Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkkatukityö helppo saada?

Vierailija
23.04.2026 |

Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta sitten työkokeilun kautta puoleksi vuodeksi palkkatuettuun työhön. Silloin oli melko helppoa ja työpaikka oli hyvä.

Täytyisi itse asiassa kysyä "työkkäristä" vieläkö palkkatukea voi saada. Olisi paikka, jonne haluaisin mennä töihin, ja muutaman kuukauden palkkatuki voisi avata oven.

Kannattaa kysyä. Meikäläisellä on palkkatukimahdollisuus mainittu työllistymissuunnitelmassa iän takia.

Vierailija
22/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut palkkatukityöpaikan joskus pitkäaikaistyöttömyyden perusteella. Ei ole mitään vammaa tai sairautta. Mutta työpaikalla muutama ilkeä nainen kiusasi minua palkkatuesta. Työtehtävät oli samoja kuin kaikilla muillakin ihmisillä eikä itse työssä mitään vikaa, mutta ihmisten suhtautuminen oli ilkeätä ja ylimielistä. 

Näistä ei kannata puhua kenellekään. Itsellä on olleet fiksut työnantajat ovat osanneet pitää turpansa kiinni. Tottakai juoruileminen aiheuttaisi kateutta, sama tuntiveloitus mutta toiselle yrittäjälle moninvertoin parempi tuotto.

Omalla työpaikallani kaikki tiesi että olen palkkatuella. Työpaikan sähköpostiin tuli viesti kaikille: tänään aloittaa palkkatukityöllistetty. Ja pomo esitteli minut kaikille palkkatukityöllistettynä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut palkkatukityöpaikan joskus pitkäaikaistyöttömyyden perusteella. Ei ole mitään vammaa tai sairautta. Mutta työpaikalla muutama ilkeä nainen kiusasi minua palkkatuesta. Työtehtävät oli samoja kuin kaikilla muillakin ihmisillä eikä itse työssä mitään vikaa, mutta ihmisten suhtautuminen oli ilkeätä ja ylimielistä. 

Näistä ei kannata puhua kenellekään. Itsellä on olleet fiksut työnantajat ovat osanneet pitää turpansa kiinni. Tottakai juoruileminen aiheuttaisi kateutta, sama tuntiveloitus mutta toiselle yrittäjälle moninvertoin parempi tuotto.

Omalla työpaikallani kaikki tiesi että olen palkkatuella. Työpaikan sähköpostiin tuli viesti kaikille: tänään aloittaa palkkatukityöllistetty. Ja pomo esitteli minut kaikille palkkatukityöllistettynä. 

Itsellä työsuhteen laatua ei esimiehet eivätkä työkaverit koskaan maininneet kenellekään, enkä minäkään sitä mainostanut, mutta muutamalle tuli kerrottua avoimesti, eikä tullut mitään sorsimista. Ensimmäistä kertaa sain muuten ikälisääkin, esimies itse kehotti hakemaan. 

Vierailija
24/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityö ei enää kerrytä ansiosidonnaista. Se on näitä Kokoomuksen kasvukeinoja.

Vierailija
25/25 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko vi**umainen pomo, sanoisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi