Kaupassa nähty tilanne: nainen jakelee käskyjä miehelle ja mies kulkee perässä pää painuksissa
Nainen lähes räyhäsi päin miehensä naama eikä mies tehnyt mitään. Katsoikin miestä kuin hyödytöntä luuseria.
Miksi tuollaista näkyy niin paljon nykyään? Mistä tuollainen dynamiikka on tullut suhteeseen? Miksi naiset räyhää ja miehet passivoituu?
Kommentit (145)
Kyllähän se on tosiasia että yeensä aina naiset miettii ostoslistat, suunnittelee ruoat, ostaa ruoat, raahaa ne kotiin ja valmistaa ruoat sekä siivoaa jäljet. Sitten kun tulee se stananmoinen väsy ja haluaisi apua, mies vain laahustaa orpona perässä ja odottaa käskyjä. Ei ole koskaan ottanut vetovastuuta ruokailusta eikä muista mitä ruokia on aina syöty saati että miten tehdään tai mistä löytyy resepti. Kaupassa kaikki on hukassa, ostoslistalta unohtuu joka kolmas. Naiset ei kyllä kovin paljon sitä tilaakaan anna miehelle tehdä omalla tyylillä ja arvostelee vähän liian kärkkäästi. Molemmissa vikaa, mutta miten jaksaa jakaa työt kun itse tehden kaikki luonnistuu silmät kiinni vasemmalla kädellä? Ikuinen ongelma. Voimat hupenee arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on tosiasia että yeensä aina naiset miettii ostoslistat, suunnittelee ruoat, ostaa ruoat, raahaa ne kotiin ja valmistaa ruoat sekä siivoaa jäljet. Sitten kun tulee se stananmoinen väsy ja haluaisi apua, mies vain laahustaa orpona perässä ja odottaa käskyjä. Ei ole koskaan ottanut vetovastuuta ruokailusta eikä muista mitä ruokia on aina syöty saati että miten tehdään tai mistä löytyy resepti. Kaupassa kaikki on hukassa, ostoslistalta unohtuu joka kolmas. Naiset ei kyllä kovin paljon sitä tilaakaan anna miehelle tehdä omalla tyylillä ja arvostelee vähän liian kärkkäästi. Molemmissa vikaa, mutta miten jaksaa jakaa työt kun itse tehden kaikki luonnistuu silmät kiinni vasemmalla kädellä? Ikuinen ongelma. Voimat hupenee arkeen.
Tämä ja juurikin tuota metatyön näkökulmasta. On todella vaikea olla olematta se ns. nalkuttava akka, kun toinen on kuin perässä vedettävä riippakivi. Itse olen ratkaissut tämän niin, että vedän miestä perään kaikin tavoin. Kunnon sträppäri käsittely muutaman päivän välein. Jos mies haluaa olla alistuvainen vässykkä, niin sitten on. Jos itseäni ei huvita, pyydän veljeni vetelmään. Hän jaksaa aina, mutta on myös sitten huomattavasti rajumpi. Hänen vierailunsa jälkeen mies pysty istumaan pariin päivään.
Tälläsiä pariskuntia näkee melko useinkin ja sukupuolet ihan molemmin päin. Mietin vaan aina millanen meno on kotona jos kehtaa julkisestikin noin nöyryyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tälläsiä pariskuntia näkee melko useinkin ja sukupuolet ihan molemmin päin. Mietin vaan aina millanen meno on kotona jos kehtaa julkisestikin noin nöyryyttää.
Eikä kukaan puutu ei tuntemattomat, ei kassat, ei edes vartija, vain psykpaatti nöyryyttää toista julkisesti.
Minäpä kyseisen mieheltä, jos sitä kiinnostaisi, mutta tuskin sitäkään kiinnostaa.
Joten nieleppä ite vaan limas.
Joo ei mies halua. Lupas kyllä antaa sulle isän kädestä, mutta en mene lupaamaan mitä. Tuskin mitään kovin mukavaa.
Mutta sitähän sinä kerjäät.
Että joku edes koskisi....