Olettavatko lääkärit yleisesti että potilas valehtelee, kun raskaustesti tehdään 52vuotiaalle joka ei vuosiin harrastanut seksiä
Tai 11vuotiaalle jolla ei poikakaveria ja menkatkin tulleet vain kerran.
Miksei riitä jos potilas tai omainen sanoo "ei ole mahdollista".
Kommentit (49)
Se on se oletus, että jokainen, siis ihan jokainen nainen saa melaa mekkoon joka ilta. Sillä ei ole väliä mitä nainen itse väittää. Edes lesbous ei riitä todisteeksi, ettei melaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Koska Y-kromosomiset raiskaavat sekä 11-vuotiaita että yli 50-vuotiaita ja myös ke hi tys vam mai sia.
Totta. Voi olla vaikka oma iskä asialla.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu tehdä ennen tiettyjä lääkityksiä tai hoitotoimenpiteitä, jotka olisivat sikiölle vaarallisia. Aina potilas ei ole tiennyt olevansa raskaana, on voinut olla esim. tiedottomassa tilassa, humalassa tms. kun raskaus saanut alkunsa, tai raskaus on vielä niin alkuvaiheessa, että kuukautiset eivät ole myöhässä eikä vielä näy kotitesteissäkään. Raskaustesti on nopea ja halpa tapa varmistaa asia.
Joopajoo. Kai se nainen nyt senkin itse tietää onko ollut niin humalassa?
Itse en toimittanut virtsatestiä vaikka pyydettiin. Mulla oli 15 v edellisestä kerrasta kun olin seksiä harrastanut. Sain tarvitsemani lääkkeen ilman testiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on se oletus, että jokainen, siis ihan jokainen nainen saa melaa mekkoon joka ilta. Sillä ei ole väliä mitä nainen itse väittää. Edes lesbous ei riitä todisteeksi, ettei melaa saada.
Mieti sitä, incel.
Tosin ällöttävä ajatella sladdia melana. Onko sun kusiruutta litteä läpyskä, kuin majavan häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, incel.
Tosin ällöttävä ajatella sladdia melana. Onko sun kusiruutta litteä läpyskä, kuin majavan häntä?
Olen nainen. Inselipsykoosiin on lääkitys olemassa.
Pyytämättä ja kyselemättä, huomasin että multakin on otettu mm. HI-vasta-aineet, P-peth, gamma-GT jne. Ei haittaa vaikka yllätyin. Kyseessä neurologinen sairaus.
Lääkäri kysyi 12v tyttärestäni jolla autismia ja lievä kehitysvamma että onko raskaus mahdollinen. Kun kävin auttamassa tyttöä alapesulla ja pissanäytteen antamisessa lääkäri totesi palattuani,että ilmeisesti ei.
Joo ei ellei sitten joku opettaja tai taksikuski olisi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä testistä on?
Kyllä potilas saattaa valehdella. Voi myös olla, että hän ei ole itse tietoinen siitä, mitä seksillä tarkoitetaan. Jotkuthan esimerkiksi eivät pidä suihinottoa seksinä. Hän voi olla ollut tiedottomassa tilassa kun seksiä on harrastettu. Hän saattaa muistaa väärin.
Ja omainen tuskin aivan sataprosenttisesti tietää toisen ihmisen puolesta mitä on tullut tehtyä.
Turha loukkaantua. Potilaan parasta siinä haetaan.
Tietääkseni suihinotosta ei voi tulla raskaaksi. Millaisissa tilanteissa niitä raskaustestejä tehdään, kun en eläessäni ole sellaiseen törmännyt? Neuvolassakin uskottiin omaan sanaan viimeisistä kuukautisista.
Tuskin siitä mitään haittaa on, jos tehdään tikkuun pissaamalla.
Ei tietenkään voikaan. Se oli vain esimerkki siitä, että ihmiset ymmärtävät asioita eri tavalla. Sen sijaan, että pitäisi selittää kaikki erilaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi, on helpompaa vain ottaa se testi, samalla kun otetaan muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu tehdä ennen tiettyjä lääkityksiä tai hoitotoimenpiteitä, jotka olisivat sikiölle vaarallisia. Aina potilas ei ole tiennyt olevansa raskaana, on voinut olla esim. tiedottomassa tilassa, humalassa tms. kun raskaus saanut alkunsa, tai raskaus on vielä niin alkuvaiheessa, että kuukautiset eivät ole myöhässä eikä vielä näy kotitesteissäkään. Raskaustesti on nopea ja halpa tapa varmistaa asia.
Joopajoo. Kai se nainen nyt senkin itse tietää onko ollut niin humalassa?
Itse en toimittanut virtsatestiä vaikka pyydettiin. Mulla oli 15 v edellisestä kerrasta kun olin seksiä harrastanut. Sain tarvitsemani lääkkeen ilman testiä.
Alkoholisti ei välttämättä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lääkäriä kiinnosta sinun sukupuolielämäsi millään tavalla. Hän vain pyrkii varmistamaan, että antaa sinulle sellaista hoitoa, joka ei vaaranna sinun tai mahdollisen syntymättömän lapsesi terveyttä.
Jos potilaat osaisi 100% diagnosoida itsensä niin mihin niitä lääkäreitä edes tarvittaisiin. Vaan kun ei osaa niin anna niiden tehdä työnsä, ja ole kiitollinen että tässä säästömaassa edes sait lääkäriajan ja se suostui tekemään testejäkin eikä vaan antanut buranaa että mee kotiis ja katotaan katoaisko vaiva itsekseen odottelemalla.
Sen takia että ihmiset valehtelevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma ap:llä on tehdä yksi raskaustesti?
Kyse on luottamuksesta. Teetkö sinä huviksesi vaikka huumetestin?
Sitä paitsi jos se nainen olisi raskaana niin itsehän se siitä vastuun kantaa.
Oletpa pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma ap:llä on tehdä yksi raskaustesti?
Eikä kanna. Jos tulee väärän hoidon vuoksi vammainen lapsi, niin yhteiskunta kantaa aika paljon vastuuta. Laps tietysti kanaa suuriman taakan. Ja lääkäri on tehnyt hoitovirheen, josta voi joutua vastuuseen.
Ei hän varmasti ole mitenkään iloinen, kun tulette kadulla vastaan ja lapsesi heiluttelee iloisesti talidomidikäsiään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle on tehty, vaikka olen sanonut etten voi olla raskaana. Päivytyksessä on tehty kysymättä. Ihan sama minulle, koska haluan vain hoitoa.
Minulle on päivystyksessä tehty raskaustesti kysymättä. Olin puolen vuoden aikana tehnyt useita negatiivisia raskaustestejä. Tällä kertaa se oli positiivinen.
Minulle haluttiin kerran välttämättä tehdä sukupuolitautitestit, vaikka sanoin, ettei minulla voi sellaista olla, koska en ollut vielä koskaan harrastanut minkäänlaista seksiä kenenkään kanssa. Ja olin siinä vaiheessa jo ihan aikuinen, eli ei olisi ollut mitään tarvetta valehdella seksin harrastamisesta.
Testi kuitenkin tehtiin ja se oli negatiivinen ihan kuin sanoinkin, että se tulisi olemaan. No eipä siinä, mutta olisi se vähän aikaa ja rahaa säästänyt kun olisi jätetty tekemättä ja mietitty sen sijaan muita syitä oireille.
Osa potilaista puhuu totta, osa ei.
Lapsen puolesta ei vanhempi voi varmuudella sanoa mitään. Ei äiti välttämättä tiedä, jos lapsi on raiskattu. Raiskaaja on todennäköisesti sanonut, että siitä ei saa/pidä/voi puhua. "Kukaan ei usko, jos kerrot." "Äitisi tietää tästä." Vaikka ei oikeasti tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Se on käsittääkseni rutiinia lisääntymisikäisillä naisilla vaikka onhan se älytöntä, jos potilas on lesbo tai nunna mutta silti pitää sulkea raskaus pois.
Miten muuten osataan varautua Jeesuksen uuteen tulemiseen?