Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puolisosi ilmoittaa, että haluaa erota

Vierailija
22.04.2026 |

Oletko sellainen joka sanoo vain "selvä" vai yritätkö kysellä/saada mielen muuttumaan? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittäisin? Toinen on tehnyt päätöksen niin kunnioitan sitä. Ei minulla ole mitään oikeutta muuttaa toisen mielipidettä. 

Viimeisin parisuhteeni päättyi vähän tuolla tavalla kun nainen ilmoitti että haluaa erota jonka jälkeen se suuttui kun en edes yrittänyt muuttaa sen mieltä ja se ilmoitti että se oli vain testi ja minun olisi kuulunut jahdata ja yrittää muuttaa sen mieli kun näin se oli lukenut ystäviensä kanssa jostain keskustelupalstalta miten miesten kuuluu toimia. Tämän jälkeen itse ilmotin että jos se oli vain testi etkä oikeasti halua erota niin minä haluan erota koska en suostu tuollaisiin psykologisiin manipulaatioihin ja testeihin eli joko sinä oudot puheesi ja jätät minut tai minä pidän puheeni ja jätän sinun mutta jokatapauksessa tämä parisuhde oli tässä. Kolmen kuukauden ajan se nainen soitteli ja lähetteli viestejä ja tuli yllättäen oveni taakse kerjäämään uutta mahdollisuutta mutta en antanut. Kolmen hänen ystävänkin parisuhde päättyi samalla tavalla samaan aikaan samaan testiin kun ne oli keskenään päättänyt testata miehiään 

Ehkä oli testi, ehkä oli vain ristiriitaisesti kiintynyt. Sellainen hakee tiedostamattaan aina vahvistusta sille että haluaahan tuo toinen varmasti olla mun kanssa. 

Miten ristiriitaisesti kiinnittyneen kannattaa olla suhteessa? Mulla varmaan tuota kiintymyssuhdetyyliä. Osin varmaan myös parantunut..

Vierailija
22/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse totesin että asia selvä,  kun puoliso melkein kymmenen yhteisen vuoden jälkeen ilmoitti, että on hankkinut oman kämpän ja minulla on kuukausi aikaa lähteä yhteisestä kodistamme, koska hän on irtisanonut (molempien nimissä olleen) vuokrasopimuksen. 

Hän teki eron teollaan todella helpoksi, en jäänyt hänen peräänsä itkemään, koska tunteet kuolivat lopullisesti sillä hetkellä, kun tajusin miten epärehellinen vehkeilijä hän on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kysyisin onko jotain sattunut. Ei kuulosta puolisoltani. 

En hankaloittaisi eroa. Meillä on ollut hyvä parisuhde, joka on 25 vuotta perustunut siihen, että halutaan olla yhdessä. Jos puoliso ei enää halua olla yhdessä, niin annan hänen mennä. Olisi se silti pieni kuolema ja elämäni suurin epäonnistuminen.

Vierailija
24/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mieli muutu enää siinä vaiheessa. Jos on eroaikeet ilmoitettu niin silloin on aika erota.

Vierailija
25/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Lisäksi kerron, että työni liikkuvan luonteen takia yhteishuoltajuus ei ole mahdollinen, vaan hänestä (miehestä) tulee yksinhuoltaja. Tapaan lapsia joka toinen viikonloppu,

Lapset iältään 11, 7 ja 6.

Vierailija
26/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ilmoitti vuosia sitten, että haluaa erota. Sanoin hänelle, että pidetään siitä sopimuksesta kiinni, mikä nuorena tehtiin, että se, joka haluaa lähteä, ottaa myös lapset. Ei se käýnytkään miehelle, ei halunnut neljän pienen lapsen huoltajaksi. Yhdessä ollaan edelleen, lapsetkin jo aikuisia.

Vierailija
27/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin viisi miestä jonossa odottamassa, joten voi mennä. 

Vierailija
28/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin miksi ja kuunneltuani asia olisi selvä!

Tuttavapiirissa M55 vaihtoi samanikäisen vaimon kolmikymppiseen silleen heittämällä. Toinen tuttava kysyi multa miten ragoisin jos minun mieheni tekisi samoin. Kerroin että ihan vapaasti, kun mun kanssani ei ole pakko olla.

Vierailija
29/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu tosi paljon siitä että onko se suhde ollut oman näkemykseni mukaan huono (selvä!) vai hyvä (kyllä haluaisin kuulla miksi). 

Ketään ei voi pakottaa olemaan suhteessa mutta jos on minkäänlaista kunnioitusta jäljellä sitä toista kohtaan niin kertoo kyllä syyt jos niitä pyydetään. 

Sinäkö yksin päätät että onko se suhde hyvä vai ei? Eikö sen suhteen toisella osapuolella ole mitäön päätösvaltaa onko se suhde hyvö vai ei? Mites siinä tilanteessa jos sinä päätät että se suhde on hyvö ja toinen päättää että se suhde ei ole niin onko se sinulle silloinkin selityksen velkaa?

Lukutaito. 

Vierailija
30/30 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sanoisin, että jaa, mites sun äidin hoitaminen, menetkö kanssaan ensi viikolla sinne polille vai sovitko siskosi kanssa asiasta. Saat itse kertoa asian lapsille, minä en aio millään tavalla pehmittää tekemisiäsi. Muuttoauto tulee ennen vappua, oliko vielä muuta?

Ja sitten lähtisin, asunto on valmiina ja juuri remontoitu. Miehelle jäisi aika autio koti, kun veisin kaiken maksamani mukanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi