Ihana kesä - naapuri kuivattaa tuoksuaineilla pestyjä pyykkejään parvekkeellaan ettei taaskaan koko kesänä käyttää omaa parveketta
Talossa on kuivaushuone sitä varten. Taloyhtiön päätöksellä pyykin kuivatus on asunnoissa kielletty.
Miksi vaatteet ylipäätään pitää hajustaa pesun yhteydessä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pesuaineissa on liian vahva tuoksu. Käytän aina sekaisin hajusteetonta ja hajustettua. Näin tuoksu ei ole liian voimakas. Kotona kuivatan, koska myös pesen kotona.
Miksi et käytä kokonaan hajusteetonta? Mä siirryin hajusteettomiin jo 10 v sitten, kun en enää kestänyt sitä taukoamatonta löyhkää.
Tykkään, että on kuitenkin joku mieto tuoksu.
Sinun hajumittarisi mukaanko tässä pitäisi alkaa elämään, senkin minä-minä-ihminen?
Kuule ap ei sinne kuivaushuoneeseen kukaan halua jättää pyykkejä kun niitä varastellaan.
Ja tosiaan parvekkeelle suoraan kuivumaan, niin ei tartte lähteä pesutuvalle uudestaan. Se, että sulla on vaikeuksia tuoksujen kanssa, ei ole naapurin ongelma.
Laita ap naapurin pyykinkuivatusaikaan parvekkeelle grilli päälle. Siinä kun kysennät kalaa ja sipulia, niin saa naapurikin vähän vaihtelua puhtaan pyykkinsä tuoksumaailmaan. Tuulettimen avulla käry löyhyy sinne, minne pitääkin.
Oletko keskustellut asiasta ystävällisesti naapurisi kanssa? Voi olla, että hänelle olisi ihan ok vaihtaa vähemmän hajustettuun tai hajustamattomaan pesuaineeseen, jos asiasta mainitset. Ei ole välttämättä tullut vain ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Laita ap naapurin pyykinkuivatusaikaan parvekkeelle grilli päälle. Siinä kun kysennät kalaa ja sipulia, niin saa naapurikin vähän vaihtelua puhtaan pyykkinsä tuoksumaailmaan. Tuulettimen avulla käry löyhyy sinne, minne pitääkin.
Vielä vähemmän parvekkeilla saa grillata jos et sitä tiedä
Tuskin naapurisi koko kesää pitää pyykkejä parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenmaailman kieltoja voi hömpät hallituksessa asettaa, mutta laki menee edelle.
Omassa asunnossa todellakin saa kuivata pyykkiä.
Meillä tuli kielto, että koiraa ei saa ulkoiluttaa taloyhtiön alueella.
No totta kai saa, matkalaukussako se pitäisi pihan poikki kantaa.
Jätökset korjataan asianmukaisesti, kuten muuallakin taajamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei grillausta parvekkeella ole aina kielletty. Monessa taloyhtiössä se on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Tuo haju on todella voimakas ja epämiellyttävä tuoksuttomalle. Mä en voi kuivata mun omia pyykkejä pyykkituvassa, koska osa asukkaista kuivaa siellä hajustettuja. Se haju nimittäin tarttuu ympärillä oleviin tekstiileihin!
Kummasti vain luulosairaat huomaavat sen hajun mikä tarttuu
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole tuollaista kieltoa.
Kesällä lämpimällä säällä parveke on erittäin sopiva paikka pyykin kuivaamiselle etenkin jos semmoinen siirreltävä Leifheit pyykinkuivausteline. En käytä taloyhtiön kuivaushuonetta muulloin kuin pestessäni lakanat ja muut vuodevaatteet, sillä siellä on tehokas tuuletin ja pitkät narut isompi kokoisia pyykkejä varten. Siellä saa lakanat kuivatettua noin 2 tunnissa.
Aikamoista kirjoitusvirhettä ap tekstissäsi!
Koko kesä, eikö pyykit kuivu kesäällä parissa tunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä! miksi puhtaan pyykin pitää haista jollekin luonnottomalle pyykinpesuaineen tai huuhteluaineen esanssille?
Taloyhtiössämme asuu muutamia toisaaltatulleita ja niille hajuton maailman on ilmeisesti mahdottomuus? koko kellarin käytävä käryää kun he kuivaa pyykkejään kuivaushuoneessa
Jospa niiden muualtatulleiden nenään me haisemme niin pahalle että on pakko käyttää hajusteita? Esim. japanilaisille eurooppalaisten haju on ollut sietämätön.
Käsittele sinä sitten pyykkisi tuksuaineella, hähä.
Laittaisin omalle parvekkeelle ämpärillisen paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedäkään.
Ei ole tuota ongelmaa itsellä, mutta ymmärrän sen oikein hyvin. Ap:n ongelma on pirullisen todellinen. Olen kokenut tämän vierailulla huoneistossa, jossa seinänaapuri tupakoi päivät tupakoi yöt.
Meille et voisi tulla haisemaan, vaikka olisi omasta mielestäsi kuinka puhtaat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedäkään.
Ei ole tuota ongelmaa itsellä, mutta ymmärrän sen oikein hyvin. Ap:n ongelma on pirullisen todellinen. Olen kokenut tämän vierailulla huoneistossa, jossa seinänaapuri tupakoi päivät tupakoi yöt.
Meille et voisi tulla haisemaan, vaikka olisi omasta mielestäsi kuinka puhtaat vaatteet.
Pyykinkuivauksestahan tää aapee puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedäkään.
Pyykinkuivauksestahan tää aapee puhuu.
Jos käyttää hajustamatonta pesuainetta, ei pyykki haise.
Sen verran on kokemusta, että minulle palautettiin oma lainassa ollut vaatteeni pestynä. Oli pakko pestä kolmeen kertaan - myös etikalla, jotta se hajusteen löyhkä alkoi häipyä.
Ei tästä maailmasta hajutonta saa, vaikka kuinka raivoaisitte. Ja onneksi ei. Siitä ei olisi pitkä matka sen kontrollointiin, mitä ihmiset saa syödä, juoda jne.