Onko lääkäri kirjoittanut sinusta "asiallinen"?
Nimittäin käsitykseni on, että kirjoittavat sen aika lailla kaikista.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta en ole käynyt keskustelemassa mt-ongelmista tai arjen haasteista lääkärissä.
Noita luonnehdintoja on ihan tavallisten lääkärikäyntien yhteydessä.
Ehkä naisten.tiedostamaton ulkonäköarvottamien on jokin maan tapa edelleen.
Selitätkö nyt ihan tosissasi, että miehistä ei sinun nähdäksesi kirjoiteta luonnehdintaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta en ole käynyt keskustelemassa mt-ongelmista tai arjen haasteista lääkärissä.
Noita luonnehdintoja on ihan tavallisten lääkärikäyntien yhteydessä.
Ehkä naisten.tiedostamaton ulkonäköarvottamien on jokin maan tapa edelleen.
Selitätkö nyt ihan tosissasi, että miehistä ei sinun nähdäksesi kirjoiteta luonnehdintaa???
Olen lukenut kaikki kanta selostukset alusta loppuun, eikä yhdessäkään hoidon arvioinnissa ole viitattu mitenkään ulkonäköön. Normaali farkku-kauluspaitamiehestä ei ilmeisesti lääkärin runosuoni aukea.
Lääkäri kirjoittanut mm. että asiallinen ja hyvin orientoitunut. Multa ei myöskään löytynyt persoonallisuushäiriöitä ja moni lääkäri sanonut, että olet terve. Tän sisäistäminen on ollut mulle hankalaa, koska elämässä ollut ihan oikeita sairaita kiusaajia, että vika ei ollutkaan minussa (vaikka en täydellinen olekkaan), yhteen välin kävin monella eri lääkärillä ja lopulta kun kaikki sanoivat samaa, olet terve nainen oli lopulta pakko uskoa. Juorukellot sitten levittää valheita kun itse ovat sairaita. Tälleen keski-ikäisenä kun tietää totuuden niin vain tyhmät ihmiset uskoo juoruja ja väitteitä sumeilematta. Onneksi itsellä on paperilla kaikki nuo jos joku jotakin valehtelee minusta.
normaali maininta ellei jotain häiriköintiä ja ulkoisen habituksen epäsiisteyttä ole havaittavissa
Mitä lääkäri kirjoitti omakantaan Kaija Koosta?
- Kaunis, rietas, onnellinen.
Minusta oli kirjoitettu että ottaa katsekontaktia. Kaipa sekin on tärkeä huomio.
Erään lääkärin mukaan olen nuori, no vasta pian 50veehän tässä ollaan.
Kirjoittavat tuollaisia kuvauksia jotta voi seurata muuttuuko ihmisen käytös tai olemus. Aluksi ihminen voi olla asiallinen ja siististi pukeutunut ja seuraavalla kerralla nuhjuinen ja räyhää. Kertoo ettei kaikki ole kunnossa.
Jos potilas on sekava eikä muista asioita, mutta aiemmissa kirjauksissa "asiallinen", se antaa vinkkiä mahdollisesta puhjenneesta muistisairaudesta tms. jutusta. Voi myös olla että "asiallinen" saa parempaa hoitoa kuin joku aggressiivinen peukkunisti.
Hups. Kun selitän jotain, katson yleensä vain johonkin, siis lattiaan, kaukaisuuteen tms. En pysty hirveästi keskittymään, jos pitää katsoa silmiin. Mitä mahtanee tarkoittaa, jos EI ota katsekontaktia puhuessa?