Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6505)

Vierailija
6501/6505 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämä yksinpuhelija on taas päivän jaksanut kommentoida omia höpinöitään. Ajankulunsa kullakin. 😁

Vierailija
6502/6505 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin surulla erästä kertomusta kesäseuraradiosta sekä luin päivämiehestä

Kummatkin kokemukset 2010- ja 2020-luvuilta eli ei ole mistään 70-luvusta kyse:

Nuori muisteli, miten perheellä ei ole ollut läheskään aina varaa lähteä suviseuroihin. Silloin kun pääsivät, joutuivat ahtautumaan rikkinäiseen, vanhaan autoon.

Toisessa kertomuksessa äiti mietti, miten raskasta suurperheen tavaroiden pakkaaminen suviseuroihin on. Miten yhdelle lapselle ei ollut sopivia sandaaleja, toiselle ei riittäisi suvismatkalle housuja ja kolmannelle alusvaatteita.

Onhan tuo todella surullista, että lapsille ei ole edes muutamia sopivia vaatteita tai ainoitakaan sandaaleita kesäksi. Tai miten lapsi ja nuori ei voi päästä seuramatkalle, kun taloudellinen tilanne ei sitä mahdollista.

Täällä usein kuulee puhetta, miten suurperheissä ei ole taloudellista kurjuutta ja kaikkea on riittävästi. Ei valitettavasti siltä kuulosta. Sisintä särkee ajatus siitä, että jollakin lapsella ei ole edes muutamia sopivia housuja/alusvaatteita.

Taisit lukea päivämiehen blogia. Mä luin kyllä ihan eri tavalla. Äiti teki siinä puutelistaa mitä pitää hankkia ja kertoi jatkavansa valmisteluja seuraavana päivänä. Tavallisesti pesee pyykkiä joka päivä, jolloin vaatteet riittää eri tavalla toisin kuin reissussa. Ei missään sanottu, ettei olisi varaa ostaa tarvittavaa reissua varten. Puuttuvat sandaalit taas on asia, jonka korjaa. 

Lapsiperheessä nyt vaan aina on jotain hankittavat, kun lapset kasvavat. 
 

Toki on tässä maassa lapsiperheitä, joissa on oikeasti puutetta ja perusasiatkin vaikea toteuttaa. Kaikki lapset ei pääse kesällä minnekään lomareissuun. Mutta en kyllä tulkitse tuota kirjoitusta sellaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6503/6505 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle ketjulle on tyypillistä nostaa yhden ihmisen subjektiivinen kokemus tai näkemys absoluuttiseksi totuudeksi, jonka voi yleistää koskemaan kaikkia lestadiolaisia. Näin tehdään aina silloin jos kyse on negatiivisesta asiasta.  Positiivisia asioita lestadiolaisista tässä ketjussa ei ole lainkaan.

Vierailija
6504/6505 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tämä yksinpuhelija on taas päivän jaksanut kommentoida omia höpinöitään. Ajankulunsa kullakin. 😁

Säälittävää, monesko tällainen viesti tämä oli sinulta? 

Eli jos sinulla ei ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä tätä ketjua, ja lisäksi kuvittelet yhden henkilön keskustelevan itsensä kanssa. 

Vierailija
6505/6505 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin surulla erästä kertomusta kesäseuraradiosta sekä luin päivämiehestä

Kummatkin kokemukset 2010- ja 2020-luvuilta eli ei ole mistään 70-luvusta kyse:

Nuori muisteli, miten perheellä ei ole ollut läheskään aina varaa lähteä suviseuroihin. Silloin kun pääsivät, joutuivat ahtautumaan rikkinäiseen, vanhaan autoon.

Toisessa kertomuksessa äiti mietti, miten raskasta suurperheen tavaroiden pakkaaminen suviseuroihin on. Miten yhdelle lapselle ei ollut sopivia sandaaleja, toiselle ei riittäisi suvismatkalle housuja ja kolmannelle alusvaatteita.

Onhan tuo todella surullista, että lapsille ei ole edes muutamia sopivia vaatteita tai ainoitakaan sandaaleita kesäksi. Tai miten lapsi ja nuori ei voi päästä seuramatkalle, kun taloudellinen tilanne ei sitä mahdollista.

Täällä usein kuulee puhetta, miten suurperheissä ei ole taloudellista kurjuutta ja kaikkea on riittävästi. Ei valitettavasti siltä kuulosta. Sisintä särkee ajatus siitä, että jollakin lapsella ei ole edes muutamia sopivia housuja/alusvaatteita.

Taisit lukea päivämiehen blogia. Mä luin kyllä ihan eri tavalla. Äiti teki siinä puutelistaa mitä pitää hankkia ja kertoi jatkavansa valmisteluja seuraavana päivänä. Tavallisesti pesee pyykkiä joka päivä, jolloin vaatteet riittää eri tavalla toisin kuin reissussa. Ei missään sanottu, ettei olisi varaa ostaa tarvittavaa reissua varten. Puuttuvat sandaalit taas on asia, jonka korjaa. 

Lapsiperheessä nyt vaan aina on jotain hankittavat, kun lapset kasvavat. 
 

Toki on tässä maassa lapsiperheitä, joissa on oikeasti puutetta ja perusasiatkin vaikea toteuttaa. Kaikki lapset ei pääse kesällä minnekään lomareissuun. Mutta en kyllä tulkitse tuota kirjoitusta sellaiseksi. 

Onhan se nyt todella vähän, jos lapsella ei riitä alushousut viiden päivän reissulle.