Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä olet tehnyt vähentääksesi terveydenhuollon kuormittumista?

Vierailija
23.04.2026 |

Laihduttanut? Aloittanut liikkumisen? Lopettanut tupakoinnin?

Nyt kun terveydenhuolto on kriisissä ja resurssit erittäin tiukilla, olisi tärkeää että kukaan ei kuormittaisi terveyspalveluja turhaan. Kaikki ehkäistävissä olevat vaivat täytyy pyrkiä ehkäisemään!

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin mm. persun Bussi-Nalle.

Vierailija
22/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan lisätä, just sain lääkäriltä lähetteen keskussairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän viinaa kaksin käsin, kuolen pois ennen kuin täytän 30

Vierailija
24/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut siellä töissä. Kaikki nämä vuodet, aamuissa, illoissa, öissä..

Vierailija
25/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain pakon edestä hammaskiveä poistattamassa ja joskus harvoin hammaslääkärillä. Terveysongelmia on ollut jo monelaisia vuosikaudet, mutta raha ei riitä hoidattamaan niitä. Ja nyt taas kallistuu hinnat. Jatkossa jää varmaan hammashoitokin harvemmalle. Että sillä tavalla.

Vierailija
26/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että jos vaikka kuolis

Vierailija
27/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itse en ole käynyt lääkärissä sen jälkeen kun synnytin kuopukseni, joka nyt 20-vuotias. Kerran satutin ranteeni niin, että sitä särki monta päivää tosi pahasti ja oli pakko itse "lastoittaa" apteekin kipsilevyllä, mutta parani sekin lopulta itsestään. Toki tiesin, että sairaalaan on turha mennä, koska en uskonut ranteen olleen murtunut, ainakaan pahasti. Ja mitä itse sairaalassa työskenneltyäni asioista mitään ymmärrän, ihan turha mennä lääkärille ellei kyseessä ole oikeasti erittäin vakava tilanne, ja silloinkin olisi paras olla diagnoosi edes selvitettynä ennen kuin alkaa aikaa varailemaan tai leiriytyy ensiapuun. En tajua miten joku on onnistunut pääsemään lääkärille jonkun ruokamyrkytyksen tai nyrjähtäneen nilkan kanssa.

Vierailija
28/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän viinaa kaksin käsin, kuolen pois ennen kuin täytän 30

Ja kohtaat viinapirun tuonpuoleisessa. Laita siis asiasi kuntoon Taivaan Isän kanssa, että saat Hänet kohdata erään kerran.

Vierailija
29/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuormita julkista terveydenhuoltoa, vaan lahjoitan rahani yksityiselle. Muuta en aio tehdä.

Vaikka maksat siitä julkisestakin verojen muodossa.

Vierailija
30/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli pakko mennä päivystykseen kun kaaduin kotona ja olkavarsi murtui. Muita käyntejä ei ollut lääkärille. Edellisenä vuonna kävin kerran tk lääkärillä. Tänä vuonna kerran vuosikontrolli. T 80v nainen, joka kävelee 8000- 15 000 askelta /pv.

Vierailija
31/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
32/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parantanut ruokavaliotani ja hyvinvointiani. Nukun säännöllisemmin.

Vierailija
33/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, itse en ole käynyt lääkärissä sen jälkeen kun synnytin kuopukseni, joka nyt 20-vuotias. Kerran satutin ranteeni niin, että sitä särki monta päivää tosi pahasti ja oli pakko itse "lastoittaa" apteekin kipsilevyllä, mutta parani sekin lopulta itsestään. Toki tiesin, että sairaalaan on turha mennä, koska en uskonut ranteen olleen murtunut, ainakaan pahasti. Ja mitä itse sairaalassa työskenneltyäni asioista mitään ymmärrän, ihan turha mennä lääkärille ellei kyseessä ole oikeasti erittäin vakava tilanne, ja silloinkin olisi paras olla diagnoosi edes selvitettynä ennen kuin alkaa aikaa varailemaan tai leiriytyy ensiapuun. En tajua miten joku on onnistunut pääsemään lääkärille jonkun ruokamyrkytyksen tai nyrjähtäneen nilkan kanssa.

Mäkin kaaduin talvella ja satutin olkani ja olkavarren. Oli sen verran kipeä pitkään että käden nostaminen kävi kipeää, ei taipunut yli tietyn asennon. Moni olisi jo rynninnyt julkiselle lääkäriin, mutta olin kanssa varma ettei ole murtunut niin annoin ajan kulua. Kesti monta kuukautta kunnes nyt ei ole enää mitään. Kunpa ei aina mentäisi joka asiasta lääkäriin.

Vierailija
34/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lääkärissä. Vaivoja on aina välillä ja olen päättänyt niin, että jos eivät kuukaudessa mene ohi, varaan ajan lääkärille. Tähän mennessä ovat menneet ohi. 74v.

Vierailija
35/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta asunut nykyisellä paikkakunnallani enkä edes tiedä missä täällä on tk kun ei ole tarvetta käydä. Hammaslääkäri ainoa missä käyn kerran vuodessa hygienistillä ja seuraavan hammaslääkäriajan antoivat 5 v päähän kun ei ole ollut reikiä vuosiin. Sairaalahoitoa en ole tarvinnut ikinä. N37

Vierailija
36/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin kolesterolinkontrollointidieetille, enkä halua tukkoista statiini-olemusta.

Vierailija
37/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet tyhmiä?

Ei ole todellakaan tyhmä kysymys vaan erittäin ajankohtainen ja relevantti. Ihmisten on pakko alkaa pitämään itsestään parempaa huolta koska yhteiskunnalla ei ole siihen varaa. Erityisesti mielenterveys ja ylipaino pitää laittaa ihan itse kuntoon. Poliitikot eivät meidän asioitamme pysty korjaamaan vaan on alettava taas ottamaan ihan itse vastuuta omasta elämästä kuin isot pojat ja tytöt.

Vierailija
38/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hoitaa terveysongelmat ajoissa ennenkuin ne eskaloituu pahemmaksi ja vaatii kallista hoitoa ja johtaa varmasti työkyvyttömyyteen. Tämän toteuttaminen ei ole onnistunut terveydenhuollon puolelta koska resurssisyistä he pistävät minut ramppaamaan siellä monta kertaa turhaan kun he panttaavat esim. tutkimuksia. Niitä aikoja riittäisi muillekin jos asiat hoitaisi sillä yhdellä tai max parilla käynnillä.

Vierailija
39/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaan kyllä melkein joka työvuorossa että menen laittaa päivystyksen ulko-ovet lukkoon.. ja lappu oveen et olemme kiinni.

Vierailija
40/139 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn yksityisellä lääkärillä. Ongelma tässä on se että olen umpipihi ja sen takia ei tule kovin helposti mentyä. No, valtava määrä liikuntaa takana joten se on pitänyt kropan kohtuullisessa kunnossa.

Ei se takana ollut auta nyt kun istut kiikkustuolissa kutomassa sukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi