Mies etäinen, mulla hajoo pää!
Ollaan oltu yhdessä yli 20v. On ollut isoa kriisiä ja pienempää kriisiä, mutta aina rakastettu vahvasti. Miestä kuitenkin yhä vaikeempi enää saada puhumaan mistään. Olen jo vuosia stressannut ja miettinyt suhdettamme yksin, hän suuttuu tai ottaa syytöksenä jos jotain kaipaan tai olen huolissani meistä. Olen siis vähentänyt asioiden esille ottoa, joka taas aiheuttaa sen että joudun tekemään omia johtopäätöksiä hänen käytöksestään ja tilanteista. Vihaan kun joudun tekemään niin ja vihaan kun tiedän hänen tekevän niin myös. Olen selittänyt asian monta kertaa, haluan korjata väärinkäsitykset mutta ei hän vaan tajua! Mutta ei kai kukaan oikeesti haluu olla väärässä ymmärryksessä, vai??!! Paitsi tietty, jos ei toinen kiinnosta....
En vaan tajua. Hän rakastaa mua kuulemma paljon, miksi en sitten enää tunne sitä?
Nyt mies ollut tosi etäinen(normaalia enemmän) jonkun aikaa ja seksi vähentyny reilusti. "Oon vaa väsyny", "koskettelenhan mä sua"....pari kertaa päivässä ku "tööttää"tissistä, ei oo musta ihan sama asia ...
Olin uhkarohkea ja taas kerran otin asian varovasti puheeksi...sama litania. Väsy, kylhän mä kosken...tunsin jo että kohta kuulen taas olevani liian jotakin...päätin siis luovuttaa. En jaksa enää anella, mitään.
Tyydyin vastaukseen ja pääsin kainaloon. Kaikki hyvin, vai?
Tiesin ettei ole ja sen näin heti seuraavana päivänä. Jotain on pielessä, mutten tiedä mitä.
Hän on ihan omissa maailmoissaan. Vaikuttaa väsyltä, tympääntyneeltä, surulliselta...ei juuri kommentoi mun höpinöihin. En yleensäkkään pääse kauheesti hänen lähelle mut nyt vielä vähemmän.
Ja kaikki muka ihan hyvin? Ei ole!!! Miksei voi vaan sanoa, edes jotain. Itken yksin ja yritän keksiä mikä on. Kaikki tietää miten siinä käy kun joutuu itse arvailemaan ...kaikki vaihtoehdot on huonoja.
Tästä tekstistä ei ota varmaa selkoa. Heräsin vaan taas niin kauheeseen ahdistukseen, et oli pakko oksentaa johonki...
En vaa jaksa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko keksiä jotain muuta tekemistä ja lakata kiinnittämästä mieheen niin paljon huomiota. Anna tilaa itsellesi, miehelle ja suhteelle. Jos mies on lähteäkseen pois, hän lähtee, mutta jos saa tilaisuuden taas kaivata sinua ja niin tekee, suhteenne saa uutta kipinää. Älä ole itsestäån selvyys. Pidä huolen, että sinulla on oma elämä. Miten olisi uusi kiva harrastus taikka matka tyttöjen kesken?
Meillä en vastaavassa tilanteessa enää kiinnittänyt huomiota sulkeutuneeseen mieheen. Hän oli paljon töissä toisella paikkakunnalla. Edes se ei saanut häntä ikävöimään, vaan tuo etäisyys kasvatti vain kuilua välillämme ja tuona aikana hän löysi toisen naisen viimeistään ja jätti minut tuon takia. Jättöhetkellä en toisesta naisesta tiennyt, mutta muutamassa viikossa sain selville, että toinen nainen oli hommattuna jo mun jättöhetkellä. Yhdessä oltiin yli 20 vuotta ja ero oli sellainen kliininen "haluan ero ja moikka" tyyppinen 10 minuutin ilmoitus. Eli aina tuo tilan antaminen ja reilu etäisyys ei tuokaan läheisyyttä, vaan se on joskus viimeinen naula arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa tekemistä noita omia tulkintojasi ja usko siihen mitä mies sanoo tai sitten eroa jos tuossa vain stressaat ja kärsit. Kaikilla on elämässä aikoja jolloin on omiakin stressin aiheita eikä se parisuhde ole silloin koko ajan prioritteettilistan ykkösenä. Entistä enemmän stressaa ja etäännyttää jos toinen kyselee suhteen tilaa tai epäilee pettämistä eikä usko vaikka miten vakuuttaisi että kaikki on ok.
Voin hyvin samaistua mieheesi. Itsekin unohdun helposti omiin maailmoihini, olen paikalla mutta en läsnä eikä se tarkoita mitään. Ei ole sivusuhdetta, hyvä kun jaksan edes tätä yhtä, en suunnittele eroa, en haaveile karkaavani sirkuksen mukaan. Ajattelen miljoonaa asiaa tai en mitään. Tulisin hulluksi jos puoliso vielä tivaisi vieressä mikä minua vaivaa, onko suhteessa nyt kaikki hyvin, mitä mietin. Onnekseni antaa minun olla mitä olen.
AP
Tottakai kaikilla on tuollaisia aikoja, ei aina jaksa tai pysty olla läsnä. Stressi, huolet, väsymys, mitä vaan.
Mutta jos et sanallakaan kerro puolisolle että joku vaivaa tai stressaa vaan jopa sanot kaiken olevan ok, on vaan inhimillistä alkaa pohtia parisuhteen tilaa.
Jos ongelmiaan ei voi avata puolisolle yhtään, kertoo se että syy on ehkä puolisossa tai suhteessa.
Häh? Aphan on nimenomaan yrittänyt kysyä ja puhua, mutta mies sivuuttaa asian eikä suostu puhumaan enempää.
Koska toisesta naisesta ei voi puhua, siksi mies ei puhu. Pettäjät eivät ikinä tunnusta. Mies miettii nyt yksinään, kumman valitsee. Hypyn tuntemattomaan vai jatkaako tutussa ja turvallisessa.
Testosteronin puutetta. Kannattaa miehen mennä testaamaan itsensä. Vapaa testosteroni arvo on se tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää, kuinka ihmisellä on kyky kusettaa itseään ja kieltäytyä näkemästä totuutta. Ap:kin vain vänkää, kuin pieni lapsi, ettei suostu yhtään uskomaan toisen naisen olemassa oloon. Miksi ap et halua selvittää totuutta? Miehestä et totuutta saa puristettua, sun pitää tehdä se selvitystyö itse, eli tutkia kaikki mahdollinen, jotta saat hänet kiinni toisesta naisesta.
Eihän tuon ikäisellä miehellä enää seiso kunnolla. Eikä tuon ikäiset miehet jaksa juosta naisten perässä. Se menee toisinpäin tuossa iässä että nainen on se joka juoksee miehen perässä. Ei tuon ikäinen tai vanhempi käytä aikaansa naisten perässä juoksemiseen. Ne juoksut on nähty ja koettu. Ajan tuhlausta.
Tuossa iässä oleva mies on oman elämänsä syksyssä. Alkaa lakastua, siement on jo kylvetty ajat sitten. Muissa kultuureissa miehet henkistyy ja menee luostariin viettämään aikaansa ja jättää poikansa hoitamaan taloutta.
Ihan syystäkin, koska tuossa iässä miehen hormonitoiminta alkaa laskea ja mies reagoi siihen luontaisesti.
Miehillä seisoo aina.
Tiedän, koska olen ollut nuori viehättävä nainen.
Ei väliä vaikka 60vuotiaalla on kotonaan kaunis parikymppinen vaimo.
Viimeksi tänään vanha patu lähemmäs 70v työnsi perässä kulkeneen tankin eteensä. Oli olevinaan ottamassa roskia pois tämän selästä samalla katsoi minua suoraan silmiin. Niin tekee herrsmies, kääntää sen vaimonsa huomioimiseksi, vaikka oikeasti kattelee muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella jotain meneillään, ei kerro millään mutta käyttäytyy silti kylmästi ja oudosti.
Miksi miesten mielestä tällaisesta huolestuminen on draamailua?
Haluaako mies muka oikeesti, että vaa esitetään kaiken olevan ok.....ei kai sentään.
-AP
Jos olisin sinä niin olisin jo itsekin tympääntynyt siihen että kaikki ajatukset pyörii koko ajan sen miehen ja sen tekemisten ympärillä. Mies istuu, mies makaa, mies eestä, mies takaa, mies, mies, mies... lopeta jo hyvä ihminen. Äijä on selvästi ihan totaalisen kyllästynyt sinuun ja siihen että koko ajan vatvot asioita ja tunteita. Ei tuollaista kukaan nainenkaan jaksaisi ikuisesti kuunnella. Erotkaa.
Kaikista pahinta tuo on sille vatvojalle itselleen. Toinen sentään pääsee pakoon eikä tee mitään parisuhteen eteen. Mietipä miten raskasta tuo on ap:lle, kun joku sisäinen pakko (läheisriippuvuus ja unohtunut omanarvontunto) laittaa toimimaan noin. Jos se toinen vaan.... mutta kun se ei ja sitä on vaikea niellä. Kaikki alkoholistien ex-puolisot varmaan tunnistavat ajatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä andropaussi. Tarvii mieshormonia reseptillä
ei välttämättä. Luitko sen miesravun tarinan kuinka hän lässytti kuin vauva kissoille ja lapsille vauvan äänellä testokuurilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää, kuinka ihmisellä on kyky kusettaa itseään ja kieltäytyä näkemästä totuutta. Ap:kin vain vänkää, kuin pieni lapsi, ettei suostu yhtään uskomaan toisen naisen olemassa oloon. Miksi ap et halua selvittää totuutta? Miehestä et totuutta saa puristettua, sun pitää tehdä se selvitystyö itse, eli tutkia kaikki mahdollinen, jotta saat hänet kiinni toisesta naisesta.
Eihän tuon ikäisellä miehellä enää seiso kunnolla. Eikä tuon ikäiset miehet jaksa juosta naisten perässä. Se menee toisinpäin tuossa iässä että nainen on se joka juoksee miehen perässä. Ei tuon ikäinen tai vanhempi käytä aikaansa naisten perässä juoksemiseen. Ne juoksut on nähty ja koettu. Ajan tuhlausta.
Tuossa iässä oleva mies on oman elämänsä syksyssä. Alkaa lakastua, siement on jo kylvetty ajat sitten. Muissa kultuureissa miehet henkistyy ja menee luostariin viettämään aikaansa ja jättää poikansa hoitamaan taloutta.
Ihan syystäkin, koska tuossa iässä miehen hormonitoiminta alkaa laskea ja mies reagoi siihen luontaisesti.
Miehillä seisoo aina.
Viimeksi tänään vanha patu lähemmäs 70v työnsi perässä kulkeneen tankin eteensä. Oli olevinaan ottamassa roskia pois tämän selästä samalla katsoi minua suoraan silmiin. Niin tekee herrsmies, kääntää sen vaimonsa huomioimiseksi, vaikka oikeasti kattelee muita.
Ei tarvi uhota. Ei kasvimaailmasssakaan vanhat kasvit enää pöllyytä. Syksy nyt. Turha muutaa syksyä kevääksi. Elämässä on muutakin kuin se paneminen ja että seissooko.
Aika säälittävää tollanen papparaisten meno. Eläisivät oman ikäisensä tyyppistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä seisoo aina.
Sitten ruppa vielä luulee olevansa kiinnostava. Ehkä dementia jo pitkällä kun ei ymmärrä enää edes hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko keksiä jotain muuta tekemistä ja lakata kiinnittämästä mieheen niin paljon huomiota. Anna tilaa itsellesi, miehelle ja suhteelle. Jos mies on lähteäkseen pois, hän lähtee, mutta jos saa tilaisuuden taas kaivata sinua ja niin tekee, suhteenne saa uutta kipinää. Älä ole itsestäån selvyys. Pidä huolen, että sinulla on oma elämä. Miten olisi uusi kiva harrastus taikka matka tyttöjen kesken?
Meillä en vastaavassa tilanteessa enää kiinnittänyt huomiota sulkeutuneeseen mieheen. Hän oli paljon töissä toisella paikkakunnalla. Edes se ei saanut häntä ikävöimään, vaan tuo etäisyys kasvatti vain kuilua välillämme ja tuona aikana hän löysi toisen naisen viimeistään ja jätti minut tuon takia. Jättöhetkellä en toisesta naisesta tiennyt, mutta muutamassa viikossa sain selville, että toinen nainen oli hommattuna jo mun jättöhetkellä. Yhdessä oltiin yli 20 vuotta ja ero oli sellainen kliininen "haluan ero ja moikka" tyyppinen 10 minuutin ilmoitus. Eli aina tuo tilan antaminen ja reilu etäisyys ei tuokaan läheisyyttä, vaan se on joskus viimeinen naula arkkuun.
Kyllä. Tarpeeksi kun miestä työntää pois ja sanoo ei nyt ja nyt väsyttää ja tekee töitä vaan ja unohtaa miehen, niin mitä sillä miehellä edes tekee?
Teit oikein kun annoit miehen pois. Varmasti ihmetellyt itsekin että mitä mää täällä oikein teen ja mitä toi edes haluaa musta. Me naiset ei useinkaan nähdä sitä miten paljon me pidetään sitä miestä itsestäänselvänä ja sitten sen helmen nappaa joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä andropaussi. Tarvii mieshormonia reseptillä
ei välttämättä. Luitko sen miesravun tarinan kuinka hän lässytti kuin vauva kissoille ja lapsille vauvan äänellä testokuurilla?
Ettei olisi lässyttäjä ukko ottanut estrogeenia vahingossa kun dopingmyyjällä mennyt vähän putkilot sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle riittää että saa olla rauhassa ja puuhailla omiaan ja sitten kouria naista jos siltä tuntuu.
Monelle naiselle riittää seksitön suhde ja ei ole naisen huoli mitä mies ajattelee, eikö ukot olekin niin?
Niin, mutta se toinen nainen ei voi olla ilman seksiä. Ihmeellistä, vai mitä?
Vaikuttaa olevan ainakin miehen huoli sillä tavalla että sivusuhde on pitänyt etsiä. Missä on huoleton mykkä mies nyt.
Vaihtoehdot
1. Mies on ahdistunut koska sää kehittelet päässäsi ongelmia ja koitat muuttaa miestä erilaiseksi kuin hän on. Ehkä hälle oikeasti riittää kun oot siinä eikä kaipaa puhumista ja jatkuvaa asioiden selvittelyä. (itsellä tämä oli syy eli koitin tehdä introvertistä aspergerista puheliasta koskettelijaa. Sellaista voimaa ei tässä maailmassa ole millä se onnistuu)
2. Miehellä on vaihdevuodet. T-Max auttaa alakuloon.
3. Miehellä on toinen tai haaveilee muista. Syynä voi olla myös kohta 1.
Sanoisin että mikä tahansa syy on niin sun täytyy nyt rauhoittua ja antaa puolisolle tilaa ja aikaa lähestyä sua itse. Kesti se sitten miten kauan tahansa. Ja jos tissien tööttäily ei ole susta koskettelua ja läheisyyttä niin Sano se ääneen että millaista koskettelua haluaisit ja kaipaisit. Miesten ja naisten käsitys läheisyydestä voi olla ihan eri planeetalta. Aika usein miehet luulee et parisuhteessa voi unohtaa kaikki askeleet ennen seksiä, suukottelun, halailun ym. Heille kun yleensä riittää se itse yhdyntä läheisyydeksi.
Onko miehellä erektiovaikeuksia? Toinen nainen?
🇺🇦🇮🇱
Samanlainen kokemus.
Kyse voi olla esim. välttelevästä kiintymyssuhteesta, jolloin henkilö ei pysty sietämään läheistä ihmissuhdetta.
On pään hakkaamista seinään ja erittäin vahingoittavaa jäädä suhteeseen, jossa on tuo kuvio. Itselläni ko. välttelijä kyllä osasi myös syyttää aina minua kaikesta näissä tilanteissa, hän ei pystynyt lainkaan analysoimaan itseään ja omaa käytöstään.
Parhaimmillaan tuossa a) menettää itseluottamuksensa b) saa roppakaupalla hylkäämiskokemuksia c) miettii päänsä puhki miten voisin olla parempi, mutta mikään ei riitä. d) sisäistää käsityksen, että vika on omassa itsessä eikä kaipaamaansa rakkautta ole oikeutta edes toivoa. e) sairastuu, koska parisuhteessa on niin paljon tuskaa ja murhetta.
Eivät tunne-elämältään vaurioitunut ja terve pysty elämään onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa.