Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (3179)
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, olen eri.
Raamattu sanoo: ei ole tässä miestä eikä naista, ei roomalaista eikä kreikkalaista, vaan kaikki olemme yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.
Vl- oppi: olkaa naiset hiljaa.
Minä tiedän että vähän yli kymmenen vuotta sitten vanhoillislestadiolainen istui eduskunnassa. Heitä on .yös kaupunkien ja kuntien valtuustoissa. Naisia on ollut myös rauhanyhdistysten johtokunnissa jopa puheenjohtajina. Miten niin naiset on hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, olen eri.
Raamattu sanoo: ei ole tässä miestä eikä naista, ei roomalaista eikä kreikkalaista, vaan kaikki olemme yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.
Minä tiedän että vähän yli kymmenen vuotta sitten vanhoillislestadiolainen istui eduskunnassa. Heitä on .yös kaupunkien ja kuntien valtuustoissa. Naisia on ollut myös rauhanyhdistysten johtokunnissa jopa puheenjohtajina. Miten niin naiset on hiljaa?
Montako naista on SRK:n johtokunnassa? Nyt tai ollut? Montako naista puhujana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, olen eri.
Niin kauan kuin Raamatussa lukee, että naisten tehtäviin ei kuulu seurakunnan edessä puhujana toimiminen, tätä on aika turha kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, olen eri.
Niin kauan kuin Raamatussa lukee, että naisten tehtäviin ei kuulu seurakunnan edessä puhujana toimiminen, tätä on aika turha kysellä.
Uuh. Wrong wrong. Debora, profeetta ja kansan johtaja. Miehet kuunteli kiltisti kun Debora kertoi Jumalan tahdon. Eikä ole ainut. Sua on huijattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, olen eri.
Varmaan joissain ns maallisissa asioissa kuuluu jonkin verran eli naiset voivat osallistua. Tosin iso lapsimäärä käytännössä sitäkin monen kohdalla aika tehokkaasti rajoittaa.
Uskon asiat ovat sitten asia erikseen.
Googlaa naisprofeetat Raamatussa.
Varhaiskirkon aikaan oli myös merkittäviä naisteologeja, itse asiassa koko kristinuskon historian aikana on ollut. Esim. Hildegard Bingeniläinen ja Avilan Teresa.
Asioita on lupa kyseenalaistaa. Perimätiedon mukaan esim. kaikki opetuslapset tapettiin lopulta jollain tavoin kiduttamalla, Johannesta lukuunottamatta. Entä jos totuus on, että naisia säästettiin tässä, eikä siksi valittu opetuslapsiksi. Että voi todistaa, että olisin väärässä.
Jos luomiskertomukseen vetoaa, niin silloin pitää uskoa kertomukseen kirjaimellisesti!!
Niinkö todella uskotte? Puhuvine käärmeineen kaikkineen? Onko vl nuoren maan fundamentalisti?
Minulle Jeesus on tärkeämpi kuin Paavali. Joillekin nähtävästi ei.
Eikö kiinnosta miettiä esim. sellasta kysymystä, että miksi Jumala loisi maailman, sallisi sen turmeltua näin pahoin ja loisi kaiken ihmiselämän ja katselisi sivusta kun miljardit on matkalla tuhoon? Teologiassa puhutaan Jumalan kätkeytyneisyyden ongelmasta eli miksi Jumala ei näyttäydy kaikille sillä tavoin, että se synnyttäisi oikeanlaisen uskon jne. Voiko kenties olla, että on ymmärretty jotain väärin…
Kukaan ei ole ollut todistamassa maailman luomista. Kaikki on ihmisen kertomaa jälkeenpäin, ensin suullista perinnettä, paljon myöhemmin kirjallista perinnettä. Ketkä kertoivat? Ketkä kirjoittivat? Miehet. Tietenkin tarina muodostui sellaiseksi, että " me miehet olemme luomakunnan herroja, talossa ja puutarhassa, ja nainen taas ei ole".
Yllättyneitä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Jos luomiskertomukseen vetoaa, niin silloin pitää uskoa kertomukseen kirjaimellisesti!!
Niinkö todella uskotte? Puhuvine käärmeineen kaikkineen? Onko vl nuoren maan fundamentalisti?
Eikö kukaan vastaa? Kiinnostaa.
Kaiken pahan alku on SRK-lestadiolaisuus ja sen maallikkosaarnaajat. Monta kertaa liike on mennyt joissakin asioissa pahasti harhaan. On käytetty henkistä väkivaltaa ja vedotaan, että rakkaudella kaikki tehtiin. Lukekaa netistä esim saarnaaja Heikki Saaresta. Hän oli jyrkän linjan maallikkosaarnaaja ja meno sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken pahan alku on SRK-lestadiolaisuus ja sen maallikkosaarnaajat. Monta kertaa liike on mennyt joissakin asioissa pahasti harhaan. On käytetty henkistä väkivaltaa ja vedotaan, että rakkaudella kaikki tehtiin. Lukekaa netistä esim saarnaaja Heikki Saaresta. Hän oli jyrkän linjan maallikkosaarnaaja ja meno sen mukaista.
Maallikkosaarnaajat ovat olleet varmasti viimeisiä kyseenalaistamaan yhtään mitään. Ovat puhuneet nikn kuin ovat kuulleet puhuttavan ja siinä se.
Hei sinä, joka yrität viestejä poistamalla ylläpitää tiettyä kuvaa keskustelusta:
Tiedäthän, että esim. poistamasi raamatunkohdat eivät poistu Raamatusta?
Ulkopuolisille runsas poistelu voi helposti näyttää siltä, että avoin keskustelu ei kestä eriäviä näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maallikkosaarnaajat ovat olleet varmasti viimeisiä kyseenalaistamaan yhtään mitään. Ovat puhuneet nikn kuin ovat kuulleet puhuttavan ja siinä se.
Saari kyllä saaarnasi omia juttujaan. Hän oli Srk-lestaiolaisuuden johtohahmoja. Hänellä oli todella outoja selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saari kyllä saaarnasi omia juttujaan. Hän oli Srk-lestaiolaisuuden johtohahmoja. Hänellä oli todella outoja selityksiä.
Kuinka niin omia juttujaan, SRK-lestadolaisuutta. Mitä.selitystä et ymmärrä/pidät outona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin omia juttujaan, SRK-lestadolaisuutta. Mitä.selitystä et ymmärrä/pidät outona?
Kaikkia hänen höpinöitä
Jonkun todella pitäisi sellainen tutkimus tehdä! Kannustan, jos paikalla olisi teologeja.