Voiko närästys olla alavatsassa?
Terveyskirjaston ja terveyden hoitajan mukaan närästyksen pitäisi tarkoittaa polttavaa kipua tai epämiellyttävää tuntemusta rintalastan takana, mutta minulla on nyt sellainen närästystä muistuttava tunne alavatsassa eikä tieto siitä että sen pitäisi olla rintalastan takana ylävatsassa auta?
Kyselen nyt viimeisenä kortena täältä kun ei terveyskeskuksesta saanut mitään apuja.
Kommentit (31)
Onko se niin alhaalla alavatsalla, että voisi olla virtsarakon tulehdus?
Aina kun mua on "närästänyt" kipu on ollut nimenomaan alavatsassa ja närästyslääke/ruokasooda/maito on siihen auttanut heti. Ilmeisesti ei siis ole varsinaisesti närästystä, mutta rennie auttaa muihinkin vatsakipuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta. Onko sun ruokatorvi alavatsassa?
Voijumalauta! Närästys ei lähde ruokatorvesta!
Siellä se kuitenkin tuntuu.
-eri-
Niin, nimenomaan tuntuu. Lue aloitus ja se, mitä tkssa närästyksestä oli sanottu!
Niin. Närästys ei tunnu alavatsassa, ja mikäli tuntuu, aloittajan sisäelimet ovat epäjärjestyksessä.
Voiko närästys tuntua alavatsassa? Ei! Kyllä närästys on ylävatsaoire. Kun nousee ruokatorveen ja jatkuvaa, puhutaan refluksista. On syytä ottaa selvää refluksin ja närästyksen ero. Palleatyrä minulla, mutta ei refluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta. Onko sun ruokatorvi alavatsassa?
Tiedätkö missä rintalasta on?
Alavatsassa?
Lopeta ahmiminen.
Elintavat kuntoon niin yli 75% närästyksistä paranee parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mua on "närästänyt" kipu on ollut nimenomaan alavatsassa ja närästyslääke/ruokasooda/maito on siihen auttanut heti. Ilmeisesti ei siis ole varsinaisesti närästystä, mutta rennie auttaa muihinkin vatsakipuihin.
Onnea, sulla toimii plasebo 100-prosenttisesti.ä! "Otin lääkettä, nyt on vaiva hoidossa, voin rentoutua -> kipu häviää.)
Mullakin on välillä maha kipeä. Navan yläpuolella on sellaista ikävää tunnetta, joka tuntuu närästykseltä. Mietin, voiko se johtua esim.nälästä. Että maha on liian tyhjä? Se jomottaa joskus niin että yöunet menee. Mutta lakkaa sitten jonkin ajan kuluttua. Tätä on aina silloin tällöin. Luulenpa että joutuisin mahatähystykseen, jos kertoisin sairaanhoitajalle. Erittäin ikävä toimenpide. Ei kiinnostaisi. Mietin olenko syönyt jotain, joka aiheuttaa mahakipua. Esim. karkkia, jossa on liikaa lisäaineita.
Ärtyvä suoli, ovulaatio, kuukautiskivut, ruoka-aineallergia, laktoosi-intoleranssi?
Huono ruokavalio tuollasia tekee,ei mikään muu.
Ei, ei voi olla närästys alavatsalla. Onko se kovaa kipua vai pikemminkin vain sellainen närästystä muistuttava tuntemus? Missä kohtaa alavatsaa tarkemmin? Onko kauan jatkunut?