Miten sinun elämääsi vaikuttaisi, jos joutuisit tekemään pidempää työpäivää?
Suomalaisten työaikaa tulee pidentää, sanoo Jyri Häkämies.
Kommentit (71)
Olisin kuolluttakin kuolleempi, joten hyvin paljon.
Mä teen kahta työtä, joten toisesta työstä olisi pois. Toisaalta ei minulla oikein nytkään riitä työtä 37,5 viikkotunniksi ja olen koettanut saada työnantajan myöntymään lyhyempään työviikkoon - että voisin lisätä kakkostyöni työmäärää, mutta vastaus on aina "katsotaan vielä tilannetta, jospa se tästä piristyisi".
Työn laatu on määrää tärkeämpi. Työnantajan ei kannata vaatia lisää työtä jos ei jaksa kouluttaa työntekijöitä kunnolla.
Teen jo nyt 18-24 tuntia. Jos tästä vielä pidennän olen kuollut.
Oon mieluummin köyhä ja toimintakykyinen kuin et pankkitilillä on miljoona ja oon burnoutissa.
Ihan sama. Töissä pääsee helpommalla kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että pitempi työaika vähentää kulutusta ja harrastuksia. Kysyntä laskee.
Kun talous kasvaa, on varaa kuluttaa enemmän, ja eivät työajat Suomessa vielä pitkiä olisi, vaikka reilustikin pidennettäisiin, eli vapaa-aikaa jäisi edelleen yllin kyllin.
😆😆
Mulla ainakaan oo nytkään mitään vapaa-aikaa juuri koskaan.
Sairaslomat räjähtäisi käsiin.
Pelisääntöjä pitäisi muuttaa mm. niin, että työntekijällä on enemmän omavastuuta pysytellä työkunnossa, eli ei mitään täydellä liksalla saikutteluja, tms. Tämä purisi turhien saikuttelujen lisäksi niihin, jotka omilla valinnoillaan riskeeraavat sairastumisen. Oikeasti sairaista toki tulee edelleen pitää huolta, mutta alemmalla elintasolla, jottei synny kannustinloukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että pitempi työaika vähentää kulutusta ja harrastuksia. Kysyntä laskee.
Kun talous kasvaa, on varaa kuluttaa enemmän, ja eivät työajat Suomessa vielä pitkiä olisi, vaikka reilustikin pidennettäisiin, eli vapaa-aikaa jäisi edelleen yllin kyllin.
😆😆
Mulla ainakaan oo nytkään mitään vapaa-aikaa juuri koskaan.
Sairaslomat räjähtäisi käsiin.
Ja on sinulla vapaa-aikaa reilusti, jos et ole yrittäjä tai orjuudessa (jälkimmäisessä tapauksessa sinua tuskin päästettäisiin nettiin). Se on sitten eri asia, millä sen vapaa-aikasi täytät.
Saisin enemmän liksaa.
Terv. Osatyöaika
Olen nyt jo äärirajoilla, joutuisin jäämään sairaslomalle. En jaksaisi enää sinnitellä, ottaisin työajan pidennyksen silkkana vittuiluna.