Olettavatko lääkärit yleisesti että potilas valehtelee, kun raskaustesti tehdään 52vuotiaalle joka ei vuosiin harrastanut seksiä
Tai 11vuotiaalle jolla ei poikakaveria ja menkatkin tulleet vain kerran.
Miksei riitä jos potilas tai omainen sanoo "ei ole mahdollista".
Kommentit (49)
Se on käsittääkseni rutiinia lisääntymisikäisillä naisilla vaikka onhan se älytöntä, jos potilas on lesbo tai nunna mutta silti pitää sulkea raskaus pois.
Mitä haittaa siitä testistä on?
Kyllä potilas saattaa valehdella. Voi myös olla, että hän ei ole itse tietoinen siitä, mitä seksillä tarkoitetaan. Jotkuthan esimerkiksi eivät pidä suihinottoa seksinä. Hän voi olla ollut tiedottomassa tilassa kun seksiä on harrastettu. Hän saattaa muistaa väärin.
Ja omainen tuskin aivan sataprosenttisesti tietää toisen ihmisen puolesta mitä on tullut tehtyä.
Turha loukkaantua. Potilaan parasta siinä haetaan.
Ei kyse ole uskomisesta vaan siitä, että joitakin toimenpiteitä varten pitää olla 100% varma ettei ole raskaana. Lääkäri noudattaa protokollaa, koska se on hänen virkavelvollisuutensa.
Lina Marcela Medina de Jurado on perulainen nainen, josta tuli historian nuorin vahvistettu äiti, kun hän synnytti poikansa ollessaan 5 vuotta. ja 21 päivää vanha. - https://en.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina
Lääkäri on olettanut, että naiset valehtelevat paljon. Miehet kun eivät edelleenkään voi tulla raskaaksi.
Mä sanoin lääkärille että synnytän sitten paristoja jos sellainen ihme on käynyt. Lääkäri kröhäisi posket punaisina ja lähetti pissaamaan kuppiin. Joo en päässyt kertomaan dildoilleni että joku teistä on isä,mutta mä en tiedä kuka.
Vierailija kirjoitti:
Lina Marcela Medina de Jurado on perulainen nainen, josta tuli historian nuorin vahvistettu äiti, kun hän synnytti poikansa ollessaan 5 vuotta. ja 21 päivää vanha. - https://en.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina
Huh huh.
Ja nyt on 92-vuotias.
Melkoisen elämän elänyt.
Kyllä minulle on tehty, vaikka olen sanonut etten voi olla raskaana. Päivytyksessä on tehty kysymättä. Ihan sama minulle, koska haluan vain hoitoa.
Kehitysvammainen ei välttämättä tajua että hänet on ra""ttu ja että on tullut siitä raskaaksi.
Vaihdevuosikää lähenevä nainen on voinut juoda juhlissa liikaa ja harrastaa seksiä muistamatta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä potilas saattaa valehdella. Voi myös olla, että hän ei ole itse tietoinen siitä, mitä seksillä tarkoitetaan. Jotkuthan esimerkiksi eivät pidä suihinottoa seksinä. Hän voi olla ollut tiedottomassa tilassa kun seksiä on harrastettu. Hän saattaa muistaa väärin.
Ja omainen tuskin aivan sataprosenttisesti tietää toisen ihmisen puolesta mitä on tullut tehtyä.
Tietääkseni suihinotosta ei voi tulla raskaaksi. Millaisissa tilanteissa niitä raskaustestejä tehdään, kun en eläessäni ole sellaiseen törmännyt? Neuvolassakin uskottiin omaan sanaan viimeisistä kuukautisista.
Tuskin siitä mitään haittaa on, jos tehdään tikkuun pissaamalla.
Mikä ongelma ap:llä on tehdä yksi raskaustesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Ja nyt on 92-vuotias.
Melkoisen elämän elänyt.
Kun aloittaa oikean aikaan niin nainen elää pitkään.
No uskottiinhan sitä 19-vuotiasta aborttipillerin hakijaakin, että raskaus vasta alussa. Ei tutkittu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ongelma. Otsikko on valhehäiveviestintää, kuten leipätekstikin.
Koska Y-kromosomiset raiskaavat sekä 11-vuotiaita että yli 50-vuotiaita ja myös ke hi tys vam mai sia.
Se kuuluu tehdä ennen tiettyjä lääkityksiä tai hoitotoimenpiteitä, jotka olisivat sikiölle vaarallisia. Aina potilas ei ole tiennyt olevansa raskaana, on voinut olla esim. tiedottomassa tilassa, humalassa tms. kun raskaus saanut alkunsa, tai raskaus on vielä niin alkuvaiheessa, että kuukautiset eivät ole myöhässä eikä vielä näy kotitesteissäkään. Raskaustesti on nopea ja halpa tapa varmistaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Kusipäisyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni suihinotosta ei voi tulla raskaaksi. Millaisissa tilanteissa niitä raskaustestejä tehdään, kun en eläessäni ole sellaiseen törmännyt? Neuvolassakin uskottiin omaan sanaan viimeisistä kuukautisista.
Tuskin siitä mitään haittaa on, jos tehdään tikkuun pissaamalla.
Ei uskottu. Lähetettiin ultraan. Ja hyvä niin, koska olinkin jo 13. viikolla. "Kuukautiset" tulivat 2 x raskauden alun jälkeen.
Mutta ap:lla on kyse teratogeenisesta lääkityksestä, ei toivotusta raskaudesta. Onhan se hyvä tarkistaa, ettei hullu synnytä vesipäätä.
Ei lääkärillä kiinnostanut,kun olin vähän yli 20 ja odotin jo viidensiä kuukautisia, enkä ollu raskaana. Se vaan oli,no sellasta se voi olla ja hei hei.