Milla keinoin ylläpidätte mielenterveyttänne?
Hei!
Otsikon kysymys: millä keinoin hoidattw ja pidätte yllä mielenne tasapainoa ja hyvinvointia?
Kommentit (38)
En tarvitse mitään taikatemppuja pysyäkseni järjissäni.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein asia on hyvät ihmissuhteet. Olen katkaissut välit kahteen perheenjäseneen ja jäljellä on vain terveitä ihmissuhteita. Sitten peruselämäntavat eli uni, ravinto ja liikunta. Omien arvojen pitää myös näkyä elämässä. Mulle oikeudenmukaisuus, vapaus ja tasa-arvo on tärkeitä. Kohtelen muita ja itseäni näiden mukaisesti. Autan mielelläni muita ja lahjoitan säännöllisesti eri hyväntekeväisyyskohteisiin. Näillä pääsen jo pitkälle.
Hyvä pointti sinulla, että silläkin on merkitystä miten kohtelee muita. Minun kaverillani on mielenterveysongelmia, ja olen ihmetellyt sitä miten kovasti vaatii itselleen asioita, joita ei kuitenkaan halua hyväksyä muille.
Lopetin täysipäiväisen työn tekemisen ja siirryin 60% työviikkoon. Henkinen hyvinvointi parani kertaheitolla.
mielenterveyskin pysyy ok kun elän ihan normi elämää ja en jatkuvasti tongi niitä napanöyhtöjäni
Ruokavalio, liikunta ja eli, elintavoilla. Työ, harrastukset, läheiset ja ystävät.
Nuorempana hoidin liikunnalla. Siitä sai hyvät endorfiinit joilla jaksoi useammankin päivän.
Nyt vanhempana menen luontoon. Veden läheisyyteen yleensä, joskus myös metsään.
Kirjojen lukemisella, joissa kaipaamaani aihetta käsitellään.
Oman intuition kuuntelemisella, jolloin kuulen, mitä minä tarvitsen.
Hiljaisuudella. Edellämainittu edellyttää hiljaisuutta, jotta oman äänen kuulee.
Juomalla joka päivä itseni tajuttomaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein asia on hyvät ihmissuhteet. Olen katkaissut välit kahteen perheenjäseneen ja jäljellä on vain terveitä ihmissuhteita. Sitten peruselämäntavat eli uni, ravinto ja liikunta. Omien arvojen pitää myös näkyä elämässä. Mulle oikeudenmukaisuus, vapaus ja tasa-arvo on tärkeitä. Kohtelen muita ja itseäni näiden mukaisesti. Autan mielelläni muita ja lahjoitan säännöllisesti eri hyväntekeväisyyskohteisiin. Näillä pääsen jo pitkälle.
Hyvä pointti sinulla, että silläkin on merkitystä miten kohtelee muita. Minun kaverillani on mielenterveysongelmia, ja olen ihmetellyt sitä miten kovasti vaatii itselleen asioita, joita ei kuitenkaan halua hyväksyä muille.
Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä ja itsekäs kuin masentunut. Hän sairastuttaa koko ympäristön.
Kuule ihan tavallisella elämällä. Ei siihen hokkus pokkus asioita tarvita. Lopeta sisäänpäin katsominen ja heitä kännykkä nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Masturbointi jokatoinen tunti
Ne tunteet pitää turruttaa jollakin addiktiolla, runkkaaminen, päihteet, ruoka, jne...
Käymällä kaksi kertaa vuodessa oleilemassa kuukauden Pattayalla. Murheet katoavat kuin taikaiskusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan tavallisella elämällä. Ei siihen hokkus pokkus asioita tarvita. Lopeta sisäänpäin katsominen ja heitä kännykkä nurkkaan.
Jos ei katso sisäänpäin ja kuuntele itseään, kuuntele, mitä juuri minä tarvitsen - vaan kuuntelee muita ja tekee mitä muut haluavat - tämä on lyhyin tie burnouttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä ja itsekäs kuin masentunut. Hän sairastuttaa koko ympäristön.
Kyllä se olet sinä, joka sairas on..
Ruoan avulla. Burnoutin rajoilla tässä kiikutaan jatkuvalla syötöllä. Syötöllä ja ruoka, heh heh, heh heh.
No tuo ei kyllä paranna mielenterveyttä ja tasapainoa. Sen sijaan sinä annat epätasapainon ohjata sinua.