Koirantaluttajat, miksi koiranne alkavat räyhäämään vastaantulijoille kadulla?
Usean kerran ollut niin, että koira kokee minut kuin pahimmaksi vihollisekseen, ja yrittää hyökätä kimppuuni, ja omistajalla täysi työ painaa koiransa tien sivuun, ettei pääse hyökkäämään kimppuun. Monesti joutuvat ihan pysähtymään siihen ja jatkavat matkaa, kun olen mennyt ohi. Ja itse menen aina niin toiselle puolelle katua koirantaluttajan vastaan tullessa kuin mahdollista, mutten ihan ojassa sentään viitsisi rypeä. Sitten on näitä koiria, jotka ei onneksi räyhää, mutta tulevat silti kohti ihan kuin minulla olisi tarjota niille herkkua.
HS:n lemmikkimessu-jutun kommenttiketjussa oli tällainen huomio:
" (...) olen huomannut että tilastotiede näyttää olevan oikeassa kun koirat on lisääntynyt kokoaja, niin kun on aina tietty prosentti ihmisiä jotka ei välitä kouluttaa koiriaan (vapaa kasvatus) niin niiden lukumäärä myös on kasvanut,
nähdään arjessa kun kadulla tulee koiran ulkoiluttaja vastaan niin aika monesti alkaa koira suu vaahdossa haukkumaan."
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ala kun olen kouluttanut koirani.
Noita tulee meitäkin vastaan, oma koira ei korvaansa lotkauta kun muut yrittää hyökkiä päälle.
Tule kouluttamaan meidänkin koira. Kolme vuotta olen yrittänyt, omat taidot ei selkeästi riitä.
Ei se välttämättä ole helppoa, jos on vaikka vahtikoira kyseessä. Sen luonteeseen kuuluu ilmoittaa ja voi olla hankala kitkeä pois.
Jännäherkkupalaa suukkuun. Taju pois.
Miten olet noin epäinhimillinen ihminen? Onko sulla ollut huono ja vaikea lapsuus? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun vaikutat katkeralta ja inhottavalta ihmiseltä. Mikä sun elämässä on mennyt niin pieleen, kun kannat noin suurta vihaa sisälläsi?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä koiranomistajien röyhkeyttä. Huomattava osa vain kävelee paikalta kun koira puree sivullista.
Paskat jätetään keräämättä ja jatkuvaa räkyttämistä ja muuta meteliä pidetään jopa toivottavana. Vika on naapurissa, joka haluaisi nukkua yöllä eikä kuunnelka ulvontaa.
Sääli niitä oikeasti koiristaan huolta pitäviä ihmisiä, tämä 90 % enemmistö pilaa kunnollistenkin maineen.
Vierailija kirjoitti:
Piikille sellaiset koirat.
Sinut tapetaan heti kun tunnistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetuspiikki kaikille räyhääjä - ja pureskelijarakeille.
Ja v*ttumaislle ihmisille. Koirien omistajissa on paljon luonnevikaisia, koiriansa kasvattamattomia mielenterveyspotilaita, joille se piikki pitäisi antaa koirien sijaan.
Ja sinä olet sitä mieltä, että sinulla ei ole mitään mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ala kun olen kouluttanut koirani.
Noita tulee meitäkin vastaan, oma koira ei korvaansa lotkauta kun muut yrittää hyökkiä päälle.
Tule kouluttamaan meidänkin koira. Kolme vuotta olen yrittänyt, omat taidot ei selkeästi riitä.
Ei se välttämättä ole helppoa, jos on vaikka vahtikoira kyseessä. Sen luonteeseen kuuluu ilmoittaa ja voi olla hankala kitkeä pois.
Jännäherkkupalaa suukkuun. Taju pois.
Miten olet noin epäinhimillinen ihminen? Onko sulla ollut huono ja vaikea lapsuus? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun vaikutat katkeralta ja inhottavalta ihmiseltä. Mikä sun elämässä on mennyt niin pieleen, kun kannat noin suurta vihaa sisälläsi?
Tunnen ton mulkun .isä pani lapsena perseeseen ja koulussa kiusattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakattiin ja vedettiin autonperässä tollaista kusipäätä 6 vuotta sitten tuli pari vuotta linnaa mut oli sen arvoista.
Lopetuspiikki sitten tuollaisille kriminaalipaskoille.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira tunnistaa vittumaisen koirien vihaaja jankuttajan.
P as kat se mitään tunnistaa, se on vaan typerä eläin. Ja ite vaikutat juuri sellaiselta vittumaiselta roska sakin edustajalta jolla on kouluttamaton joka vastaantulijalle räkyttävä rakki.
Vaikea sanoa mutta en ole itse koskaan kokenut samaa jalankulkijana. Oma koirani ei ole agressiivinen mutta se kyllä josku ry täilee ihan moikatakseen. Koira on kiltti mutta sitähön ei tervehdyksen kohde voi tietää. Siksi yritän pitää koiran lyhyellä hihnalla.
Koirat vaistoaa, millainen ihminen on.
Jos tota sattuu useinkin, olisin huolissani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakattiin ja vedettiin autonperässä tollaista kusipäätä 6 vuotta sitten tuli pari vuotta linnaa mut oli sen arvoista.
Lopetuspiikki sitten tuollaisille kriminaalipaskoille.
Sinä otat turpaa ja autolla vetoa heti kun sinut tunnistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P as kat se mitään tunnistaa, se on vaan typerä eläin. Ja ite vaikutat juuri sellaiselta vittumaiselta roska sakin edustajalta jolla on kouluttamaton joka vastaantulijalle räkyttävä rakki.
Annan koirani purra tollaista kusipäätä.
Vierailija kirjoitti:
...jaa vaistoaa millainen ihminen on, kun se kävelee kadulla vastaan? Onko ne rakit muka ajatustenlukijoita ja telepaatikkoja? Ja vtut ne mitään vaistoaa, ne on vaan typeriä eläimiä. Uskotko oikeasti tuollaiseen hölynpölyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt seuraavaa, tätä tapahtuu erityisesti sellaisten himokoirailijoiden, joilla on retkihousut ja koiranpipanoita vyölaukussa:
Kun jonkun tällaisen ihmisen koira selkeästi reagoi vastaantulevaan, miksi ihmeessä sitä pysähdytään, jäädään ihan maksimoimaan se aika minkä koira saa räkyttää vastaantulijalle?
Miksei voi vaan rivakasti kävellä ohi?
On mulla itsellänikin koiria ollut, ilmeisesti olen aina toiminut väärin kun näissä tilanteissa vedän hihnaa tiukemmalle ja rivakoin askelin kävelen tilanteesta ohi, minimoiden sen ajan mitä koirani räkyttää.
Minulla on yksi arka koira, joka lyö jarrut pohjaan. Voihan sen väkisin vetää perässään, kuin Kolin vuoren, mutta on se aika ikävää sekä koiralle, että itselle. Joskus olen joutunut sen kiskomaan tieltä pois, ettei tule jyrätyksi. Ei auta mitkään makupalat, vaikka on kauppojen valikoimat tarjottu. Jos jollain osaavalla on vinkkejä aran koiran liikkeessä pysymiseen, niin kertokaa ihmeessä. Käydään myös ohjatussa koulutuksessa.
Mutta siis siksipä seisomme siinä, kun ei tuota liikkeelle saa. Se loksauttaa jalkansa lukkoon ja on sen jälkeen hinattava malli.
Ei ole ilmeisesti kovin laadukas ohjattu koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa annat vai... katsotaan sitä sitten. Riehuva saksanpaimenkoirakin rauhoittuu potkulla päähän, eikä edes tarvi olla mikään turvakenkä.
Mikäs tappaja koira sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinussa on jotain pelottavaa jos tätä tapahtuu sinulle useinkin. Oma koirani ei todellakaan "yritä hyökätä" mutta muutaman kerran on alkanut haukkua vastaantulevalle ihmiselle. Jotain pelottavaa heissä on ollut, arkuuttaan on haukkunut.
Lyhyt Simpsonien "myyrämiehen" näköinen kulkija olen. Tuskin kovin pelottava.
AP
Susta huokuu vittumaisuutta myös varmaan livenä.
Ööö, siis lauhkean näköisestä ihmisestä huokuu vittumaisuutta?
Oletsä joku koulukiusaaja tms?
Koirat reagoi sellaisiin ihmisiin, jotka kokevat uhaksi. Ja koirat ovat oikeassa, ne haistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hah hah haa, häirikkörakin roskasakkiomistajalla menee tunteisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...jaa vaistoaa millainen ihminen on, kun se kävelee kadulla vastaan? Onko ne rakit muka ajatustenlukijoita ja telepaatikkoja? Ja vtut ne mitään vaistoaa, ne on vaan typeriä eläimiä. Uskotko oikeasti tuollaiseen hölynpölyyn?
On ne ja kaikki vaistoaa että sulla on kusta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä koiranomistajien röyhkeyttä. Huomattava osa vain kävelee paikalta kun koira puree sivullista.
Eivät koirat nyt kovin usein pääse sivullisia puremaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinussa on jotain pelottavaa jos tätä tapahtuu sinulle useinkin. Oma koirani ei todellakaan "yritä hyökätä" mutta muutaman kerran on alkanut haukkua vastaantulevalle ihmiselle. Jotain pelottavaa heissä on ollut, arkuuttaan on haukkunut.
Lyhyt Simpsonien "myyrämiehen" näköinen kulkija olen. Tuskin kovin pelottava.
AP
Susta huokuu vittumaisuutta myös varmaan livenä.
Ööö, siis lauhkean näköisestä ihmisestä huokuu vittumaisuutta?
Oletsä joku koulukiusaaja tms?
Koirat reagoi sellaisiin ihmisiin, jotka kokevat uhaksi. Ja koirat ovat oikeassa, ne haistaa sen.
Kyllä kyllä, ja joulupukki kiertää jouluaattona ja jouluaamuna koko maailman ja vie kaikille joululahjoja.
Minulla on yksi arka koira, joka lyö jarrut pohjaan. Voihan sen väkisin vetää perässään, kuin Kolin vuoren, mutta on se aika ikävää sekä koiralle, että itselle. Joskus olen joutunut sen kiskomaan tieltä pois, ettei tule jyrätyksi. Ei auta mitkään makupalat, vaikka on kauppojen valikoimat tarjottu. Jos jollain osaavalla on vinkkejä aran koiran liikkeessä pysymiseen, niin kertokaa ihmeessä. Käydään myös ohjatussa koulutuksessa.
Mutta siis siksipä seisomme siinä, kun ei tuota liikkeelle saa. Se loksauttaa jalkansa lukkoon ja on sen jälkeen hinattava malli.