Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana kesä - naapuri kuivattaa tuoksuaineilla pestyjä pyykkejään parvekkeellaan ettei taaskaan koko kesänä käyttää omaa parveketta

Vierailija
24.04.2026 |

Talossa on kuivaushuone sitä varten. Taloyhtiön päätöksellä pyykin kuivatus on asunnoissa kielletty.

Miksi vaatteet ylipäätään pitää hajustaa pesun yhteydessä?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteita käyttävät ei ymmärrä niiden hajujen voimakkuutta, koska heidän nenät on turtuneet ja tottuneet niihin. 

Vierailija
22/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pesuaineissa on liian vahva tuoksu. Käytän aina sekaisin hajusteetonta ja hajustettua. Näin tuoksu ei ole liian voimakas. Kotona kuivatan, koska myös pesen kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tupakansavu on pahempaa ja se tunkeutuu asuntoon vaikka olisi parvekkeen ovi kiinni.

Niinpä!

Olisikin vain joku pyykinpesuaine, mutta ketjupolttaja, joka vetää sätkiä ja varmaan vielä tuhkiksesta löydettyjä, kun haju on niin karmea

Toinen naapuri vetää sisällä ja koko rapussa järkky haju.

molemmat jotain kebabinvääntäjiä

Vierailija
24/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. Tuo haju on todella voimakas ja epämiellyttävä tuoksuttomalle. Mä en voi kuivata mun omia pyykkejä pyykkituvassa, koska osa asukkaista kuivaa siellä hajustettuja. Se haju nimittäin tarttuu ympärillä oleviin tekstiileihin!

Taloyhtiön pesutuvassa pyykki löyhkää edellisen pesijän pesuaineelle. Pitäisi ensin pyörittää kone tyhjänä.

Teidän koneet vaatii huoltoa. Tai pääsi. 

Vierailija
25/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nillin nillin mäkätimäkäti. Pyykintuoksu ja tupakanhaju kuuluu elämään. Saisi tulla sota ja nälänhätä, niin tämä pikkuasioista nillittäminen loppuisi!

Jos itse kärsisit päänsärystä hajusteen takia, et puhuisi noin.

Sulla vaan pipo kiristää ja siksi särkee pää.  

Vierailija
26/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tupakansavu on pahempaa ja se tunkeutuu asuntoon vaikka olisi parvekkeen ovi kiinni.

Parfymoitu pesuaineen haju tulee samalla tavalla asuntoon. Jostain se korvausilma tulee vaikka ikkunat ei auki olisikaan.

Et aikuisten oikeasti voi haistaa mitään pyykkihajustetta etkä parfyymia naapurista. Vika on korvien välissä.

Parvekkeella kuivatettavien parfymoitujen pyykkien haju todellakin leviää viereisille parvekkeille ja naapuriin sisään, jos pitää parvekkeen ovea auki. Jos et tätä haista, hajuaistissasi on vikaa.

Vierailija
27/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parfymoitu pesuaineen haju tulee samalla tavalla asuntoon. Jostain se korvausilma tulee vaikka ikkunat ei auki olisikaan.

Joo, ei tule. Oletko edes koskaan tupakoimattomana yrittänyt asua tupakoitsijan vieressä? 

Taitaa taas olla tupakoitsijan yritys kääntää puhe pois itsestään. Ei jatkoon. 

Vierailija
28/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kusemassa sen pyykkeihin.

Vierailija
29/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pesuaineissa on liian vahva tuoksu. Käytän aina sekaisin hajusteetonta ja hajustettua. Näin tuoksu ei ole liian voimakas. Kotona kuivatan, koska myös pesen kotona.

Miksi et käytä kokonaan hajusteetonta? Mä siirryin hajusteettomiin jo 10 v sitten, kun en enää kestänyt sitä taukoamatonta löyhkää.

Vierailija
30/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Olisikin vain joku pyykinpesuaine, mutta ketjupolttaja, joka vetää sätkiä ja varmaan vielä tuhkiksesta löydettyjä, kun haju on niin karmea

Toinen naapuri vetää sisällä ja koko rapussa järkky haju.

molemmat jotain kebabinvääntäjiä

Minun naapuri myös polttaa ihan koko ajan, joku raksamies kun kerran sattui rapussa tulemaan vastaan ja se tupakan löyhkä on ihan karmea ja minä olen silleesti tottunut tupakkaan kun tunnen tupakoitsijoita. Mutta tuo oli ihan hirveää, varmaan päivät pitkät polttelee jonkin kaivinkoneen hytissä ja se haju on oikein imeytynyt niihin vaatteisiin ja koko ihmiseen..

Vierailija
31/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta korpeen.

Vierailija
32/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa on mukavampaa elää.naapuria ei edes näy.suosittelen.

Vierailija
33/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä kokonaan hajusteetonta? Mä siirryin hajusteettomiin jo 10 v sitten, kun en enää kestänyt sitä taukoamatonta löyhkää.

Tykkään, että on kuitenkin joku mieto tuoksu. 

Vierailija
34/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku oikea allergia vai vaan mieltymys?

Tollaset kemikaalilöyhkät ei ole normaalien ihmisten mieleen.

Siinä olet oikeassa, että mieltymystä vaaditaan, jota sitä lemua voisi sietää.

Vierailija
35/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! miksi puhtaan pyykin pitää haista jollekin luonnottomalle pyykinpesuaineen tai huuhteluaineen esanssille?

Taloyhtiössämme asuu muutamia toisaaltatulleita ja niille hajuton maailman on ilmeisesti mahdottomuus? koko kellarin käytävä käryää kun he kuivaa pyykkejään kuivaushuoneessa

Vierailija
36/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin kuivatus asunnoissa kielletty? No ei varmasti ole.

Vierailija
37/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. Tuo haju on todella voimakas ja epämiellyttävä tuoksuttomalle. Mä en voi kuivata mun omia pyykkejä pyykkituvassa, koska osa asukkaista kuivaa siellä hajustettuja. Se haju nimittäin tarttuu ympärillä oleviin tekstiileihin!

samaoin minä ymmärrän. Haju tosiaan tarttuu pyykkituvassa, vaikka itse käyttääkin hajusteetonta pesuainetta. 

Vierailija
38/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytytä tupakka ja puhalla savut sinne.

Näin mä tekisin. 😆

Vierailija
39/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo asumisessa on omat ongelmansa. Voi ne hajusteet haista myös rappukäytävässä ( siellä voi haista ihan mikä vaan ) ja pesutuvassa voi haista. Yhteisessä saunassa voi haista. Hississä voi haista. Ja myös parvekkeella. Ilmeisesti kerrostaloissa valitetaan kaikkien aistien häiriöistä. Onneksi asun omakotitalossa.

Vierailija
40/69 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nillin nillin mäkätimäkäti. Pyykintuoksu ja tupakanhaju kuuluu elämään. Saisi tulla sota ja nälänhätä, niin tämä pikkuasioista nillittäminen loppuisi!

Jos itse kärsisit päänsärystä hajusteen takia, et puhuisi noin.

Päänsärkyyn on lääkkeet. Hajusteherkän ei pitäisi tunkeutua normaalien reviirille. Koko kesänkö ne haisevat pyykit siellä parvekkeella lemuaa? Tauotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme