Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍
Kommentit (4971)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit ja keneltä?
Ei sillä ole väliä, koska kaivatullekaan ei ole väliä, mitä haluan.
Oukhei marttyyri. Ylös, ulos ja lenkille. Sivu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole irstailua jos on sitoutuneesti suhteessa.
En halua avioliiton ulkopuolista
Aivan. Ja sun mielestä vain mies ja nainen voi avioitua?
Jokainen tekee mitä tykkää itse elän tai pyrin elämään Sanan mukaan
Sähän oot kuin poliitikko, puhut paljon etkä vastaa ollenkaan. Sano vaan suoraan jos pidät perinteistä avioliittokäsitystä oikeana, ei se ole niin vaarallista. Jos taas et ole varma mitä ajattelet niin senkin voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua irstailla, olen uskossa.
Voidaan ihan vaan söpösti pusutella ja hihitellä
Se käy, voin halatakin.
Käy, jos halaus on pitkä.
Ok käy, pitkä halaus, ei irstailua
No kävi taannoin mielessä muttei paras look nyt kuitenkaan. Pitäisi olla, pointin puolesta mutta minkäs teet. Kärmestä pukkaa. :0
Puhetulva, monologi on spessu
Lohduttaa kärsivää ihmistä siis. Niinpä, lol.. mikä mulukku. :0
Vierailija kirjoitti:
En ole ketään kivittämässä, tiedän vaan että siihen pyrkiminen vie oikeaan paikkaan ja on paras tie
Et siis ole oikea uskova, koska Jumala haluaa sinun kivittävän milloin ketäkin, esimerkiksi rais**tuksi tulleen naisen. Jos et tottele siinä asiassa, olet jo käskyt rikkonut.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon OG kellari.
Yks vaan, joku kopioi
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuorempana halusit. Ja monen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hymystä ja pahoittelut, että työasiat vetivät suunpielet vakaviksi.
Hmm. =]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista varmuutta haet ja kuinka kauan?
Haluaisin tietää että jos päästän lähemmäksi, et katoa ilmoittamatta.
Pystytkö itse olemaan henkisesti katoamatta? eri
Vierailija kirjoitti:
Polvilleen lukemaan syntisen rukous tai lähimpään uskovien srk.
Jeesus tulee apuun
🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua irstailla, olen uskossa.
Voidaan ihan vaan söpösti pusutella ja hihitellä
Se käy, voin halatakin.
Käy, jos halaus on pitkä.
Ok käy, pitkä halaus, ei irstailua
No kävi taannoin mielessä muttei paras look nyt kuitenkaan. Pitäisi olla, pointin puolesta mutta minkäs teet. Kärmestä pukkaa. :0
Puhetulva, monologi on spessu
Lohduttaa kärsivää ihmistä siis. Niinpä, lol.. mikä mulukku. :0
Anteeksi, en tajunnut
Kyllä, entinen huorapukki olen ja pitänyt useita naisia peräkkäin. Jeesukselle olen tunnustanut sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista varmuutta haet ja kuinka kauan?
Haluaisin tietää että jos päästän lähemmäksi, et katoa ilmoittamatta.
Pystytkö itse olemaan henkisesti katoamatta? eri
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ketään kivittämässä, tiedän vaan että siihen pyrkiminen vie oikeaan paikkaan ja on paras tie
Et siis ole oikea uskova, koska Jumala haluaa sinun kivittävän milloin ketäkin, esimerkiksi rais**tuksi tulleen naisen. Jos et tottele siinä asiassa, olet jo käskyt rikkonut.
Oliko se Jumala vai Mooseksen ajan yhteiskunta, joka tuon käskyn esitti…
Sitä paitsi tuo on laaja väärinkäsitys. Se menee näin.
Mooseksen laissa, säädetään nimenomaan niin, että raiskauksen uhriksi joutunutta naista ei saa rangaista millään tavalla, vaan rangaistus kuuluu yksinomaan teon tekijälle. [1, 2]
Tämä väärinkäsitys liittyy usein Viidennen Mooseksen kirjan lukuun 22, jossa eritellään kaksi erilaista tilannetta: [1, 2]
1. Raiskaus asutuksen ulkopuolella (kedolla)
Jos mies kävi naisen kimppuun kaupungin ulkopuolella, laki totesi suoraan, että kyseessä on rikollinen teko (raiskaus). [1]
Laki määräsi: "Mies on surmattava, mutta tytölle ei saa tehdä mitään. Hän ei ole tehnyt syntiä, josta rangaistaan kuolemalla, sillä tapaus on verrattavissa siihen, että joku käy toisen kimppuun ja tappaa hänet." (5. Moos. 22:25–26)
Perustelu: Vaikka nainen olisi huutanut apua, kukaan ei olisi kuullut häntä asutuksen ulkopuolella. Nainen oli täysin syytön uhri. [1, 2, 3]
2. Tapahtuma kaupungissa (ja siihen liittyvä väärinkäsitys)
Saman luvun jakeissa 23–24 puhutaan tilanteesta, jossa kihloissa oleva nainen ja mies päätyvät sukupuoliyhteyteen kaupungin sisäpuolella, eikä nainen huuda apua. [1]
Laki määräsi: Molemmat kivitetään.
Miksi näin? Muinaisessa Lähi-idässä kaupungit olivat tiiviitä ja pieniä. Lain lähtökohtana oli oletus, että jos nainen olisi huutanut apua kaupungissa, ihmiset olisivat rientäneet apuun. Jos hän ei huutanut, teon katsottiin tapahtuneen yhteisymmärryksessä (eli kyseessä oli esiaviolllinen suhde tai aviorikos, ei raiskaus). [1, 2, 3]
Yhteenveto
Mooseksen laki rinnasti raiskauksen murhaan. Laki suojeli raiskattua naista tuomiolta ja määräsi kuolemanrangaistuksen ainoastaan hyökkääjälle. Nykyaikaisen oikeustajun valossa muinaiset lait (kuten se, miten suostumuksellisuutta arvioitiin huutamisen perusteella) vaikuttavat tietysti vanhentuneilta ja ongelmallisilta, mutta raiskatun naisen kivittämistä Jumala ei käskenyt.
Vierailija kirjoitti:
Sun katse aamulla siinä pyöreän pöydän ääressä seistessä. 🥰
Miksi pitää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alavilla mailla alakulon vaara.
Miks
Lehmältä loppuu elinaika. Aikamoinen farssi.
Uhkailetko muita? Niitäkin juttuja riitti ja niistä tehtiin rikosilmoitus.
Persuille kukaan mitään voi. Sinne meni elinkeino. Ja ketähän suosittiin. Niin ne työt loppui.
Persun törttöilyt olivat omaa luokkaansa. Miksi sellaiset kuviot piti ylipäätään toteuttaa? Enemmän niistä oli haittaa kuin hyötyä, ja kaikki tietävät niistä jo ja hän oli julkisesti väkivaltainen ja siitä oltiin yhteydessä viranomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta olen sen oppinut, että en missään tapauksessa huoli uskovaa naista. Aiemmin olisi ollut yksi lysti, mutta ei enää, kun ovat itsensä "esitelleet" täällä.
Eivät hekään varmasti sinua. Win-win!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ja sun mielestä vain mies ja nainen voi avioitua?
Jokainen tekee mitä tykkää itse elän tai pyrin elämään Sanan mukaan
Sähän oot kuin poliitikko, puhut paljon etkä vastaa ollenkaan. Sano vaan suoraan jos pidät perinteistä avioliittokäsitystä oikeana, ei se ole niin vaarallista. Jos taas et ole varma mitä ajattelet niin senkin voi sanoa.
Voin sanoa täältä sivusta: pidän perinteistä avioliittokäsitystä oikeana. Toivottavasti tästä oli apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadun luultavasti loppu elämäni etten etehnyt mitään suhteesi. Olen aika varma että olisit ollut minulle täydellinen nainen. Päätös ei johdu millään tavalla sinusta, mä nyt vaan olen tälläinen.
-T
Ei nää taida mennä läpi enää kenellekään.
👍🏼Ketjujen "Teet" on niin juotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellariin
Kellariin
Kaivattuni kellariin
Millo tuut?
Kun on kellarin osoite puhelimessani
Uskotko Jeesukseen?
Kysymys on hieman yllättävä kaipausketjun kontekstissa
Vastaa nyt vaan äläkä nikottele. Meitä kiinnostaa.
Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Koskaan en saanut mitään, minkäänlaista, edes torjuntaa, en mitään vastausta sinulta. Ei voi olla. Tämä on jotenkin outoa.
On alkanut tuntua siltä, että hän on päättänyt, ettei anna unohtaa. Sivusta.