Suomi ei tunnu enää kodilta
Tuli asuttua muutama vuosi ulkomailla. Sen jälkeen Suomi ei ole enää tuntunut kodilta.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavien ja ammattiltaitoisten kannattaa nostaa kytkintä ja jättää maa mut tuhoamaan rauniot
Meiltä muuttivat jo molemmat korkeasti koulutetut. Heillä on nykyisin hyväpalkkaiset työt ulkomailla. Nuorten kannattaa ulkomaille, siellä on tulevaisuus, ei Suomessa.
Miksi juuri nuorten jotka työllistyy helpommin ja on työnantajien haluamia johtuen ikärasismista. Eikö keski-ikäisten kannattaisi muuttaa pois koska suomessa ei ole mitään tarjolla. Suurin osa työttömistä on keski-ikäisiä koulutettuja miehiä.
"Tuli asuttua muutama vuosi ulkomailla. Sen jälkeen Suomi ei ole enää tuntunut kodilta."
Kokeile muuttaa Vantaalle. Siellä tuntuu, että asuu ulkomailla.
No mene takaisin sinne mistä tulit.
Minustakin tuntui, että haluan Suomesta pois kun asuin väärällä paikkakunnalla liian pitkään. Suomi on kuitenkin iso maa ja täällä on paljon kaupunkeja ja kuntia, kyliä ym. Mun koko mieliala muuttui täysin kun vaihdoin paikkakuntaa ja nyt asun sellaisessa sopivan kokoisessa kaupungissa, joka tuntuu kodilta. Ihmiset täällä tuntuu enemmän omalta ja samanhenkiseltä vaikka ei olekkaan täydellistä niin on tuntunut kuin olisi ensin tullut vieraana ja nyt alkaa muutaman vuoden asumisen jälkeen tuntua kodilta eli olenkin sopeutunut hyvin kun löysin mulle sopivan ympäristön Suomesta. Kärsin sopetumishäiriöstä kun asuin liian isossa kaupungissa ja kas tää "häiriö" poistui kun vaihdoin ympäristöä. Ei siis kannata jämähtää johonkin yhteen paikkaan vaan etsiä itselle sopiva. Toki olisi kiva kokeilla ulkomailla asumista vuoden parin verran ihan kokemuksen vuoksi, ja myös saadakseen nimenomaan ammatillista kansainvälistä kokemusta ja verkostoja.
Vierailija kirjoitti:
muuta takas mistä tulit
Painu t a k a i s i n VENÄJÄLLE.
SAASTA.
Joka ainoa venäläinen välittömästi pois Suomesta.
Se on ry*'ssä joka puhuu.
Ny t u r p a kiinni Putinin lähettihäs.
Suomi voi välittömästi paremmin,
kun kaikki venäläiset on heivattu itärajan yli Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 4v muualla ja sinä aikana Suomi muuttunut niin paljon, ettei enää tunnu samalta maalta josta lähti
Niin. Sinun rycxäläsihän ei ole muuttunut muutamaan vuosisataan. :)
Kirkastat tosi hyvin Suomi-kuvaa =) Kaikki varmaan tykkää sinusta, sinun kanssasi on tosi mukava asua. Olet älykäs ja kiva.
Lukekaa nyt tämäkin ketju :D Pelkkiä koulupudokkaita avohoitopotilaita täynnä. Nämä veronmaksajat tosiaan pitävät Suomea pystyssä, eikä voi kuin ihmetellä, ettei joku haluaisi asua tällaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna syntyvät tyttövauvat joutuvat 18-vuotiaana armeijaan.
Ansiosidonnaista leikattiin eikä lapsia ole varaa tehdä tarpeeksi.
oikeesti, mitä sitten. Minä olisin halunnut armeijaan jo silloin kun sen ajatteleminenkin oli lähes rikos, tätänykyä olen auttamattomasti liian vanha siihen, olin jo silloin kun se tuli vapaaehtoiseksi naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna syntyvät tyttövauvat joutuvat 18-vuotiaana armeijaan.
Ansiosidonnaista leikattiin eikä lapsia ole varaa tehdä tarpeeksi.
oikeesti, mitä sitten. Minä olisin halunnut armeijaan jo silloin kun sen ajatteleminenkin oli lähes rikos, tätänykyä olen auttamattomasti liian vanha siihen, olin jo silloin kun se tuli vapaaehtoiseksi naisille.
Kyllä sä voit metsässä paukkupyssyn kanssa juoksennella ihan omin päinkin, jos se niin kovasti kiinnostaa.
Muuttoa suunnitellaan uudemman kerran. Jospa ei tarvitse enää takaisin muuttaa.
Yli 20% syntyneidenmäärästä muuttaa Suomesta pois.Väestö silti kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin tässä on käynyt, että koulutetut suomessa syntyneet muuttaa ulkomaille parempien työmahdollisuuksien perässä ja Suomeen muutetaan hanttihommien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa nyt tämäkin ketju :D Pelkkiä koulupudokkaita avohoitopotilaita täynnä. Nämä veronmaksajat tosiaan pitävät Suomea pystyssä, eikä voi kuin ihmetellä, ettei joku haluaisi asua tällaisten kanssa.
Ei pidä yleistää tämän palstan perusteella, täällähän tulee esille ihmismielen saasta. Yleisesti ottaen Suomi on asenteiltaan melko tunkkainen maa, pieni kansa ja pienet ympyrät. Itse asuin nuorempana Skandinavian maissa, palasin sitten kotimaahan perhesyiden vuoksi. Muistan sen ahdistuksen, mutta jäin tänne kuitenkin. Oma kieli ja työpaikkani tuntuivat merkityksellisiltä. Suomesta puuttuu rakentava keskustelukulttuuri, solvauksia syydetään eikä osata tehdä kompromisseja. Ehkä se on yleismaailmallinen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää tämän palstan perusteella, täällähän tulee esille ihmismielen saasta. Yleisesti ottaen Suomi on asenteiltaan melko tunkkainen maa, pieni kansa ja pienet ympyrät. Itse asuin nuorempana Skandinavian maissa, palasin sitten kotimaahan perhesyiden vuoksi. Muistan sen ahdistuksen, mutta jäin tänne kuitenkin. Oma kieli ja työpaikkani tuntuivat merkityksellisiltä. Suomesta puuttuu rakentava keskustelukulttuuri, solvauksia syydetään eikä osata tehdä kompromisseja. Ehkä se on yleismaailmallinen ilmiö.
Kotimaassa välitetään vain itsestään. Toisista välittämistä ei ole. Itsekeskeisyydellä on tuhoava voima. Pitäisi olla enemmän välittämistä, toisen kunnioitusta, auttamista, tsemppaamista, "lets do" -asennetta, yhteen hiileen puhaltamista.
Mutta ei tässä maassa.
Näin tässä on käynyt, että koulutetut suomessa syntyneet muuttaa ulkomaille parempien työmahdollisuuksien perässä ja Suomeen muutetaan hanttihommien perässä.
Ei vaan sossutukien perässä. Missään muualla maailmassa ei olla rahatukon kanssa lentokentällä tulijoita vastassa!
Toki tuokin koskee vain resc. statuksella tulevia, ei suomalaisen kanssa naimisissa olevia perheellisiä maahan tulijoita. He aloittavat täällä ihan ilman mitään tukia, todellinen vääryys sekin kun Suomessa ei yhden duunarin palkalla elä. Hyvä jos pakollisesta vuoden "sopeutumiskoulutuksesta" saa ruokarahan mutta töihin ei saa mennä sen vuoden aikana.
Voi voi kun vasilia pännii. Ei ota ketju tulta. :D
Vierailija kirjoitti:
Muuttoa suunnitellaan uudemman kerran. Jospa ei tarvitse enää takaisin muuttaa.
Tervemenoa! Kukaan ei jää kaipaamaan.
No ei tunnu, palvelut heikkenee ja muualta tulleita hyysätään ja velka kasvaa..
Ansiosidonnainen leikattiin ja lapsia ei synny tarpeeksi. Naisille tulee armeija pakolliseksi ja puolustavat Suomea, jos tulee sota.