Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle merkitystä sillä, miten vaatteesi sopivat yhteen?

Vierailija
26.04.2026 |

Eli asteikolla 1-10, miten paljon vaatteiden yhteensopivuudella (esteettisesti) on sinulle merkitystä?

Minulle kotikaupungissa 8, Helsingissä 9. 

Ja huom. vaatteiden hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä, saa olla vaikka vitosen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä myönnän suoraan, että on. En varmasti laita päälleni punaista mekkoa, mustia kenkiä ja keltaista neuletakkia. Paitsi kotona tai jossain mökillä, aivan sama, mutta ihmisten ilmoille pukeudun toisiinsa sointuviin vaatteisiin. Äiti oli ja on ihan samanlainen, varmasti sieltä peruja.

Vierailija
42/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä tarkoitetaan? Jos Jorma Uotinen laittaa keltaisen takin ja siniset housut. Ovatko ne yhteensopivat, kun se toimii Jormalla, mutta ei kenelläkään muulla?

Keltainen ja sininenhän sopii hyvin yhteen. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson, että värimaailma sointuu yhteen  kun olen  työpaikalla. Vapaalla kuljeskelen vanhoissa farkuissa ja joskus vähän virttyneissä puseroissa.  Asun suuressa kaupungissa jossa pukeutumistyylejä löytyy joka lähtöön, mutta  pienellä paikkakunnalla jossa kesäasuntoni sijaitsee, pitää pukeutua  siistimmin kun lähtee kirkonkylälle ihmisten ilmoille. Joku entinen koulukaveri tai opettaja saattaa tulla vastaan! 

Vierailija
44/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se tärkeää. Jos minulla on vaikka kuviollinen hame, niin kyllähän se vaatii yksivärisen yläosan. Ja toisin päin. 

Sitten taas vaikka mustien housujen kanssa menee minkä tahansa värinen/-kuviollinen yläosa. 

Jos alaosa on löysä, niin valitsen tiukan yläosan.

Yleensä kyllä pukeudun kokonaan vartalonmyötäisiin vaatteisiin.

Jotkut pukeutuvat eri kuoseihin, jotka riitelevät. 

Ja jotkut osaavat yhdistää ruutua, raitaa, kuoseja ja värejä niin että niistä tulee hyvä kokonaisuus! Eräs entinen työkaveri osasi. Kerran kysyinkin häneltä kehuen asukokonaisuuksiaan että miettiikö hän mikä sopii minkäkin kanssa. Ei, se hyvä kokonaisuus tuli häneltä luonnostaan!

-90 luvulla oli "mainos", missä naisella oli ruutua, raitaa, hapsua ja hipsua. Sitähän ei oltu vaatemainokseksi tarkoitettu, mutta siitä tuli joillekin trendi muutamaksi vuodeksi.

Ja vastaus omasta pukeutumisestani: yhteensopivat värit sukkia myöten myös kotona, helppoa kun on pääasiassa vain mustaa, harmaata ja armeijanvihreää. Vähän myös valkoista, sopii noiden kanssa ja jopa yksi punainen paita on tullut ostettua jossain mielenhäiriössä, se pääsee harvemmin päälle. Eli 10!

Vierailija
45/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli, nyt vanhana työttömänä ei ole varaa. Kohan ovat puhtaat, en välitä vaikka ovat reikäsiä. Mutta eikös se ole muotia nykysin?;)

Vierailija
46/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin väliä, sillä siis, että sopivat omasta mielestäni yhteen. Sillä sentään en vaivaa päätäni mitä muut yhdistelmistäni ajattelevat.

Vierailija
47/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin 5/10

Vierailija
48/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä pientä merkitystä. Olisi varsin typerän näköistä laittaa puvun päälle takki josta puvun takki näkyy alta.

Vierailija
49/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Kirjolla ja alakulttuurin edustaja. En käytä vaatteita jotka eivät ole juuri omia. Ihmisten kanssa sillä ei ole tekemistä, aivan sama vaikka olisin yksin mökillä.

Vierailija
50/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot rinnat vaikuttaa, ettei viitsi oikein edes katsella muuta kuin mahdollisimman peittäviä. 

Nuoruuden anorakki mahtuisi muuten mutta rinnat on valahtanut niin että anorakin taskun lippa osoittaa vauhdikkaasti maata kohti. Ja näytän todella suurelta, vaikka vyötärö on hoikka.

Vierailija
51/63 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan edes osta muuta kuin entisiin vaatteisiini sopivan värejä. Käytän sinistä, harmaata, viotteja ja viininpunaista. 

Ei koskaan ikinä milloinkaan oranssia, ruskeaa, keltaista, punaista. 

Mustaa pakosta valitettavasti  joskus, mutta ei musta kenenkään kasvojen lähelle sovi. Rumentaa naamaa uskokaa pois. Musta toki sopii kaikkien värien kanssa vaatteissa.

Vierailija
52/63 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan välttelen sinistä, harmaata ja violettia. Viininpunaista ostan jos se on yhdistetty esim vaaleanpunaiseen tai alaosana. Ostan juuri ruskeaa, keltaista ja punaista. 

Vierailija
53/63 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina en ole tyylitajuinen, kumminkin, mustien housujen kanssa en käyttäisi ruskeita kenkiä.

Vierailija
54/63 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10, tietenkin. Eikä riitä, että vaatteet sopivat väriltään yhteen vaan otan huomioon tyylin, materiaalin ja vaatteiden mittasuhteet. 

N54

Sama täällä, ollaan samiksia. Korujen, laukun ja kenkien pitää toki myös sopia kokonaisuuteen.

n54 (minäkin)

Vierailija
55/63 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä katson jopa mökillä. Vaikka olisi ihan ulkotyövaatteet, niin ainakaan värit eivät saa riidellä. 

Vaimo on myös samalla tavalla tarkka. 

Olen ammatiltani valokuvaaja. Ehkä se duuni on tehnyt silmästä aika valikoivan näille asioille.

m-65

Vierailija
56/63 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä tippaakaan. Alemman keskiluokan kotkotuksia tämmöiset.

Vierailija
57/63 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin paljon merkitystä. Katson, että vaatteet on puhtaat, värien yhdistämisessä olen huono ja se välillä näkyy asuvalinnoissa. 

Kenkiä omistan parit, joten en nyt tiedä sopivatko aina niin asun kanssa😊 Risoja ja kulahtaneita vaatteita en käytä, edes kotona. Tällä hetkellä rahasta tiukkaa, mutta juuri ostin itselleni vaatepaketin tori.fi kautta ja nyt taas itselleni uusia vaatteita kesäksi. Näitä yhdistelen sitten vanhojen vaatteiden kanssa.

Vierailija
58/63 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä tippaakaan. Alemman keskiluokan kotkotuksia tämmöiset.

Oletko todella tuota mieltä?

Vierailija
59/63 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa kotivaatteet ovat minulla kauniita ja yhteensopivia.

Sama. Olen myös töissä aina ollut tunnettu siitä että mulla sukat ja korvikset mätsäävät paidan sävyyn tai työjakun + housujen väriin.

Vierailija
60/63 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, myös kotona ollessa. Vaikka ne vaatteet eivät sinällään olisi mitenkään erikoisia, niiden on soinnuttava yhteen tyyliltään ja väreiltään. Nyt on itse asiassa mielestäni vähän keskenään riitelevät ylä- ja alaosa, mutta laitan kohta neuleen tähän päälle, niin se ei näy. Oon töissä, jossa tulee likaiseksi, mutta myös työvaatteiden pitää sopia toisiinsa ja olla hyvä kokonaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi