Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaiset vaatteet ovat huikean kalliita

Vierailija
29.09.2008 |

Piipahdin tässä vaatekauppaan pitkästä aikaa. Kotiäitinä ei kovinkaan usein vaatteita ostella. Löysin mukavan näköisen college-kankaasta valmistetun kotimaisen jakkupituisen värikkään puseron. Oikeaa kokoa ei ollut joten tilasin sen. Kotimainen kun on niin sitä myös saa. Tässä viikonloppuna sitten keskustelin asiasta naapurin kanssa ja hän kysyi minulta puseron hintaa. Sanoin katsoneeni hinnaksi 109 e. Hänkin oli ihastunut samaan vaatteeseen ja hinta olikin 190 e. Soitin liikkeeseen ja peruin tilaukseni. Mietin, että lähes 1300 vanhaa markkaa on kyllä puuvillakankaisesta puserosta liikaa. Sillä rahallahan saan jo koko lukukauden musiikkiopiston maksut maksettua lapselleni. Joten taas meni lapsen tarpeet äidin tarpeiden edelle. Olen kyllä todella järkyttynyt noista hinnoista. Kenellä niitä on vara maksaa. Itse olen kuitenkin mieluummin ilman mitään uutta, kuin että ostaisin jotain halpaa vain jotain ostaakseni. Mutta en kyllä maksa tuollaisia hintojakaan edes kotimaisesta. Osaisipa ommella.

Tällaisissa mietteissä eppuluokkalaisen yrittäjä-äiti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mukavan näköisen college-kankaasta valmistetun kotimaisen jakkupituisen värikkään puseron"

kuulostaa todella hehkeältä =)

Vierailija
2/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

collegekankainen, värikäs jakku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tarkentaa, että pusero oli tosi upea, college-kankaasta, useista eri värisistä paloista valmistettu pusero joka oli pituudeltaan persauksen alapuolelle. Varmaankin jonkun tunnetun suunnittelijan työ kun oli niin hemmetin kallis. Mutta, olisin niin sen halunnut ja jos osaisin ommella sellaisen tekisi itse pikku rahalla.

Vierailija
4/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella tuollaisen jakun tekeminen ei kyllä onnistu ihan pikkurahalla, vaan siinä on paljon erilaisia saumoja ja leikkauksia, joten kyllä se tekeminen ihan oikeasti maksaa. Ei valmistu varmastikaan ihan käden käänteessä ja vaatii ompelijalta ammattitaitoa.

Vierailija
5/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, makuja on toki monia.

Vierailija
6/6 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkomainenkin enemmän tänne roudattuna kuin muualla. Työ ja logistiikka vaativat oman Suomi-lisänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän