Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (7664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”jos viesti on tekoälyn tekemä, voisi sen silloin olettaa olevan faktaa? Vai oletko eri mieltä?”
Tekoäly ei taida olla sulle kovin tuttu? Olen todellakin eri mieltä ja työkseni opetan mm.tekoälyn käyttöä.Mutta tämä ei ollut tän ketjun aihe, joten ei enempää siitä.
Eli vieläkään ei vastausta viestin sisältöön, vaan harhautusta harhautuksen perään.
Eli väitätkö, ettei näistä syistä ole erotettu?
No tulihan se kysymus sieltä💪🏻
Eli onko noista syistä erotettu.
Mun on helppo vastata: en voi tietää, koska en ole koskaan tuntenut ketään joka olisi erotettu. Ilmeisesti joskus 60-luvulla on?
Sehän oli jo useita kertoja aiemmin esitetty, ainakin minä olen kysymyksen moneen kertaan nähnyt. Mutta koska ei ollut minulle esitetty, en vastannut.
Itse asiassa se huoli varmaan miehillä heräsi sen takia just, kun naiset alkoi näillä palstoilla puhumaan miten eivät jaksaisi raskauksia ja synnytyksiä. Vihdoin paikka, jossa voi kertoa aitoja ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi-vl ei tämmösille sivustoille tule. Näistä on varoitettu srk:n toimesta.
Pitää paikkansa, ainakin jälkimmäinen väitteesi. Mutta miksi srk kuvittelee voivansa olla portinvartijana?
Miesten pakonomainen tarve yrittää hallita kaikkea. Taustalla pelko tai vallanhalu tai molemmat.
Varmasti näin, kun ne miehet on johdossa. Ehkä naiset ovat silti samaa mieltä?
Naisten mielipiteellä ei ole väliä.
Toitta, myös sekin pitää paikkansa.
Kunhan vitsailin, kyllä naisetkin saa mielipiteensä ilmaista. Mutta kumman mieskeskeistä touhu edelleen on. Ei ole päivämiehenkään nimeä vaihdettu toiveista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se huoli varmaan miehillä heräsi sen takia just, kun naiset alkoi näillä palstoilla puhumaan miten eivät jaksaisi raskauksia ja synnytyksiä. Vihdoin paikka, jossa voi kertoa aitoja ajatuksia.
Sekin voi pitää paikkansa, mutta luulen että joku muu syy on ollut suurempi. Eli pelko että tiedon myötä useampi kyseenalaistaa opetukset, kun liike ei täysin kykene kontrolloimaan tätä keskustelua.
Kovasti kuitenkin pyrkivät ohjaamaan ja poistattamaan keskusteluita myös tältä palstalta.
En usko, että vl-ihmiset pyrkii poistamaan näitä keskusteluja, se ei kuulu jotenkin siihen touhuun. Enemmän pyritään pitämään oma yhteisö tiiviinä ja niin ettei ihmiset hengailisi näissä keskusteluissa. Oman kokemuksen mukaan näin sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että vl-ihmiset pyrkii poistamaan näitä keskusteluja, se ei kuulu jotenkin siihen touhuun. Enemmän pyritään pitämään oma yhteisö tiiviinä ja niin ettei ihmiset hengailisi näissä keskusteluissa. Oman kokemuksen mukaan näin sanoisin.
Siitä ei ole epäilystäkään, että pyrkiikö vai ei. Eli kyllä pyrkii, ja sen pysyy jo ennakoimasn tietynlaisien viestien ilmestymisestä. Eli kun tämä tietty henkilö on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole epäilystäkään, että pyrkiikö vai ei. Eli kyllä pyrkii, ja sen pysyy jo ennakoimasn tietynlaisien viestien ilmestymisestä. Eli kun tämä tietty henkilö on paikalla.
Kyllä, ja jopa alapeukuista hänen paikalle tulon on pystynyt havaitsemaan. Suhtautuu niin tunteella keskusteluun, että se raivo ei jää huomaamatta🤭
Että sieppaa. Katson dokkaria Suviseuroista. Siellä oikeasti saarnataan, että uskovaisen elämä vs jumalattoman ! elämä!
Vierailija kirjoitti:
Linkkasit väärään juttuun, ei tuolla ole noista erottamisen syistä juttua!
Vierailija kirjoitti:
Että sieppaa. Katson dokkaria Suviseuroista. Siellä oikeasti saarnataan, että uskovaisen elämä vs jumalattoman ! elämä!
Mikä dokkari?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata triggeröityä, ihmiset puhuu siitä miten ne on itse opetettu uskomaan. Jos ei itse kehitä ajatteluaan niin sitten opettaa sitä samaa muille. I jollain 10 lapsen maallikkopuhujaisällä ole aikaa perehtyä Raamattuun, saatikka sen historiaan ynnä muihin asioihin. Näille riittää, että saarnaa liikkeen opin mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja jopa alapeukuista hänen paikalle tulon on pystynyt havaitsemaan. Suhtautuu niin tunteella keskusteluun, että se raivo ei jää huomaamatta🤭
Ei lähdetä maalittamaan ketään, täällä kuka vaan voi olla mitä vaan eikä mistään voi päätellä mitään lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähdetä maalittamaan ketään, täällä kuka vaan voi olla mitä vaan eikä mistään voi päätellä mitään lopulta.
Aivan. Minä peukutan ja alapeukutan sekä lestadiolaisten, että muiden viestejä. Kaikilla on hyviä ja huonoja pointteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata triggeröityä, ihmiset puhuu siitä miten ne on itse opetettu uskomaan. Jos ei itse kehitä ajatteluaan niin sitten opettaa sitä samaa muille. I jollain 10 lapsen maallikkopuhujaisällä ole aikaa perehtyä Raamattuun, saatikka sen historiaan ynnä muihin asioihin. Näille riittää, että saarnaa liikkeen opin mukaisesti.
No joo. Onhan se noinkin. Ja sitten ihmiset kuuntelee " opetuksena". Ja vielä Suviseuroissa.
Välillä kuulee hyviä saarnojakin. Mutta sitten jotkut on vähän erikoisia jollain tavalla. Kuulee, että puhuja itsekin siinä tunteella ajaa asiaansa. Oliko myös viime kesän suvareissa puhe, jossa puhuja kertoi vertauskuvallisesti sotilaasta, joka raahautui siunaaman kuolevaa sotilasta. Sitten kun oli siunannut, niin tuli itse ammutuksi. Tämä oli kerrottu hyvin värikkäästi ja verbaalisen lahjakkaasti. Mietin vaan, että siellä on tosiaan niitä lapsiakin kuuntelemassa, että onkohan niille hyvä kuunnella tollasia juttuja. Lisäksi se ammuttu sotilas ei olisi voinut kertoa tuota tarinaa, jos näin realistisesti ajatellaan. Toki kyse oli tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Välillä kuulee hyviä saarnojakin. Mutta sitten jotkut on vähän erikoisia jollain tavalla. Kuulee, että puhuja itsekin siinä tunteella ajaa asiaansa. Oliko myös viime kesän suvareissa puhe, jossa puhuja kertoi vertauskuvallisesti sotilaasta, joka raahautui siunaaman kuolevaa sotilasta. Sitten kun oli siunannut, niin tuli itse ammutuksi. Tämä oli kerrottu hyvin värikkäästi ja verbaalisen lahjakkaasti. Mietin vaan, että siellä on tosiaan niitä lapsiakin kuuntelemassa, että onkohan niille hyvä kuunnella tollasia juttuja. Lisäksi se ammuttu sotilas ei olisi voinut kertoa tuota tarinaa, jos näin realistisesti ajatellaan. Toki kyse oli tarinasta.
Tuotahan se on, kun ei ole oppia, tietoa eikä koulutusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Minä peukutan ja alapeukutan sekä lestadiolaisten, että muiden viestejä. Kaikilla on hyviä ja huonoja pointteja.
Ei ole. Jos ainoa asia on kaiken kieltäminen ja asian sivuraiteille vieminen, ei siitä ihan heti mitään pointteja löydy.
Ainakin 70, 80, 90, 00, 10, 20 -luvuilla. 60-luvusta en tiedä, ehkä myös silloin.