Mihin ikään asti liikuit säännöllisesti polkupyörällä?
Joidenkin mielestä tuo on aikuisella työssäkäyvällä aivan naurettavaa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vähättelette pyöräilyä niin onko käynyt mielessä että se on myös erinomainen liikuntamuoto?
Kävely on tehokkaampi. Kävelen kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä aivan naurettava kysymys, jos aikuisen työssäkäyvä tuollaisia kyselee.
Jos ja kun työmatkat tekee polkupyörällä tai peräti kävellen, niin siinä saa samalla arvokasta hyötyliikuntaa eikä tarvitse sitten erikseen lähteä jonnekin salille puntteja nostamaan.
Hyötyliikunta on hyväksi, mutta ei todellakaan korvaa salitreeniä. Ihme kommentteja täällä.
12 vuotiaaksi. Sitten tuli mopo liikkumiseen. Kyllä maalla on mukavaa, kyläpoliisikin tiesi kun kävin mopolla kylässäkin samanikäisen poikansa luona.
"Joidenkin mielestä tuo on aikuisella työssäkäyvällä aivan naurettavaa."
Onpa outo kysymys. Pitääkö pyöräily päättää ihan lopettaa jossain iässä, jottei pidetä naurettavana?
En ole koskaan törmännyt moiseen mielipiteeseen. Jossain tuppukylässäkö ap. asustaa?
Kuulunee sarjaan: en osta vessapaperia kyläkaupasta kun joku luulee vielä että käyn kakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä aivan naurettava kysymys, jos aikuisen työssäkäyvä tuollaisia kyselee.
Jos ja kun työmatkat tekee polkupyörällä tai peräti kävellen, niin siinä saa samalla arvokasta hyötyliikuntaa eikä tarvitse sitten erikseen lähteä jonnekin salille puntteja nostamaan.
Hyötyliikunta on hyväksi, mutta ei todellakaan korvaa salitreeniä. Ihme kommentteja täällä.
Pyöräily ja salitreeni yhdessä on täydellinen paketti. Itse teen molempia.
42v ja vieläkin jatkuu.
Useassa suomalaiskaupungissa asuneena, pyöräily on toisissa kaupungeissa helpompaa/turvallisempaa kuin toisissa, tähän sisältyvät myös kanssaliikkujien asenteet.
Nykyinen kotikaupunkini näkee pyöräilyn lisäämiseksi vaivaa. Näin pyöräilijänä lämmittää mieltä. Vain tyhmyri tekee tällaisia kysymyksiä
18 eli lukion loppuun. Yliopistokaupungissa matkat olisivat olleet liian pitkiä pyöräilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pyöräillyt paljon ja nauttinut siitä. En aio lopettaa ennen kuin oma suorituskyky (fyysinen kunto, tasapaino, näköaisti) heikkenevät niin, että pyöräilystä tulee hasardihommaa.
Minulla alkoi tasapaino pettää jo 45-vuotiaana. Lääkärit eivät vaivautuneet tutkimaan asiaa. Tiedän jo itsekin, että vika on korvissa (tasapainoelimet), aivojen toiminnassa (hermoston häiriöt) tai pään alueen (pää, niska, hartiat) verenkierrossa. Lääkäreiden mielestä vika on "mielenterveysongelma" eli luulosairautta. Heidän mielestään aktiiviurheilija (entinen SM-tason urheilija) ei voi kärsiä näin pahoista tasapainohäiriöistä näin nuorena.
Päätin haistattaa pitkät paskat lääkäreille ja ostaa kolmipyöräisen aikuisten pyörän. Sehän onkin tosi kätevä kapistus. Runsaasti tavaratilaa ja pyörä ei kaadu helposti. Itse voin toki pudota satulasta jos huimauskohtaus iskee ja raajat pettävät (käsistä ja jaloista menee lihasvoimat).
On siinä tyhmät lääkärit olleet. Kyllähän tuo vaiva pitäisi tutkia.
Lukion loppuun asti. No, opiskeluaikojen alussa kuljin satunnaisesti julkisilla mutta ostin auton kun menin osa-aikatöihin. Jossain ruuhkabussissa tai vastaavassa istuminen tappaa ihmiseltä sielun, ei koskaan enää.
Pyörä on lasten kulkuväline ja aikuisten kuntoiluväline.
Sehän loppui silloin kun hankki auton. Kuka sinne työpaikalle menee hikisenä pyörän selästä? Ei kukaan.
Pyörällä töihin ja mökille, muutama kilsa kumpaankin. 65v ja ainoa kulkupeli, maalla kun ei enää bussitkaan kulje koska kaikilla (muilla) on auto.
Mummoni pyöräili vielä 7-kymppisenä. Minä olen 38 ja pyöräilen mielelläni kauppaan, kuntosalille, kirjastoon yms.
Vierailija kirjoitti:
"Joidenkin mielestä tuo on aikuisella työssäkäyvällä aivan naurettavaa."
Onpa outo kysymys. Pitääkö pyöräily päättää ihan lopettaa jossain iässä, jottei pidetä naurettavana?
En ole koskaan törmännyt moiseen mielipiteeseen. Jossain tuppukylässäkö ap. asustaa?
Kuulunee sarjaan: en osta vessapaperia kyläkaupasta kun joku luulee vielä että käyn kakalla.
Miksi teillä joillakin on aina typeriä oletuksia maaseudusta?
Itse asun tuppukylässä eikä täällä kukaan ihmettele, jos joku pyöräilee töihin. Moni pyöräilee muutenkin.
Todella ärsyttävää tuollaiset lapselliset oletukset.
Juljus kirjoitti:
15v. Siloin sain mopon.
Silläkö olet painanut keski-ikäiseksi?
Olen 63 ja edelleen pyöräilen ympäri vuoden. Eläkkeelle kun pääsen, pidennän matkoja. Viime aikoina on kertynyt vain noin 1500 km. vuodessa.
Opin ajamaan pyörällä joskus 5v ikäisenä. Oon nyt liikkunu pyörällä päälle 5-kymppiseks. Aion liikkua pyörällä niin kauan kuin fysiikka kestää.
Pitäisi enemmän rakentaa kävelyteitä. Miksi pyöräilijöille tehdään suoria baanoja ja jalankulkijoille jäävät mutkittelevat tiet, kun pyörällä pääsee muutenkin nopeammin? Lisäksi kävelyteitä ei edes sulateta.