Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍

Vierailija
25.04.2026 |

Kaipaus kukoistakoon!

Kommentit (5053)

Vierailija
4861/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole irstailua jos on sitoutuneesti suhteessa.

En halua avioliiton ulkopuolista

Aivan. Ja sun mielestä vain mies ja nainen voi avioitua?

Jokainen tekee mitä tykkää itse elän tai pyrin elämään Sanan mukaan

Sähän oot kuin poliitikko, puhut paljon etkä vastaa ollenkaan. Sano vaan suoraan jos pidät perinteistä avioliittokäsitystä oikeana, ei se ole niin vaarallista. Jos taas et ole varma mitä ajattelet niin senkin voi sanoa.

Voin sanoa täältä sivusta: pidän perinteistä avioliittokäsitystä oikeana. Toivottavasti tästä oli apua.

No niin. Katsos heti muuttui selkeämmäksi kun rohkeasti sanoo mitä ajattelee. Hyvä sinä. 

Vierailija
4862/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liikkuu perättömiä juoruja. En pidä naisia montaa samaan aikaan ym. Ja muut ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovat ette halua käydä keskustelua lasten hyväksikäytöstä? Se on kuitenkin ihan todistetusti teille harrastus siinä, missä minulle hiihto.

Lapsille pahaa tekevät on siirtyneet toiseen leiriin aika päivää sitten. Kukaan Jeesukseen aidosti uskova ei voi tehdä tarkoituksellisesti, tietoisesti pahaa lapselle. 

Vierailija
4864/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovat ette halua käydä keskustelua lasten hyväksikäytöstä? Se on kuitenkin ihan todistetusti teille harrastus siinä, missä minulle hiihto.

Lapsille pahaa tekevät on siirtyneet toiseen leiriin aika päivää sitten. Kukaan Jeesukseen aidosti uskova ei voi tehdä tarkoituksellisesti, tietoisesti pahaa lapselle. 

Vähän väliä uutisissa toisin kerrottu. Ja tiedätkö, että läheskään kaikki ei päädy uutisiin. Kyllä se teidän tapa on.

Vierailija
4865/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarilla meni helposti ns. tunteisiin. Esim. leikkasi miekalla korvan irti ylipapin palvelijalta, yrittäessään puolustaa Jeesusta vangitsemiselta. Mitä teki Jeesus? Paransi hänet ja liitti korvan takaisin päähän. Ja antoi sitten vangita itsensä meidän vuoksemme. 

En oo väkivaltainen, mut kaivattu menee mun tunteisiin eli voin samastua Pietariin. 

Vierailija
4866/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän väliä uutisissa toisin kerrottu. Ja tiedätkö, että läheskään kaikki ei päädy uutisiin. Kyllä se teidän tapa on.

Kuulehan, Jumalaa ei voi yksikään ihminen huijata. Saa esittää vaikka miten hurskasta, mutta jos tekee tietoisesti lapselle pahaa, ei voi olla kristitty. Ihminen voi teoillaan kieltää uskonsa.

Vierailija
4867/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovista levitellään pahaa paljon. Juoruja, oikeat uskovat elää hyvin

Vierailija
4868/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta liikkuu perättömiä juoruja. En pidä naisia montaa samaan aikaan ym. Ja muut ..

Otan osaa. :D

Vierailija
4869/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun luultavasti loppu elämäni etten etehnyt mitään suhteesi. Olen aika varma että olisit ollut minulle täydellinen nainen. Päätös ei johdu millään tavalla sinusta, mä nyt vaan olen tälläinen. 

-T

Ei nää taida mennä läpi enää kenellekään. 

Eiollu kellari😺lta.

Kellarikissa on siis T-mies? Pitihän se arvata.

Vierailija
4870/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun luultavasti loppu elämäni etten etehnyt mitään suhteesi. Olen aika varma että olisit ollut minulle täydellinen nainen. Päätös ei johdu millään tavalla sinusta, mä nyt vaan olen tälläinen. 

-T

Eiollu kellari😺lta.

Vuoristorata elämää

Minne menenkin sattuu ja tapahtuu

Vierailija
4871/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä."

Sinä joka täällä aina rienaat, toteutat vain kirjoituksia eli vahvistat Jumalan sanan ennustuksia. Älä siis luule että kenenkään verenpaine sun takias nousee, tosin sulle itelles voi tulla kuumat paikat, ellet muuta meininkiäsi. :)

Vierailija
4872/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😳 T-mies... Kellari... Damn.

No.... Nonono... nope.

Vierailija
4873/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarilla meni helposti ns. tunteisiin. Esim. leikkasi miekalla korvan irti ylipapin palvelijalta, yrittäessään puolustaa Jeesusta vangitsemiselta. Mitä teki Jeesus? Paransi hänet ja liitti korvan takaisin päähän. Ja antoi sitten vangita itsensä meidän vuoksemme. 

En oo väkivaltainen, mut kaivattu menee mun tunteisiin eli voin samastua Pietariin. 

”korvan silpominen oli vakava isku hänen asemalleen temppelipalveluksessa. [1, 2, 3]

Tähän liittyy kaksi keskeistä syytä:

1. Fyysisen virheettömyyden vaatimus

Vanhan testamentin lain (erityisesti Kolmannen Mooseksen kirjan) mukaan kaikkien temppelissä palvelevien pappien ja leeviläisten täytyi olla fyysisesti virheettömiä. Mitään ruumiillista vammaa, epämuodostumaa tai silpoutumista ei sallittu Pyhässä paikassa palvelevilta. Jos Malhus kuului pappeihin tai leeviläisiin, korvan puuttuminen olisi tehnyt hänestä rituaalisesti kelvottoman tehtäväänsä. [1, 2]

2. Historiallinen tapa nöyryyttää vastustajia

Juutalaisessa historiassa korvan silpomista käytettiin tietoisena keinona estää jotakuta toimimasta ylipappina. Esimerkiksi vain joitakin vuosikymmeniä ennen Jeesuksen syntymää kuningas Antigonos leikkautti kilpailijansa Hyrcanus II:n korvat irti nimenomaan siksi, ettei tämä voisi koskaan enää toimia ylipappina. [1]

Pietari ei siis todennäköisesti vain sohinut umpimähkään. Iskemällä ylipapin luotetuinta palvelijaa korvaan hän osoitti häpäisyä ja poliittista vastarintaa koko uskonnollista johtoa ja Sanhedrinia (suurta neuvostoa) kohtaan.[1]

Jeesuksen parantamisen merkitys

Kun Jeesus paransi Malhuksen korvan, kyse ei ollut vain kivun lievittämisestä:

Hän palautti miehen yhteiskunnallisen aseman: Korvan parantaminen pelasti Malhuksen häpeältä ja varmisti, että hän sai pitää virkansa ja toimeentulonsa temppelissä. [1, 2]

Hän suojeli opetuslapsiaan: Jos Malhus olisi jäänyt pysyvästi vammaiseksi, Pietari ja muut opetuslapset olisi todennäköisesti vangittu ja teloitettu välittömästi virkamiehen silpomisesta.”

Vierailija
4874/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never again.

Vierailija
4875/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ajattelin että yritän vain unohtaa sinut ja antaa ajan kulua. Katse ja hymy sai minut kuitenkin vaan taas kaipaamaan sinua enemmän. Äh, vaikea olla. 

Vierailija
4876/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vielä se mustakin?

Vierailija
4877/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taguulla again. (Mitä btw?)

Vierailija
4878/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään rivien välistä näe, kuten tänään juuri puhuttiin ;)

Vierailija
4879/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sydän luovuta...

On alkanut tuntua siltä, että hän on päättänyt, ettei anna unohtaa. Sivusta.

Ai hän = sydän 

Sivusta

Vierailija
4880/5053 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-T

Eiollu kellari😺lta.

Monien hahmojen närhi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi