Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle merkitystä sillä, miten vaatteesi sopivat yhteen?

Vierailija
26.04.2026 |

Eli asteikolla 1-10, miten paljon vaatteiden yhteensopivuudella (esteettisesti) on sinulle merkitystä?

Minulle kotikaupungissa 8, Helsingissä 9. 

Ja huom. vaatteiden hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä, saa olla vaikka vitosen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä myönnän suoraan, että on. En varmasti laita päälleni punaista mekkoa, mustia kenkiä ja keltaista neuletakkia. Paitsi kotona tai jossain mökillä, aivan sama, mutta ihmisten ilmoille pukeudun toisiinsa sointuviin vaatteisiin. Äiti oli ja on ihan samanlainen, varmasti sieltä peruja.

Vierailija
42/45 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä tarkoitetaan? Jos Jorma Uotinen laittaa keltaisen takin ja siniset housut. Ovatko ne yhteensopivat, kun se toimii Jormalla, mutta ei kenelläkään muulla?

Keltainen ja sininenhän sopii hyvin yhteen. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson, että värimaailma sointuu yhteen  kun olen  työpaikalla. Vapaalla kuljeskelen vanhoissa farkuissa ja joskus vähän virttyneissä puseroissa.  Asun suuressa kaupungissa jossa pukeutumistyylejä löytyy joka lähtöön, mutta  pienellä paikkakunnalla jossa kesäasuntoni sijaitsee, pitää pukeutua  siistimmin kun lähtee kirkonkylälle ihmisten ilmoille. Joku entinen koulukaveri tai opettaja saattaa tulla vastaan! 

Vierailija
44/45 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se tärkeää. Jos minulla on vaikka kuviollinen hame, niin kyllähän se vaatii yksivärisen yläosan. Ja toisin päin. 

Sitten taas vaikka mustien housujen kanssa menee minkä tahansa värinen/-kuviollinen yläosa. 

Jos alaosa on löysä, niin valitsen tiukan yläosan.

Yleensä kyllä pukeudun kokonaan vartalonmyötäisiin vaatteisiin.

Jotkut pukeutuvat eri kuoseihin, jotka riitelevät. 

Ja jotkut osaavat yhdistää ruutua, raitaa, kuoseja ja värejä niin että niistä tulee hyvä kokonaisuus! Eräs entinen työkaveri osasi. Kerran kysyinkin häneltä kehuen asukokonaisuuksiaan että miettiikö hän mikä sopii minkäkin kanssa. Ei, se hyvä kokonaisuus tuli häneltä luonnostaan!

-90 luvulla oli "mainos", missä naisella oli ruutua, raitaa, hapsua ja hipsua. Sitähän ei oltu vaatemainokseksi tarkoitettu, mutta siitä tuli joillekin trendi muutamaksi vuodeksi.

Ja vastaus omasta pukeutumisestani: yhteensopivat värit sukkia myöten myös kotona, helppoa kun on pääasiassa vain mustaa, harmaata ja armeijanvihreää. Vähän myös valkoista, sopii noiden kanssa ja jopa yksi punainen paita on tullut ostettua jossain mielenhäiriössä, se pääsee harvemmin päälle. Eli 10!

Vierailija
45/45 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli, nyt vanhana työttömänä ei ole varaa. Kohan ovat puhtaat, en välitä vaikka ovat reikäsiä. Mutta eikös se ole muotia nykysin?;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi