Kompostitarkastuksien lopettaminen on vaarallista
Suomalaiset tarvitsevat holhousta eivätkä pysty toimimaan ilman, että viranomaiset kontrolloivat heidän arkeaan.
Pelkona on että tästä lähtee liikkelle tuhansien muidenkin tarkastajien, ohjaajien ja valvojien irtisanomisaalto, jonka eteen SDP on tehnyt vuosikymmenien työn.
Kommentit (21)
Eikö näitä kaikkia tarkastajia ja kyttääjiä voisi yhdistää yhden valtiollisen viraston alle, niin maailma saattaisi pelastuakin?
Laittaisin viraston nimeksi Stasi.
Osoitti kyllä hallituksen näpertelyn naurettavuuden kun tällainen päätös otettiin vieläpä tiedotustilaisuudessa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitkä tarkastukset kun ei niitä edes tehdä. Persu puhuu taas paskaa.
Maksetaanko niille tarkastajille siis työstä mitä eivät tee?
"Purra ilmoitti hallituksen kehysriihessä ”suurella ylpeydellä”, että kompostitarkastajat lakkautetaan. Purran mukaan pieni asia on aiheuttanut kiukkua siellä täällä.
Taustalla on hallituksen kehysriihessä sopima ”norminpurkulista”, jolle kompostitarkistuksista luopuminen sisältyy.
– Tällaista normiahan ei ole siis olemassakaan. Ei missään lainsäädännössä ole mitään tällaisia kompostin tarkastajia velvoitettu semmoista tekemään, Mikkonen sanoo."
On minusta ihan hyväkin, että varmistetaan, että ei ole vapaamatkustajia, jotka kertovat kompostoivansa, mutta todellisuudessa laittavat jätteet sekajätteeseen ja muut asiakkaat joutuvat sitten maksamaan hänenkin jätehuoltonsa.
Tarkastajia vastustavat vain nämä vapaamatkustajat.
Vierailija kirjoitti:
kyll niitä jossain tehtiin. oli ihan lehdessä juttua tarkastajasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on antaa kansalle mielikuva, että byrokraatti valvoo ja nuhtelee väärästä käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
On minusta ihan hyväkin, että varmistetaan, että ei ole vapaamatkustajia, jotka kertovat kompostoivansa, mutta todellisuudessa laittavat jätteet sekajätteeseen ja muut asiakkaat joutuvat sitten maksamaan hänenkin jätehuoltonsa.
voi vittttun vapaamatkustajat. taisin kuulla tätä sontaa viimeks korona aikaan. en perkele ota mitään haisevaa laatikkoo pihaan kesäks
Vierailija kirjoitti:
Osoitti kyllä hallituksen näpertelyn naurettavuuden kun tällainen päätös otettiin vieläpä tiedotustilaisuudessa esille.
Mutta edellinen hallitus oli vielä pahempi näpertelemään, kun oli tällaisen perustanut.
Kaiken huippu oli, ettei sitä tarkastajaa saanut tilaamalla paikalle. Pyysin käymään, kun ostin ekan kompostorini, että olisi auttanut mua, miten sitä hoidetaan, niin ei kuulemma tuu. Oli kuitenkin olemassa täälläkin.
Vaadimme lisää tarkastajia joka kotiin! Ihmiset tekevät ihan kaiken väärin, jos ei joku viranomainen ole kansalaisten arkea valvomassa ja sakolla uhkailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan veronmaksajana verorajojen tuhlaamista.
Lähdetään nyt vaikka tässäkin siitä, että jokaista kompostintarkastajaa vastaan voitaisiin palkata vaikka sairaanhoitajia.
Kunnat päättävät tarkastajista, ei Purra. Jos kunnassa on paha rottaongelma, voi olla ihan hyvä että tarkastuksia tehdään. Ja muutenhan voisi vaan ilmoittaa kompostoivansa, mutta laittaa biojätteet sekajätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä oli juttua kuinka ne ilmoittaa tulostaan etukäteen ja niillä on keltaiset huomioliivit päällä. Persuhullu ei nyt oikein halua myöntää ettei nämä ole mitään keksittyjä menninkäisiä vaan ihan oikeita veronmaksajien rahoja kuluttavia saavia holhoajia.
Vierailija kirjoitti:
Vaadimme lisää tarkastajia joka kotiin! Ihmiset tekevät ihan kaiken väärin, jos ei joku viranomainen ole kansalaisten arkea valvomassa ja sakolla uhkailemassa.
Ja kuka valvoo kompostitarkastajien tarkastavia komposteja??
Vierailija kirjoitti:
Sekajätteeseen kaikki jätteet. Maailma pelastuu. Rotta ongelma alkoi kun alettiin biojätettä keräämään. Tadit lisääntyvät biokomosti on hyvä kasvalusta bakteereille ja viruksille
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen kotitalous maksaa itse jätteistään ihan exactly sen määrän kun niitä tuottaa. Jos ei jaksa käyttää sitä kompostoriaan, niin on ihan sallittua laittaa biojätteet sekajätteeseen, kun maksaa siitä sekajätteestä enemmän. Kerrostaloasukas ei sitten tietenkään sitä kompostia edes osta muutenkaan. Puhumattakaan että käyttäisi syntyvän mullan puutarhahommiinsa.
Olen tottunut jo töissä tiukkaan lajitteluun, ei se minua häiritse. Kotona minua häiritsee se, ettei yhden hengen taloudessa synny oikein mitään jätettä tarpeeksi. Olen maksanut tyhjästä roskiksesta vuosia. Nyt sai onneksi kompostorin takia harventaa sitä tyhjennysväliä.
Taidat itse olla joku katkera tai huijari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta näkee, kuinka hölmöllä paikkakunnalla asuu. Täällä käytiin mittaamassa kaikki rakennukset kunnan toimesta. Lompsivat yksi talviaamu 4 ukkoa pihaan mitta kädessä, ja ilmoittivat mittaavansa kaikki mun rakennukset. Olin ollut just yövuorossa töissä, ja ilmoitin yöpuku päällä ukoille, että mä meen takaisin nukkumaan, en jaksa, mittailkaa te ilman mua. Lompsivat sitten sinne umpihankeen mittailemaan. En todellakaan ollut kolannut paikkoja, kun eivät voineet etukäteen ilmoittaa, koska tulevat. Ja tiesin, että olin ilmoittanut sentilleen kaikki mitat oikein kiinteistöverotukseen. Olisivat edes tehneet kuntotarkastuksen siinä samalla, niin kuntalainenkin olisi hyötynyt jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kunnat päättävät tarkastajista, ei Purra. Jos kunnassa on paha rottaongelma, voi olla ihan hyvä että tarkastuksia tehdään. Ja muutenhan voisi vaan ilmoittaa kompostoivansa, mutta laittaa biojätteet sekajätteisiin.
Niiden kompostien kylkiä ne rotat järsii puhki, kun ruuantähteet haisevat kuukaudesta toiseen. Ovat oikea buffetpöytä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tulee pakollinen biojäteastia ja haja-asutusalueella maksetaan sekajätteen hinta ja tyhjennysväliä lyhennetään. Näin Purra taas säästää kansalaisten rahoja.