Miksi kukaan ostaisi sähköpyörää tavalliseen kaupunkipyöräilyyn?
Siis jos pääsääntöisesti matkat ovat kerrallaan korkeintaan n 10-12 km. Ymmärrän kymmeniä kilometreja suuntaansa päivässä esim työmatkaa taittavien kiinnostuksen sähköpyörään, mutta muuten ihmettelen mikä idea koko sähköpyörissä on.
Kommentit (54)
Yhyy uliuli miksi joku sitä tätä perustelkaa yhyy
Vierailija kirjoitti:
Laiska. Ennen pyöräiltiin ja käveltiin pitkätkin matkat. Nyt vajaa km keskustaan ja penska 20+ ajaa sähköskuutilla 🤦
Ennen hiihdettiin kouluun kesät talvet. Aina oli molempiin suuntiin ylämäki ja vastatuuli.
No ihmettele sinä ihan vapaasti. Minä pyöräilen. Kärryssäkin on mukavampi hinata muksuja, kun saa vähän vetoapuja.
MIKSI ?
Miksi kukaan
Miksei kukaan
Vieläkö joku
Säälin niitä jotka......
Vieläkö jotkut ...
Mitä järkeä
Aloitukset on kuin alakoululaisen väkertämiä, kyselyikäisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Laiska. Ennen pyöräiltiin ja käveltiin pitkätkin matkat. Nyt vajaa km keskustaan ja penska 20+ ajaa sähköskuutilla 🤦
Ja ihmetellään kun kansa on niin lihavaa. Ihan itse itsensä lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä poistaa pyöräilystä kaikki ikävät asiat kuten ylämäen ja vastatuulen. Jää vain pyöräilyn mukavuus. Kun sähköpyörää kokeilee niin koukkuun jää 👍
Poustaako myös tietyöt, liikennevalot, kanttikivetykset, skuuttaajat, jalankulkijat pyörätieltä, huonon väylien suunnittelun ja huonokuntoiset tiet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekxasissa ajavat autolla kirjaimellisesti postilaatikollekin. Siellä on maailman lihavimmat ihmiset.
Nuo potkulaudat pitäisi kieltää kokonaan jo ihan vaarallisuuden takia, koska niitä käyttää ihmiset joilla ei päässä mitään juuri liiku. Ajetaan autoteilla vastavirtaan, että autot joutuu väistelemään, vailla huolen häivää ja vauhti on kova.
Selkääni jo kerran sain tuollaisen, kun oli tiensivussa odottamassa ylipääsyä. Tyyppi jatkoi vaan matkaa ja kännykkänsä tuijottamista.
Henkeni pelastaja. Sähköpyörällä on tullut liikuntaa 500 kertaa enemmän kuin hikipyörällä. Kymmeniä liikuntamuotoja kokeilleena se oli ensimmäinen joka jäi päälle 2014. Tien varteen ovat jääneet 50 kiloa, sokeri- ja verenpainetaudit, rahaa on säästynyt paljon. Siis 10 km pakkopulla vuodessa hikipyörällä, vai nautinto sähköpyörällä päivittäin sähköpyörällä ;-) Unohtakaa länkyttäjät, avatkaa nautinto.
Kumpiko on järkevämpi: Sähkis päivittäisessä käytössä vai lysykuminen ajamaton hikimankeli varaston tukkeena. Tsih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lihominen pääasiassa syömisestä johtuu.
10 - 12 km on minusta ollut pitkä matka pyöräillä sekä nuorena, keski-ikäisenä että vanhana. Ei huvita ajaa sellaista matkaa ilman sähköpyörää.
Jos on vanha, ylipainoinen, sairas, tai muuten vain ei-niin-huippukunnossa, sähköpyörä on aivan mahtava maailman avaaja. Sillä polkee aika kevyesti muutaman tunnin lenkkejä ja 30-40 kilometrin matkoja. En tiedä onko se normaalia kaupunkipyöräilyä. Itselläni oli kymmenen vuoden tauko pyöräilyssä, mutta nyt maailma on taas auki.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tajua. Sähköpyörä on kuitenkin tosi kallis ja joku 10 km matka pyörällä on loppujen lopuksi aika lyhyt. Oma työmatka 13 km ja ihan perinteisellä pyörällä kuljen. Eikä ole tarkoitus kiillottaa sädekehää vaan ihan oikeasti tuo ei minusta ole mikään pitkä matka.
Niin, sinun mielestäsi. Alatko nyt haukkumaan, jos jollekin toiselle se on pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on vanha, ylipainoinen, sairas, tai muuten vain ei-niin-huippukunnossa, sähköpyörä on aivan mahtava maailman avaaja. Sillä polkee aika kevyesti muutaman tunnin lenkkejä ja 30-40 kilometrin matkoja. En tiedä onko se normaalia kaupunkipyöräilyä. Itselläni oli kymmenen vuoden tauko pyöräilyssä, mutta nyt maailma on taas auki.
Pelkästään se tietoisuus siitä, että ajaminen on mukavaa, auttaa jo paljon. Eli ei tule yllätyksiä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis itse vanha, ylipainoin ja sairas? Minusta tuntuu, että tuollainen ihminen ei tee 40 km matkoja edes sähköpyörällä. Miksi edes pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Kulkuvälineitä on montaa lajia mm. automobiili, moottoripyörä, mopo, sähköavusteinen polkupyörä, polkupyörä. Näistä valitaan omiin tarpeisiin sopiva riippuen mitä ominaisuuksia haluaa painottaa esim. nopeus, turvallisuus, käyttökustannukset, näppäryys ja notkeus sekä ketteryys.
Sähköpyörä häviää tavalliselle pyörälle näissä: korkeampi hankintahinta, ei kohenna ruumiinkuntoa niin hyvin. Voittaa näissä: yleensä nopeampi, sopii myös huono kuntoiselle ja polvivaivaiselle, kuormituksen asteen voi itse säätää sopivaksi säätämällä avustustasoa, pois kytkettynä vertautuu luomu pyörään.
Järkevä vastaus. Ei kannata olla liian kiihkeä näissä asioissa. Meitä on moneksi. Kaverillani on kallis hiilikuitupyörä jolla hän vetää satojen kilometrien lenkkejä. Ei sähköä. Minä ajan sähköpyörälläni kymmenien kilometrien lenkkejä ja nautin suuresti. Viimeisen viikon sisään olen tehnyt viisi tällaista lenkkiä. Tavallisella pyörällä jäisi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tajua. Sähköpyörä on kuitenkin tosi kallis ja joku 10 km matka pyörällä on loppujen lopuksi aika lyhyt. Oma työmatka 13 km ja ihan perinteisellä pyörällä kuljen. Eikä ole tarkoitus kiillottaa sädekehää vaan ihan oikeasti tuo ei minusta ole mikään pitkä matka.
Reilulla tonnilla saa jo ihan hyvän sähköpyörän. Minulla on Bilteman halvin ja olen ajanut sillä jo jotain 5000 kilometriä ilman ongelmia tai korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kulkuvälineitä on montaa lajia mm. automobiili, moottoripyörä, mopo, sähköavusteinen polkupyörä, polkupyörä. Näistä valitaan omiin tarpeisiin sopiva riippuen mitä ominaisuuksia haluaa painottaa esim. nopeus, turvallisuus, käyttökustannukset, näppäryys ja notkeus sekä ketteryys.
Sähköpyörä häviää tavalliselle pyörälle näissä: korkeampi hankintahinta, ei kohenna ruumiinkuntoa niin hyvin. Voittaa näissä: yleensä nopeampi, sopii myös huono kuntoiselle ja polvivaivaiselle, kuormituksen asteen voi itse säätää sopivaksi säätämällä avustustasoa, pois kytkettynä vertautuu luomu pyörään.
Sähköpyörä kohentaa kuntoa paljon paremmin kuin normi.
Faktat kuntoon.
Sähköpyörä poistaa pyöräilystä kaikki ikävät asiat kuten ylämäen ja vastatuulen. Jää vain pyöräilyn mukavuus. Kun sähköpyörää kokeilee niin koukkuun jää 👍