Kaupassa nähty tilanne: nainen jakelee käskyjä miehelle ja mies kulkee perässä pää painuksissa
Nainen lähes räyhäsi päin miehensä naama eikä mies tehnyt mitään. Katsoikin miestä kuin hyödytöntä luuseria.
Miksi tuollaista näkyy niin paljon nykyään? Mistä tuollainen dynamiikka on tullut suhteeseen? Miksi naiset räyhää ja miehet passivoituu?
Kommentit (96)
Näin saman myös s-marketissa. Olin eri hyllyrivillä, mutta luulin että joku narkomaanipariskunta tuli ostoksille kun nainen kiljui ja karjui täyttä huutoa, miehen ääntä en kuullut ollenkaan. Otin lapset lähemmäksi, ja kuulostelin hetken mitä tapahtuu. " Voisitsä helvettti joskus päättää mitä me syödään, miks mun pitää aina keksiä mitä me syödään, ei tossa ole mitään makua, just eilenhän me syötiin kanaa, en halua aina kanaaa!!!! Tajuutsä et mull on ihan hirvee nälkä, voitsä nyt päättää mitä me syödään, edes yhden kerran elämässä?!"
Itsepalvelukassalla jatkui sama meininki, n löi m.stä näpeille kun alettiin piippailemaan ostoksia, ei älä, älä ota sitä nyt! Mies hiljaa murahteli jotain alistuneena. Hämmästyin kun olivatkin ihan tavallinen 3-kymppinen pariskunta, mies hieman ulkoiselta habitukseltaan tasokkaampi kuin nainen. Mietin että mies käynyt vieraissa varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että joku on siinäkin huushollissa joka kurin pitää.
Kuria ei pidetä nöyryyttämällä julkisesti. Se on sadistista.
Oliko Ripezku( riikka ja petsku)?
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista.
Yleensä jättimahamies istuu autossa, hento vaimo kerää, maksaa ja kantaa painavat ostokset.
Miehet ovat saitoja.
Ei kiva, mutta ehkä se jättimahamies kuitenkin tuo sitä rahaa tilille, jolla nainen ostelee?
Nämä despoottiset suhteet aina pysäyttää miettimään että miksi nuo ihmiset on yhdessä. Parisuhteista aina huomaa heti kumpi vie ja kumpi vikisee (yleensä nainen vie, mies vikisee). Siksi onkin ilahduttavaa joskus nähdä pariskunta joka neuvottelee tai puhuu kauniisti toisilleen. Niitä on niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies kahleissa? Hän voi vapaasti lähteä suhteesta, mikäli niin ei ollut. Kuten kaikki muutkin.
Yllättävän moni on mieluummin tossun alla kuin taivasalla. Olen ihmetellyt tätä.
Niin, se mies hyötyy kun nainen pitää huushollia. Nainen lopulta kyllästyy perävaunumieheen, joka valittaa eron jälkeen että kaikkensa hän yritti ja kaikkeen sopeutui.
Vierailija kirjoitti:
Näin saman myös s-marketissa. Olin eri hyllyrivillä, mutta luulin että joku narkomaanipariskunta tuli ostoksille kun nainen kiljui ja karjui täyttä huutoa, miehen ääntä en kuullut ollenkaan. Otin lapset lähemmäksi, ja kuulostelin hetken mitä tapahtuu. " Voisitsä helvettti joskus päättää mitä me syödään, miks mun pitää aina keksiä mitä me syödään, ei tossa ole mitään makua, just eilenhän me syötiin kanaa, en halua aina kanaaa!!!! Tajuutsä et mull on ihan hirvee nälkä, voitsä nyt päättää mitä me syödään, edes yhden kerran elämässä?!"
Itsepalvelukassalla jatkui sama meininki, n löi m.stä näpeille kun alettiin piippailemaan ostoksia, ei älä, älä ota sitä nyt! Mies hiljaa murahteli jotain alistuneena. Hämmästyin kun olivatkin ihan tavallinen 3-kymppinen pariskunta, mies hieman ulkoiselta habitukseltaan tasokkaampi kuin nainen. Mietin että mies käynyt vieraissa varmaan.
Isän malli puuttuu. Oppinut, että nainen on äiti ja huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas säikähdin hitokseen kun yhtäkkiä joku nuorehko mies karjui täysillä nuorehkolle naisystävälle/vaimolle joka ns pääkäytävältä poikkesi lasten vaatteiden luo. Huusi naama punaisena että nyt hilaat sen perseesi vähän äkkiä tänne.
Minä ja moni muu jätiin järkyttyneinä paikoileen, tuli totaalinen pysähdys monen imisen voimin hetkeksi.
Minä puolestani säikähdin kun nuori mies alkoi huutamaan nuorelle naisystävälleen. "Tule nyt tänne, etkö sinä osaa seurata. Seuraa. Etkö osaa seurata." Huusi sitä samaa pää punaisena vaikka kuinka pitkään. Välillä lopetti, ja aloitti sitten uudestaan. Nainen seurasi häntä anteeksi pyydellen.
Todella järkyttävä tapaus.
Olin kylässä jossa nainen mäkätti miehelle joka asiasta. En ymmärrä miksi ovat yhdessä jos noin vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia tapauksia tullut vastaan kaupassa... Kerrankin, en muista mikä juhlapyhä oli tulossa, mutta esim. oli ilmeisesti pariskunta ostamassa juhannukseksi tms ruokaa ja muuta tarviketta. No ennen kassoja mies olisi vielä napannut sipsipussin/pusseja mukaan, että näitäkin tarvitaan sitten. Nainen tokaisi pomottelevaan sävyyn että herkut tullaan hakemaan eri kauppareissulla myöhemmin. Mies alistui ja jätti herkut ostamatta.
Ja btw mies oli hoikka, urheilullisen näköinen, että tuskin oli siitäkään kyse että mies vetäisi herkut ennen juhlia kaapista tms. Ja mitä sitten vaikka vetäisikin, jos ovat kerran tulossa uudestaan kauppaan.
En oikein ymmärtänyt miksei voi samalla ostaa kun kerran kaupassa ovat, miksi pitää tehdä erikseen uusi kauppareissu toisena päivänä. Toisekseen, en osaa kuvitella, että itse tuolleen kieltäisin kumppaniani ostamasta jotain valmiiksi juhlia varten, jos ne asiat joka tapauksessa ollaan tulossa hankkimaan. Tuo pariskunta oli jotain 25-30v. väliltä.
Ja siis eniten tässä suretti se naisen asenne ja käskyttäminen, mietin vaan miksi se mies kattelee tuollaista.
N34
Jotta lapset ei syö herkkuja kaapista ennen juhlia? Emme tiedä koko tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista.
Yleensä jättimahamies istuu autossa, hento vaimo kerää, maksaa ja kantaa painavat ostokset.
Miehet ovat saitoja.
Ei kiva, mutta ehkä se jättimahamies kuitenkin tuo sitä rahaa tilille, jolla nainen ostelee?
Raha tosiaan harvemmin tulee itsestään tilille, vaan jonkun on sitä tehtäväkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt. Ja perheitä, jotka puhuvat toisilleen rumasti.
Olen ollut ruokakaupassa töissä ja nähnyt ja kuullut vaikka mitä miten ihmiset käyttäytyy läheisilleen. Voisin vaikka kirjan kirjoittaa. Mutta en tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia tapauksia tullut vastaan kaupassa... Kerrankin, en muista mikä juhlapyhä oli tulossa, mutta esim. oli ilmeisesti pariskunta ostamassa juhannukseksi tms ruokaa ja muuta tarviketta. No ennen kassoja mies olisi vielä napannut sipsipussin/pusseja mukaan, että näitäkin tarvitaan sitten. Nainen tokaisi pomottelevaan sävyyn että herkut tullaan hakemaan eri kauppareissulla myöhemmin. Mies alistui ja jätti herkut ostamatta.
Ja btw mies oli hoikka, urheilullisen näköinen, että tuskin oli siitäkään kyse että mies vetäisi herkut ennen juhlia kaapista tms. Ja mitä sitten vaikka vetäisikin, jos ovat kerran tulossa uudestaan kauppaan.
En oikein ymmärtänyt miksei voi samalla ostaa kun kerran kaupassa ovat, miksi pitää tehdä erikseen uusi kauppareissu toisena päivänä. Toisekseen, en osaa kuvitella, että itse tuolleen kieltäisin kumppaniani ostamasta jotain valmiiksi juhlia varten, jos ne asiat joka tapauksessa ollaan tulossa hankkimaan. Tuo pariskunta oli jotain 25-30v. väliltä.
Ja siis eniten tässä suretti se naisen asenne ja käskyttäminen, mietin vaan miksi se mies kattelee tuollaista.
N34
Jotta lapset ei syö herkkuja kaapista ennen juhlia? Emme tiedä koko tarinaa.
Lapset ei syö enää mitään sen jälkeen kun näkevät kuinka nus sin heidän äitään kurkkuun.
Kostea pieru pärisee persiissä tätä kirjoittaessa.
Mielenkiinnolla odottelen hajun saapumista sieraimien lähistölle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olisi ollut toisinpäin? Olisitko ihmetellyt ja tehnyt aloituksen siitä?
Jos mies ois tehnyt noin niin siitä olis jo naistenhuoneella ja iltapäivä lehdessä
Miehen räyhääminen ja väkivalta ei nouse edes otsikoihin, jos ei synny ruumiita. Niin arkipäivää.
Ap:n tapauksessa mies oli varmasti "pakotettu kauppaan", vaikka haluaisi naisen hoitavan kotityöt ja siksi mökötti kuin pikkulapsi "vääryyttä" ja toimi vain käskyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista.
Miehet ovat saitoja.
Saattaa se vaimo oikeasti olla ainoa talouden työssäkäyvä ja rahantuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olisi ollut toisinpäin? Olisitko ihmetellyt ja tehnyt aloituksen siitä?
Jos mies ois tehnyt noin niin siitä olis jo naistenhuoneella ja iltapäivä lehdessä
Miehen räyhääminen ja väkivalta ei nouse edes otsikoihin, jos ei synny ruumiita. Niin arkipäivää.
Ap:n tapauksessa mies oli varmasti "pakotettu kauppaan", vaikka haluaisi naisen hoitavan kotityöt ja siksi mökötti kuin pikkulapsi "vääryyttä" ja toimi vain käskyistä.
Ketään muuta ei ole pakotettu kuin aloituksen mies ottamaan mun suuri ja suonikas syvälle suoleensa tyttöystävänsä katsellessa. Hauskinta tässä kaikessa on se, että vaikka miehen suoli oli jo puhki, hän tuli an us verta vuotaen kerjäämään multa lisää ja tyttöystävänsä klitta oli paisunut tuontimansikan kokoiseksi touhua katsellessa.
Monet miehethän ilmeisesti tykkäävät näistä justiinoista. Ei kai he muuten hakeutuisi tuollaisiin parisuhteisiin. Harvoin, jos koskaan, nuo määräilevät naiset jää yksin.
Miettikää oikeesti näitä palstalla roikkuvia maalaistorvia, hiivainen torttu hinkkaa tuolia ja karmea löyhkä! Nämä juntit asuu täällä aina, siis aina!