Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni koulussa on hajotettu eräs asia, ja rehtori etsii syyllistä

Vierailija
25.04.2026 |

Lapseni joka on yläasteella, kertoi minulle eilen asiasta ja hän tietää kuka hajottaja oli.

Asia on vaikea nuorelle, koska tekijä oli hänen ex-kaverinsa. Olen iloinen että eivät enää kaveeraa, koska tämä toinen nuori laittoi oman lapseni pään sekaisin. Välillä kaveri puhui pahaa seläntakana ja jätti oman lapseni ulkopuolelle ja sitten kun kaverilla menikin välit toiseen kaveriin niin taas oli niin hyvää ystävää omalle lapselle.

Se kaikki vaikutti lapseni mielenterveyteen, mutta nyt hän on pystynyt pysymään lujana, vaikka tämä ex-kaveri taas yrittää olla lapselleni mielin kielin. Onneksi lapsellani on uusia kavereita.

Tosi surullista kuitenkin.

Mutta, lapseni oli parin muun nuoren kanssa ja tämän ex-kaverin kanssa samassa tilassa silloin kun tämä ex hajotti yhden asian. 

Ja rehtori kuulustelee kaikkia siitä. 

Jos lapseni on rehellinen ja kertoo, kuka sen hajotti, niin erittäin suurella todennäköisyydellä häntä ruvetaan kiusaamaan sen jälkeen sen ex-kaverin toimesta.

Joten, vaikea tilanne. Valehtelukaan ei ole oikein ja oma lapseni on hyvin rehellinen. Hän usein kertoo myös ikävät asiat minulle, vaikka olisi tehnyt väärin ja tietää että en hyväksy.

Kehoitanko olemaan vain rehellinen ja kertomaan kuka se oli. Silläkin uhalla että lapseni päätyy silmätikuksi?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö mun laittaa viestiä rehtorille ja pyytää että ei missään tapauksessa anna kenenkään tietää että lapseni kertoi?

Siitä joutuu vanhemmat maksamaan tuntuvat korvaukset. Onneksi tuo nuoren äiti vaikuttaa hyvätuloiselta. 

Vierailija
2/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi nimettömästi kertoa? Voihan joku muukin samassa tilassa olevista sen kertoa rehtorille ja se rikkoja alkaa epäilemään, että sinun lapsesi oli se "vasikka"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikoit sen? Miksi rikoit sen? No no no...se on rikki nyt! Miksi rikoit sen?

Vierailija
4/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi nimettömästi kertoa? Voihan joku muukin samassa tilassa olevista sen kertoa rehtorille ja se rikkoja alkaa epäilemään, että sinun lapsesi oli se "vasikka"

Niinpä, rehtori varmasti ymmärtää eikä paljasta kuka kertoi tekijän. Onko viisaampaa että lapseni itse kertoo vai laittaisinko minä viestiä rehtorille? 

Vierailija
5/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi käydä erikseen reksin luona sanomassa ja sanoo reksille,että ei saa kertoa kuka tiedon antoi,koska siitä tulee kuitenkin kiusaamista. Yksi vaihtoehto on,että kaikki paikalla olijat jaetaan maksajiksi,näinkin on käynyt koska syyllistä ei kukaan myönnä.

Vierailija
6/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi käydä erikseen reksin luona sanomassa ja sanoo reksille,että ei saa kertoa kuka tiedon antoi,koska siitä tulee kuitenkin kiusaamista. Yksi vaihtoehto on,että kaikki paikalla olijat jaetaan maksajiksi,näinkin on käynyt koska syyllistä ei kukaan myönnä.

Ja lisäys vielä,et onhan noita vakuutuksiakin. Koululla varmasti on,mutta maksajat sitten maksaa yhdessä joko itse rikotun asian tai vakuutuksen omavastuun.

Vierailija
7/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, vain yksi näistä potki ja hajotti, ja jos halutaan välttää että joudutaan mekin korvaajiksi niin parempi kertoa heti. 

Vierailija
8/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riskeeraisi onman lapseni elämää. Jos vaivaa niin sen voi kerto aikuisena kun koulut on käyty.

Vierailija
9/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kenenkään tarvitse mitään kertoa, eikä ole rehtorinkaan asia leikkiä mitään salapoliisia.

Vierailija
10/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän banaanivaltiossa näin on käynyt? Ei ainakaan Suomen lain mukaan ole mahdollista.

Vierailija
11/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, vain yksi näistä potki ja hajotti, ja jos halutaan välttää että joudutaan mekin korvaajiksi niin parempi kertoa heti. 

No nyt tämä provoilu lähtee kyllä ihan käsistä. :D

Vierailija
12/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa keissiltä, johon ei kannata sotkeentua millään tavoin. Selvitelköön rehtori jos jaksaa ja viitsii, tuskin jaksaa, vakuutushan korvaa, jos kyseessä nyt jokin koulun arvokkaampi tavara oli.

Vierailija
13/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan -90 luvulla kaikki pelkäs yläasteen reksiä. Itse oppilaana satuin olemaan käytävällä, eikä siellä muita ollut. En muista mistä tulin ja minne olin menossa kun olin yksin. No oli siellä käytävällä myös matikan opettaja, joka sitten vahingossa hajotti jotain ja lasin sirpaleet pitkin poikin. Näin et tämä pelätty reksi sieltä käveli ja manasi,et kuka teki ja mitä. Ajatteli, et oppilaat siellä harjoittelee paikkoja. Minä sille reksille sanoin kun ohi käveli suutuksissaan, et opettaja x hajotti siellä jotain vahingossa.

Vierailija
14/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä kenenkään tarvitse mitään kertoa, eikä ole rehtorinkaan asia leikkiä mitään salapoliisia.

Jokatapauksessa rehtori kuulustelee kaikkia ja kuulema katsoo valvontakameroista ketkä ollut paikalla silloin kun rikkoontuminen tapahtui. 

Ymmärsin että se ei tapahtunut ihan näinä päivinä vaan joskus aiemmin.

Vierailija
15/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei aloittajan lapsi sittenkin osallistunut potkimiseen? Ja nyt yhdestä tehdään syntipukkia? 

Mikä aloittajan varallisuuden taso on ? Opeta lapsellesi että vastuu teoistaan pitää kantaa!!

Vierailija
16/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei aloittajan lapsi sittenkin osallistunut potkimiseen? Ja nyt yhdestä tehdään syntipukkia? 

Mikä aloittajan varallisuuden taso on ? Opeta lapsellesi että vastuu teoistaan pitää kantaa!!

Lapseni ei hajottanut. Tällä ex-kaverilla on ollut käytös ongelmia aiemminkin, mutta lapseni ei huvikseen yritä vierittää syytä hänelle. Kertoi vain miten on käynyt. 

Vai luuletko, ettei enää voi olla myös kilttejä, rehellisiä nuoria, vaan kaikki ovat pelkkiä valehtelijoita ja ongelmanuoria?

Vierailija
17/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa mallia Johnny Tightlipsistä

Vierailija
18/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi joutuu kyllä korvaamaan vaikka ei itse sitä potkinut

Vierailija
19/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki tietää kuka lauloi mutta ei sillä ole väliä

Vierailija
20/68 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokatapauksessa rehtori kuulustelee kaikkia ja kuulema katsoo valvontakameroista ketkä ollut paikalla silloin kun rikkoontuminen tapahtui. 

Ymmärsin että se ei tapahtunut ihan näinä päivinä vaan joskus aiemmin.

Älä luovu päivätyöstäsi kirjailijan urasta haaveillessasi. Ei hyvää päivää näitä juttuja! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi