oikeisiin asioihin. Vaikka juoksemiseen ja itsensä jatkuvaan muuttamiseen. Se kelpaa.

Vierailija
27/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Jep

Jep ei ole mikään vastaus..

Vierailija
28/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella että tietyt tapahtumat ohitetaan esim piimälasin voimalla. Valmistuminen, uusi työ, potkut... Joillain on vaan erilanen tapa käsitellä tunnekuohuja ja laskea kierroksia. En ole tasapainen mutta tiedän ettei alkoholi aiheuta itselläni muuta kuin paskaa fiilistä.

Vierailija
29/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait sitä tarvi nollata, kun elää valmiissa maailmassa juuri niinkuin MUUT ovat neuvoneet.

Kun elää tarpeeks harmaata elämää, niin kanavan vaihtaminen telkusta on suuri seikkailu!

Olipa hassu vertaus.

Mun tutuista ne, jotka seikkailevat paljon, eivät nollaile alkoholilla.

Sitten taas eniten ryyppää ne, jotka istuu myös eniten telkkarin edessä. 

Vierailija
30/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juhli enkä ryyppää mutta käytän silti viikonloppuisin jonkin verran alkoholia. Mitä sitten? 

Oletko miettinyt, että miksi?

Miksi jokaista asiaa pitäisi miettiä jotenkin syvällisemmin? Voi juoda ilman mitään syytä.

Vierailija
31/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on utelias mieli, ja olen halunnut kokeilla elämässäni kaikenlaista. Myös erilaisia päihteitä. En ole jäänyt koukkuun mihinkään. Vanhemmiten muuten alkoholin vaikutus elimistössä muuttuu, eikä se tuota iloista, rentoa hiprakkaa lainkaan. Siksi alkoholipäihde ei kuulu elämääni mitenkään. Jos ruoalla tarjotaan viiniä, voin sen lasillisen juoda. Ei ole ongelma, enkä "tarvi" sitä mihinkään.

Vierailija
32/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain niinkin. Itse koen nykyään itseni tyytyväiseksi ja tasapainoiseksi. Taannoin oli kuitenkin vaikeat ajat, ja niiltä ajoilta jäänyttä selviytymistapaa eli alkoholin liikakäyttöä nyt vähennän. Nyt siitä ei ole muuta kuin haittaa.

Vierailija
33/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Elämä ei ole kaikille eikä oikeastaan kovinkaan monelle mukavaa ja tasapainoista. On monenlaista ongelmaa ja olosuhdetta, jotka laittavat hakemaan edes hetken helpotusta humalasta. 

Vierailija
34/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä, päihteidenkäytöstä riippumatta ei ole täysin hyvinvoivia ja tasapainossa. Entä sitten?

Vierailija
35/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juo, joskus polttelen. harvaksi sekin jäänyt täti-iällä.

Vierailija
36/36 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tasapainossa enkä elämääni tyytyväinen, en myöskään käytä päihteitä.

Tulin vain tarkistamaan, että tämä oli laitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme