*^*^*loppuviikkoon SYYSNOLLANELOSET (04)*^*^*
Heissan mussukat!
Aloitin uuden pinonlätyskän, kun oli ja ahdas tuo vanha.
Näkemiin,
m:)
Kommentit (34)
Huh huh, jääkiekkofriikille tuli ihan itsellekin hiki. Mahtavaa Suomi!
Euroviisuista lupasin jo Milolle että saa katsoa niin pitkään kuin tahtoo. Kuvittelin että viisut alkaa jotain seitsemältä... Kun totuus selvisi niin ei voinut enää perua. No, tuskin Milo silti ihan kahteen asti valvoo.
Kiitos teille myötätunnosta ja haleista. Tosiaan, onni onnettomuudessa ja ihan aiheellinen ravistelu varmaan että nyt täytyy höllätä tahtia. Hölläänkin parhaani mukaan. Trauma minulle jäi: Nyt täytyy koko ajan vahdata että missä lapset on, kaikki kolme.
Hirveä tonttikuume vaivaa taas. Voi kun Lotossa tulisi edes kuusi ja lisänumero oikein. Netissä on kaksi tonttia joista kumpaakin haluaisin niin että melkein heikottaa. Mutta se raha...
Pile, Joensuuhun pääsee junallakin... Meillä vähän samaa ongelmaa kuin teillä, vaikkei yhtä pahana, ja kyllä matkat mummolaan ja muualle ovat ihania kun voi junalla mennä! Varsinkin jos sattuu saamaan perhehytin. Suosittelen! (Lisäksi kun minä saan opiskelija-alennuksen niin on melkeinpä halvempaa kuin autolla, nykyisillä bensahinnoilla.)
Kesälomasuunnitelmia: Pari viikonloppua heinäkuussa on varattu juhlille, ei muita suunnitelmia. Varmaan ollaan aika paljon mökillä, ja sitten yritän kirjoitella gradua sadepäivinä. Haaveissa olisi matka kahdestaan miehen kanssa jonnekin Euroopan kulttuurikaupunkiin, mutta ei ole asunut hyviä tarjouksia kohdalle. Katsellaan, katsellaan. Lastenvahtiasiakin olisi sen suhteen järjestyksessä. Toisaalta, jos uskallettaisiin tuo halvempi tontti ostaa niin sitten ei kyllä reissata yhtään mihinkään.
T@hti, jaksamista! Onpas taitava suunnistaja teidän esikoinen. Onnittelut hänelle!
Mersulle parempaa vointia!
Mitäs muuta... KÄytiin aamupäivällä ostoksilla, Milo sai uudet kengät (Intersportissa oli tosi hyvä tarjous!) ja Kontiot, kun vanhat eivät pitäneet enää jalkoja kuivina.
Jospa tarttuisin välillä tenttikirjaan ja tekisin jotain järkevää. Viisuhuumaista iltaa kaikille ja etenkin Tikru-Pikrulle!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥[/color]
PS. Alli, vielä on pioni hengissä. Miltä talviot näyttää, ovatko tokentuneet lämpöhalvauksesta?
Kiitos ajatuksista. Juuri tämä meillä on ongelma, kun mies on tottunut tilanteeseen jossa minä huolehdin ja hoidan " kaikki" asiat. Jollain tasolla on sellainen omaan napaansa tuijottava taivaanrannanmaalari joka ei osaa ottaa huomioon muita ihmisiä ja kokonaistilannetta. Saatikka sitten seuraavaa päivää. Tehtävien jako on ollut mielessä, mutta millä saada mies hoitamaan osuutensa, siinäpä pulma. Eikä voi ajatella, että siivouksen suhteen saisi tehdä milloin itse huvittaa, koska sitten minä taas raivona kattelen tätä sotkua. Siivoaminen itsessään ei ole se ongelma, vaan sotku joka tulee välittömästi siivouksen jälkeen. T@hti mainitsi neidin opettamisesta, mutta miten opettaa mies siivoamaan jälkensä? Sotkee melkeen pahemmin kuin lapset.
Ammattiapu ei ois huono idea, kun sais vaan aikaseksi ja tietäis mistä lähteä hakemaan sitä. Perheneuvolasta on kokemusta, mutta ei välttämättä kauhean positiivista. Meille sopis muutenkin parhaiten sellainen apu joka sanois oikeasti suoraan mitä tehdään väärin ja miten homman sais toimimaan. Tiedän, ettei se ole noin yksinkertaista, mutten siedä sitä selitystäkään, ettei neuvoja voi antaa, kun kaikki keinot ei toimi kaikilla. Sellainen nanny911 tyyppinen henkilö tänne, pliis:) Peiliinkin koitan aika ajoin katsella, mutta.... Niin, mitä sitä selittelemään.
Tilanne on siis vieläkin ärsyyntynyt, vaikkei ihan niin tulehtunut kuin pari päivää sitten. Mutta työhomma josta s-postiin kirjottelin on esim. sellainen josta mies ei tiedä mitään, kun ei ole huvittanut kertoa. Tänään ollaan silti puhuttu jopa muutamia lauseita toisillemme:)
Nyt täytyy mennä kattomaan mikä hätä pienellä nuppusella on...
T: Ynis
Eilen oli työpaikan kevätjuhlat ja oltiin siellä melomassa. Se oli kivaa ja sääkin oli ihan loistava. Ei tullut kylmä eikä toisaalta liian kuumakaan. Meidän venho hävisi kisan, mutta oltiin hyvin naisvoittoinen porukka ja yksi lapsikin melomassa. Seli seli:)
Ruoka oli hyvää ja juomakin. Bändi soitti vähän liian kovalla eikä ihmiset innostuneet kauheasti tanssimaan, mutta ihan ok kai sekin. Muutamien kanssa jatkettiin Bottalle. Olin siellä ekaa kertaa yli 10 vuoteen. Päästiin vähän tanssimaankin, vaikkei musiikki ollutkaan ihan mun makuun. Kotiin tulin 3 jälkeen, mutta aamulla sain " nukkua" pitkään. Lainausmerkit sen takia, että pienikin krapula riittää pitämään mut hereillä aamulla.
Päivällä käytiin Jumbossa koko perhe. Pieni sain Stokkan kantistarjoussandaalit kesäksi, vaikken väristä niin tykännytkään. Isommalle tilattiin myös sandaalit, kun koot oli loppuneet. Ostin myös esikoiselle pari kesämekkoa ja hiuspinnejä saivat valita itselleen. Oli oikeastaan ihan kiva reissu.
Iltapäivällä katoin jääkiekkoa, hui mikä peli TAAS. Mutta wow, Suomi loppuottelussa! Tiedän mitä teen huomenna illalla:)
Saa nähdä jaksaako tänään kattoa viisuja. Toivottavasti TiPillä on kiva ilta!
Jospa ehtisin muutaman rivin kirjoittelemaan. Ollaan mummolassa, Pikku-Myy tuolla jokeltaa isovanhempiensa kanssa ja Venna viilettää pihalla kummitädin kanssa. Ihanaa hetki hengähtää!
Hengähdykseltä tuntui kyllä eilenkin ilta tyttöjen kanssa, mies piti varpajaiset kaverinsa luona ja oli pyynnöstäni yönkin poissa - en kaipaa aamulla krapulaista pahalta haisevaa miestä kotiin. Tyly vaimo? Uskon, että mieskin oli tyytyväinen kun sai luvan kanssa olla kaverilla yötä.
Niin, siis iltapalat yms Vennan kanssa hoidettiin ajoissa ja rauhallisesti, ilman minkäänlaista kinaamista yöpuvun pukemisesta tai hampaidenpesusta. Luettiin sadut Pikku-Myyn käyttäessä tissiä unituttina (tuttia ei suostu syömään sitten millään!!!) ja tytöt olivat unilla heti kahdeksan jälkeen. Vauva heräsi toki seurustelemaan kanssani loppuillan, mutta silti oli jotenkin niin rauhallinen ja mukava ilta.
Minusta tuntuu usein, että on helpompaa olla yksin kotona. Viime viikolla miehen ollessa isyyslomalla mietinkin paljon, mistä moinen johtuu. Tulin siihen tulokseen, ettei miehellä tällä hetkellä ole selkeää kuvaa arkipäivien järjestyksestä, ruoka-ajoista ja muusta ja joudun niitä selittämään ja varmistelemaan. Olemme myös niin erilaisia tempoltamme, että ehdin ärsyyntyä kun hoitaisin itse asiat niin paljon nopeammin - tämän takia sitten hoidan asiat mieluummin itse kuin odotan ja hermostun kun ei ala tapahtua. Tästä seuraa se, että häärään itse mutta kumminkin samalla olen harmissani jos miehelle jää sen takia aikaa istuskella sohvalla. Vaikeaako?? :D
Vaikka on meillä kyllä suht selkeä työnjakokin. Mies siivoaa keittiön aamiaisen jälkeen, tyhjentää pesukoneet ja viikkaa pyykit komeroihin sekä vie roskat. Imuriinkin tarttuu oma-aloitteisesti joskus. Miehelle ulkoilma ei ole sillä lailla elinehto kuin minulle, joten itse lähden aina tyttöjen kanssa ulos, mies tulee mukaan jos haluaa. Usein mies käy sillä aikaa urheilemassa tai kaupassa. Minä myös aamuisin nousen aina ensin, koska pärjään pari tuntia vähemmällä unella kuin mies ja olen energisimmilläni aamupäivisin.
Ankkis, hui hurjaa! Onneksi ei käynyt kuinkaan. Ja onneksi kohta alkaa kesäloma!!
Nyt täytyy mennä. Taustalla olen päivittäin, ei vaan riitä aikaa tai sitten vapaita käsiä kirjoittamiseen.
- tea ja typyt, pienellä huomenna ikää 2kk!
Olen pitkin iltapäivää ajatellut TiPin täpinää iltaa odotellessa ja ajatellut, että Suomen euroviisuissa on ehdottomasti parasta juuri TiPi :)
Lähi-Alepasta oli oluet ja siiderit aikas vähissä kun puoli kuuden aikaan kävin. Vastoin hienoja puheitani ostin illaksi justiinsa noita mainittuja juomia ja sipsejä - ihan höpöä siis. Luulin minäkin, että viisut alkaisi klo 19, mutta tekstitv kertoi muuta. Saa nähdä, jaksanko edes valvoa niiden alkamiseen asti...
Operaatio lihaliemi kiehuu hellalla - koko päivän touhu. Onhan se parempaa ja terveellisempää (ehkä) kuin jauheet tai kuutiot, mutta että tuo homma kestää!
Joskus muinoin luin, että lihaliemikuutioissa on kaikista elintarvikkeista eniten lisäaineita. Voi olla eri nykyään, mutta PALJON niitä on. Minä tosi harvoin käytän, ennen en edes keittoihin laittanut, vaan maustoin muuten.
Meille on tullut tunteellinen taapero. Katsoivat Nalle Puhia ja kun Nasu suruissaan pienuudestaan ja hyödyttömyydestään lähti pois puolen hehtaarin metsästä, tuli itku toiselta. Suuri hätä pienen ystävän takia. Suloista, vaikka jossain määrin voi osottautua myös rasittavaksi.
Nyt ihanat tytöt saunaan:)
Samun kanssa kahden on saatu symbioosista nauttia kun mies ja pikku-V serkkulassa. Ompas ollut ihana päivä vauvelin kanssa, käytiin päivällä kävelemässä ja ostamassa herkkuja kaupasta äitille, tein itelle salaattilounaan kera hyvien leipien ja jälkäriksi tofujäätelöä, namskis.
Ihanaa olla hyvällä mielellä väliin kaksin vauvan kanssa, nyt tosin pieni jo nukkuu ja nautin ihan ihanan itseni ylellisestä seurasta kera teekupposen.
Laitoin jo ensimmäisiä pikkuvaatteita pois, nyt käytössä 60-68 Samulla, ihan ihmeissäni olin mihin laitan vaatteet, kun ei raaski vielä poiskaan antaa tai kirpparilla myydä, nyyyyhkis.
tiivii ja Samu 3 vuorokautta vaille 3 kk!!!
Katselen tässä toisella silmälläni viisuja. Olipas hyvä toi Suomen esitys. Minusta ainakin. Hyvä Hanna! Taidan katsoa vielä Ruotsin edustajan The Arkin, ja sitten menen kyllä nukkumaan. Tuota The Arkia minä olen kuunnellut jo seitsemän vuotta .. tai silloin kuulin/näin sen ensimmäisen kerran Tammisaaressa Popkalasetissa (kirjoitetaankohan näin ..) Musiikista voi olla mitä mieltä tahansa mutta ainakin he ovat livenä aivan mieletön show-bändi :) Ei jätä kylmäksi.
Minä olen kärsinyt tänään aivan kamalasta päänsärystä :( Ei ole oikein särkylääkkeet auttaneet, olo on ollut tosi tympeä. Mies lähti vielä saunailtaa viettämään, pöh. No, huomenna aamulla saan toki nukkua -onneksi - pitkään ja saan vielä sen aamiaisen sänkyyn. Että sen ajatuksen voimalla kärvistelin iltapäivän ja illan. Tytölläkin oli tänään huono päivä ja uhmaili oikein kunnolla. Ja minä pinna kireenä, vanne kirjaimellisesti kiristi päätä. Nyt kun tyttö nukahti, käväisin saunassa ja otin tupla-annoksen buranaa. Tuntuu, että helpottaa.
Ankkis, kyllä nuo talviot näyttävät jo piristyneen. Kiitos vain niistä. Ruikkasin vielä tänään vettä reilusti. Kiva, jos pionikin on pysynyt kunnossa :) Toivottavasti pääset(te) nauttimaan kukinnasta vielä tänä kesänä. Saa nähdä. Ainakin ihan hyvä alku on. Oli, muuten, tosi kiva kun piipahdit.
Ayapin viisueväät kuulostivat turhan tutuille. Täälläkin sellaista ... Onneksi viime viikolla on tullut liikuttua aika paljon.
Mersulle kovasti jaksamista jatkoon! Paranemista myös.
Minä en kyllä taas oikein muista mitään pinoista. No, sen verran vielä tässä huhuilen että pitäkää mielessä se ensi keskiviikko (16.5.)! Meitä on muutama lähdössä iltaa istumaan. Minä ehdotan klo. 18-19 treffejä. Joku muu saa ehdottaa paikkaa. Keilin, onko ideoita? Että mukaan vaan kaikki jotka pääsevät.
Illan jatkoja!
Alli
Ihan pettymys se The Ark. Ei ollenkaan tyypillistä ko. bändille. Olivat näköjään vääntäneet jonkun peruseuroviisuhenkisen kappaleen - eikä niiden lavaesiintyminenkään ollut ollenkaan sellaista kuin ns. normaalisti. Pettymys.
Pitipä tämäkin tulla tänne ilmoittamaan. No, minä lähden tästä nyt nukkumaan ... Onko kukaan bongannut TiPiä :)
Alli
Viime vuosi oli todellinen poikkeus.
Minä tykkäsin Hannasta oikeasti eniten. Ehkä tuttu biisi vaikutti. Saksan jazz-tyyli oli toiseksi paras. En ymmärrä Serbian suosiota ollenkaan. Vielä äänestystulokset kesken, mutta tulos kai aika selvä jo. Ark oli mun mielestä surkea.... että mikä ennakkosuosikki, ei siltä näytä.
Alli, tehdään treffit taas joskus... voidaan taas tympääntyä yhdessä:) Onko sulla suunnitelmia ensi lauantaiksi tai sunnuntaiksi? Minä suunnistan Jumboon, kun esikoisen kengät on noudettavissa.
Öitä, lähden kuorsaamaan....
T: Ynis (joka on jotain puhunutkin miehen kanssa illalla)
Ps. T@hti, mies tosiaan selviytyy hyvin lasten kanssa mun reissujen ajan. Kaikki kunnia siitä. Mutta ei puhettakaan, että tekis mitään ylimääräistä pyykinpesua ja rumpukuivausta lukuunottamatta sillä aikaa. Lastenhoito kun on se " yksi tehtävä" muiden joukossa, vaikkei mitään tarvis tehdäkään.
Minä sain esikoisen tekemän lahjan, mutta eipä malttanut antaa mun sitä avata, vaan itse avasi:) Lopulta veikin sen itse jonnekin pois multa. Oli sydäntaulu. Pieni oli taas istuttanut sinipellavan siemeniä päiväkodissa.
Nyt tarvitaan apua pukemisessa...
Siis nyt pikana.
Sinillä ja Rosalla ab:tit tehonneet! Jee!
Keskiviikkosta alkaa viikon työttömänä olo ja sen jälkeen on reilun viikon loma. :-))) Ihanaa olla kotona, vaikka työstäni pidänkin. Lomasuunnitelmia en ole tehnyt. Fiilispohjalta.
Mersu, kiva että poikkesit. Ei se vauva-aika välttämättä ole Horror-show. Minusta meillä on mennyt aika kivasti, hankalista allergioista huolimatta.
Niin Rosalle on löytynyt ensimmäinen kiinteä. Yritän takoa pientä ääntä sisälläni hiljaiseksi joka sanoo " miksi juuri mustikka??" . Monen muun ruuan kanssa kun lusikan käyttöharjoitukset ja ruuan omin sormin suuhun vienti olisi hieman vähemmän työllistävää. Rosa syö 5 min ja äidin, lapsen, keittiön, vaatteiden ja wc:n pesu vie reilun ½h, hyvänä päivänä, jolloin kaikki hommat hoituu. Mutta kivaa että Rosankin syöttötuolille tuli vihdoin käyttöä! Ja että Rosakin pääsee ruokapöytään, kiipeää sinne muuten itse.
Mimmuk, en yhtään ihmettele jos väsyttää. Minä en jaksaisi 3-vuorotyötä tässä elämänvaiheessa. Siksipä olenkin viikon työttömänä kun en jaksa/halua vaihtaa työpistettä välillä. En nyt jaksa työvuoroja 9h välein, en sitten millään. Milloin pidät kertyneet lomat? Miten muuten saat yöt nukuttua?
Äk, Taukoamaton puheripuli vaivaa myös täällä taaperoa. Aika ihanaa toisaalta.
T@hti, kivaa että saitte miehesi kanssa laatuillan. ;-)
Nyt töiden pariin!
Lila75
Takana työntäyteinen viikonloppu. Mies halusi siis pitää suurimuotoiset nelikymppiset, jotka sitten järjestin. Muutama kymmenen vierasta, syötävää ja juotavaa. Kaikki tämä eräässä " meidän" ravintolassa itse tehden ja järjestäen. Onneksi mukana talkooapuna oli kaksi erittäin mahtavaa työkaveriani.
Viikonloppu oli raskas myös henkisesti ja parisuhteen kannalta. Miehen sisarukset sekä yksi vanha kaveri ovat olleet alueella koko viikonlopun. Perjantaina olivat porukalla saunomassa ja sen jälkeen baarissa. Mies oli sitten kaverinsa nukkumapaikassa yötä. Aamulla kaverinsa soitteli ja pyyteli anteeksi, kun eivät olleet ilmoittaneet, että menikin pitkäksi...Se oli siis lauantai-aamu, jolloin jouduin heti miehen kotiuduttua (krapulaisena tietenkin) lähtemään huseeraamaan juhlahommia. Juhlissa sitten innostuivat taas hiukan juomaan ja juhlista lähti mies suoraan taas saunomaan luvaten " tulla varmasti takaisin katsomaan kanssamme euroviisuja" . En tuohon uskonutkaan, mutta yöllä laitoin kumminkin miehen miehelle tekstiviestin, etten aio lähteä äitienpäivälounaalle, jos mies on taas yön poissa....Kotiutui neljän maissa. Kun nousin ylös, huomasin miehen kaivelevan taskujaan, joista kilahtikin jotain lattialle...Aamulla anoppi (joka olil meillä yötä) löysi eteisen lattialta miehen vihkisormuksen....Hoh Hoijaa...
Kävimme koko porukka tänään äitienpäivälounaalla. Mukana oli neljä sukupolvea, kun miehen sisko siskontyttö oli pienokaisineen mukana :) Ihan mukava lounas. Nyt on mies nukkumassa Antsan kanssa päiväunia. Anoppi jää ainakin muutamaksi päiväksi meille...
Oma henkinen olo siis aivan maassa.
Kukkiksen kauppakassiajatukset olivat oikein järkeviä. Omat lihakset, omat alueet eri asioiden selvittämiseen, tilanteiden käsittelemiseen. Jaksuja!
Ihana kuulla Mersusta! Pysypä linjoilla :)
Paljon muutakin kai piti, mutta nyt pyörii taas oman navan ympärillä tämä.
Palataan!
Saamuska♥
Ei mikään kiva ylläri. Ottaako mies sormuksen pois saunoessaan? Voisko johtua siitä? Oletteko päässeet vielä keskustelemaan asiasta?
Meillä on esikoinen muistutellut tänään millaista on olla äiti. Eilen olivat molemmat tosi reippaina ja kiltteinä, mutta tänään se sitten kostautuu. Onneksi ei ihan pahimmasta päästä ole tämä päivä kuitenkaan.
Mulla on taas 3 päivää koulua. Kivat miinukset tulee työaikaan, kun joudun olemaan palkatta pois töistä. Onneksi miinusta saa kertyä aika reippaasti ennen kun vähennetään palkasta.
Syyslapsosella taas räkä valuu. En enää pysy kärryillä ollenkaan milloin on kipeänä ja milloin terve. Huomenna yh-päivä tiedossa. Mies käy yön yli reissulla Brysselissä. Äiti hakee lapset, kun en tiedä ehdinkö koulusta ajoissa.
Nyt lakkasi ajatus kulkemasta. Pitänee mennä kattomaan iltaruokaa lapsille...
tiedän sen siitä, että kävimmä Hellun kaa hammaslääkärissä äsken.
Oli oikein mukava reissu, vaikka H itki monta päivää etukäteen pelkoaan ja minä laattasin aamupalat juuri ennen lähtöä (myöhästyttiin tietty tuon takia). Kurkussa on vielä oksettavan sitkeää flunssaräkää ja siihen päälle hampaitten lankaus ja superharjaus - tällä reseptillä sain aamupalasämpylät lavuaariin. Aika herkkää. Hellu ei kuitenkaan sitten pelännyt hammastarkastusta ollenkaan ja oli ihan onnessaan, kun hampaitaan kehuttiin ja sai harjan, tahnan, purkkaa ja vieläpä muovikäkkyräkengurunkin kotiinviemisiksi.
Vilustuttiin pariviikkoa sitten metsäreissulla. Hellulla valui vähän räkää nenästä yhtenä päivänä ja that' s it. Minä puolestani olen ollut kaksi viikkoa kuumeessa, yskässä ja nuhassa. ENsin olin varma että kuolen tähän tautiin ja sitten olin lähinnä pettynyt etten kuollutkaan, niin kamala on ollut olo. Pari päivää olin onnellisesti niin kuutamolla (en tiedä miten ollaan selvitty päivät kahdestaan tuon lapsipolon kanssa) ettei mitään väliä, mutta suurimman osan ajasta olen ollut tuossa Ayapin edellä kuvaamassa tilassa... tekisi mieli vain istua nurkassa ja vollottaa.
Mutta nyt siis parempi olo ja valoa ehkä pilkottaa tunnelin päässä. Elävästi on vain tullut mieleen Hellun vauva-ajat... silloin elin yli vuoden samassa olotilassa. Enää ei jaksa edes kahta viikkoa ilman mielenterveyden järkkymistä. Taisteluväsymystä. Ei ole turnajaiskestävyys enää sitä mitä ennen. Aktiivisesti yritän olla ajattelematta tulevaa ja tulevaa vauva-aikaa... kuinkahan kauheaa siitä voikaan tulla? Huoh.
Niin että voimia ja jaksuja kaikille niitä tarvitseville!
Jaha, jatkuu kohta :)
m + hellunen hellunen 2v 7kk ja elmo 28 rv
Hellu tekee kakkaa.
On ollut taas kaksi päivää kakkaamatta... ts. melkein kolme oikeastaan. Sitten se herra kakkelsson, joka sieltä joskus ulos saadaan, on ihan kauheahirweä monsteri. Oikeasti itkettää äitiä, kun ajattelee mitä tuo pieni joutuu kärsimään.
SYödään Duphalacia joka päivä, mutta ei se auta pelkästään. Hellu syö niin vähän ettei ylijäämää kerry... ja sekin mitä syö, ei sisällä juurikaan kuituja (ei suostu syömään viljoja juurikaan ja hedelmille on edelleen allerginen). Ilmeisesti syömättömyys johtuu nyt uhmasta, koska nukkuu kuitenkin yöunensa hyvin (toisin kuin minä nykyään, niin se onni vaihtelee). Tai jostain... en tiedä.
Päiväunet ovat menneet samaan paikkaan minne aamupala ja lounaskin, eli nitäkään ei meillä enää näy. Olen huomannut muitakin SUURIA puutteita kotiäitien työehtosopimuksessa. Ainakin raskautetuilla pitäisi olla lakisääteiset päiväunet. Olen yrittänyt selvittää tätä asiaa pomolle, mutta jotenkin se käyttäytyy niinkuin ei ymmärtäisi ollenkaan asian tärkeyttä. Eilenkin ravasi portaissa (=sekä kiellettyä että pahin ääni mitä kämpästä irti saa) ja itki ja huusi (" minä täällä tyhmäilen ja kekkuloin portaissaaaa!!!!" ) koko sen puolituntisen, jonka makasin sängyssä jalat pystyssä luettuani ensin Nalle Puhin aapisen itselleni ääneen.
Josta tuli mieleen: Ankkis, onneksi oli enkelit matkassa! Voimia! Ja toivottavasti lepoakin Sinulle joskus!
Itse olen tähän päivään saakka ällistellyt kuinka olemme Hellun kanssa selvinneet hengissä ja suuremmitta vammoitta (henkisiä ei kai lasketa) näistä parista ekasta vuodesta - niin soosseissa olen ollut suurimman osan ajasta. Ehkä meidät on pelastanut se etten ole aina jaksanut lähteä edes ulos tai ulkomaailmaan eikä ole ollut juuri muita velvotteitakaan kuin tuo laps. Hui hai.
Nonni. Tässä sitä taas ollaan... heti kun aloitan juttua iskemään, menee se ihan tolkuttomaksi märinäksi. Heh, sorg. Jätän vähän tilaa muillekin.
:)
m
Keilin: ooteko kokeilleet kalsium-mehuja? Marlilla on mehukatti-mehua ja jotain kids-mehua, joissa kalsiumia 1 dl:ssa 15% päivän tarpeesta.
Hellu kiskoo noita mehuja sekä riisimaitokaakaon, jossa siinäkin lisätty kalsiumia. Yhteensä saa melkein sen 100% suosituksesta, riippuen päivästä. Mitään tabuja ei todellakaan suostu syömään.
ja sitten hei heit :)
m
Kiva kuulla Mersun kuulumisia!
Ankkikselle halaus, kaikkea meille voi sattua. Minäkin huomasin yksi päivä kun päästiin kotipihaan että Eellä ei ollut ollenkaan turvavyötä.
Käytiin katsomassa hoitopaikkaa, vaikutti oikein mukavalta. Eekin nyt innoissaan menossa maanantaina. Hoitaja oli rauhallisen oloinen ja mukava vanhempi rouva. Hänellä ennestään hoidossa juuri kolme vuota täyttänyt tyttö ja kohta kolmivuotias poika, eli Eelle ikätovereita, tosin menee varmaan hetki että pääsee leikkeihin mukaan kun ovat jo kaksi vuotta siellä yhdessä olleet.
Ee ja isä lähti lahjakauppaan ja hakemaa ystäväämme junalta. Me Aan kanssa pidetään liikettä pystyssä. Tosin Aa nukkuu.
Mari ja miehet
Kukkuu, olen joskus miettinyt samaa, että joskus saattaa tulla aika että kotona on hiljaista, siistiä ja omaa aikaa. Silloin muistelemme, miten ihanan kiiireistä elämä oli kun lapset olivat pieniä. Emme muista kuin ne hyvät hetket.
Olimme aamulla jumpassa. Lapset olivat ekaa kertaa lapsiparkissa ja tykkäsivät kovasti. Paikka onkin tilava ja iso ja hoitajiakin kaksi. Tämä helpottaa oleellisesti kuntolua, kun ei aina tartte miettiä hoitajaa.
Mies sai omaa aikaa ja nukkua tooosi pitkään. Minäkin sitten huomenna.
Vielä täytyisi mennä kaupungille vaihtamaan vaatteet sopiviin kokoihin. Mulle pienempään ja miehelle isompaan :)
Parisuhde on haastavaa ja luulen, että näin pikkulapsiaikana se on erityisen haastavaa. Itse olen ajatellut, että jos tästä selvitään, niin ollaan aika hyvillä vesillä. Meillä ei ole mitään erityistä, mutta kyllä tämä arjen suorittaminen ottaa välillä koville. Kiva kuitenkin huomata, että kun ollaan kahdestaa, niin meillä on tosi kivaa. Toivoa siis on :)
Ynis, siivoojan lisäksi suosittelen, että jaatte tehtävät. Meilläkin mies helposti luottaa siihen, että mä hoidan, kun olen aina niin tehnyt. Rutiinien muuttaminen pitää sopia, mutten mikään ei muutu. Vastuuta ei voi jakaa, se joko on tai ei, sanoo mieheni. Jos molempien pitää olla vastuussa voi käydä, että luotetaan siihen, että toinen hoitaa. Meilläkin liian usein minä.
Kesälomasuunnitelmat ovat hyvin leppoiset: viikoksi on vuokrattuna mökki Karjalohjalta, käydään varmaan Puuhamaassa, ehkä Ruotsissa ja tietty nämä kotikulmien suosikit. Mietin vielä lähdettäisiinkö käymään myös Joensuussa, mutta matka on meidä oksentaville lapsille aika kamala.
Miehen veli perheineen ja appivanhemmat ovat lähössä ensi marraskuussa kaukomaille, houkuttelivat meitäkin mukaan.. .Mutta matka maksaisi meiltä lähes 5000 ja 13 h lentomatkakaan ei houkuta. Lähinnä tietty toi raha, uskomaton summa! Tekisi kovasti mieli, mutta luulen, että muutaman vuoden kuluttua saisi rahoille enemmän vastinetta. Mutta jonnekin teksi mieli. Ehkä lähdemme meihen kanssa kahdestaa pitkäksi viikonlopuksi johonkin...
Ulkona on ihana keli. Josko saatais Valma pyörään ne apparit ja voitaisiin lähteä pyöräilemään. Mummolassa jo pyöräili kuin vanhatekijä. Otson kanssa voisi lähteä jo pidemmällekin.
Ny sinne kauppaan. Moi.
Hyvää ja aurinkoista viisupäivää/iltaa!
PL