Onko sinulle merkitystä sillä, miten vaatteesi sopivat yhteen?
Eli asteikolla 1-10, miten paljon vaatteiden yhteensopivuudella (esteettisesti) on sinulle merkitystä?
Minulle kotikaupungissa 8, Helsingissä 9.
Ja huom. vaatteiden hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä, saa olla vaikka vitosen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
10.
En todellakaan kulje missään epämääräisissä rievuissa.
Mullaki 10, mut kuljen myös riemuissaan joiden on sovittava yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10.
Mullaki 10, mut kuljen myös riemuissaan joiden on sovittava yhteen.
RIEVUISSA🤭
On väliä. Olen ottanut tavaksi ostaa housut, neuletakit ym. yksivärisinä ja jotain "perusväriä", paidat taas ovat värikkäitä ja voi olla kuvioita. Näin suuri osa vaatteista sopii yhteen. Rahaa ei ole hirveästi käytössä eli en voi ostaa housuja, jotka sopii vain yhden tai kahden paidan kanssa jne.
No, onhan se tärkeää. Jos minulla on vaikka kuviollinen hame, niin kyllähän se vaatii yksivärisen yläosan. Ja toisin päin.
Sitten taas vaikka mustien housujen kanssa menee minkä tahansa värinen/-kuviollinen yläosa.
Jos alaosa on löysä, niin valitsen tiukan yläosan.
Yleensä kyllä pukeudun kokonaan vartalonmyötäisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostaa omaa silmää miellyttäviä keskenään sopusointuisia vaatteita, ei tarvitse koskaan arpoa niiden yhteensopivuutta.
Eli sinulle niiden yhteensopivuus on tärkeää kun jo ostaessa mietit asiaa.
Kuka EI mieti yhteensopivuutta ostaessa? Eri
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se tärkeää. Jos minulla on vaikka kuviollinen hame, niin kyllähän se vaatii yksivärisen yläosan. Ja toisin päin.
Sitten taas vaikka mustien housujen kanssa menee minkä tahansa värinen/-kuviollinen yläosa.
Jotkut pukeutuvat eri kuoseihin, jotka riitelevät.
Kyllä ja ei. Voin laittaa vaikka eri kuosia ylä ja alaosaan, jos tykkään yhdistelmästä, vaikka jokin muotiguru sitä vastustaa. Tai rikkoa muita "sääntöjä" Enemmän on väliä sillä, että vaate on laadukas, mukava päällä, puhdas ja ehjä. Tärkeintä on, että pidän vaatteistani itse.
Ei ole juurikaan merkitystä ehkä mulla semmoinen 3-4. Pukeudun siten miten musta itsestäni tuntuu miuavalta. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
10.
Työni on sellaista, missä kannattaa olla rönttävaatteissa kun vaatteet voivat sotkeutua välillä pahemman kerran. Välillä en muista tai ehdi vaihtaa niitä siistimpiin kun pitää käydä ihmisten ilmoilla asioilla. Pidän hygieniastaan huolta ja pesen niitä rönttävaatteitakin. En ihmettele, vaikka joku katsoisi minua nenää nyrpistäen tai kulmiaan kohotellen.
Eipä paljonkaan. Kunhan ei ole kovin paljon rikki tai tahriintunut, niin se on riittävän hyvä. Puolialastomana en kehtaisi kekkaloida missään.
Ostan lähinnä kaikkien vaatteiden kanssa yhteensopivia vaatteita.
Isoin ongelma vaatteissa on mahan kasvu. Ison mahan kanssa vaatteet eivät istu nätisti päälle. Tukevana joutuu käyttämään paljon enemmän työtä ja rahaa edes jotenkuten päällä istuvaan vaatekertaan.
10, tietenkin. Eikä riitä, että vaatteet sopivat väriltään yhteen vaan otan huomioon tyylin, materiaalin ja vaatteiden mittasuhteet.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10.
Työni on sellaista, missä kannattaa olla rönttävaatteissa kun vaatteet voivat sotkeutua välillä pahemman kerran. Välillä en muista tai ehdi vaihtaa niitä siistimpiin kun pitää käydä ihmisten ilmoilla asioilla. Pidän hygieniastaan huolta ja pesen niitä rönttävaatteitakin. En ihmettele, vaikka joku katsoisi minua nenää nyrpistäen tai kulmiaan kohotellen.
Kyllä työvaatteetkin voivat olla yhteensopivat.
10. Vaikka olisin koko päivän yksin kotona valitsen silti yhteen sopivat vaatteet. Ja ei pelkästään päivävaatteet vaan tarkistan saman kaikissa vaatteissa yhteensopiva yöasu, yhteensopivat treeenivaatteet, yhteensopiva kotilöhöilyasu. Jos meikkaan katson että meikki sopii vaatteiden kanssa yhteen.
Kyllä se asun väri- ym. harmonia on tärkeää. Arkinenkin asu näyttää paremmalta, jos ei ole yhdistänyt mitä värejä, kuvioita tai kuoseja tahansa.
Mutta aina ei pysty sellaisia vaatteita laittamaan, kun ei omista kuin muutaman vaihtoehdon ja jos joku on pesussa tai liian ohut tai paksu säähän, niin sitten voi tulla minkä näköinen asu vaan.
On.
Värillä ei ole väliä, kunhan se on musta. Näin jo viimeiset 35 vuotta.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pukeutuvat eri kuoseihin, jotka riitelevät.
Siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu. Vähän ku hevoset n
Musta on ankea väri monelle suomalaisille. Kaupoissa mustia vaatteita on ihan liikaa tarjolla muiden värien kustannuksella.
Musta sopii mustan kanssa, ei minulla muita pukeutumisperiaatteita ole.
M53