Jos puolisosi ilmoittaa, että haluaa erota
Oletko sellainen joka sanoo vain "selvä" vai yritätkö kysellä/saada mielen muuttumaan?
Kommentit (30)
Itse totesin että asia selvä, kun puoliso melkein kymmenen yhteisen vuoden jälkeen ilmoitti, että on hankkinut oman kämpän ja minulla on kuukausi aikaa lähteä yhteisestä kodistamme, koska hän on irtisanonut (molempien nimissä olleen) vuokrasopimuksen.
Hän teki eron teollaan todella helpoksi, en jäänyt hänen peräänsä itkemään, koska tunteet kuolivat lopullisesti sillä hetkellä, kun tajusin miten epärehellinen vehkeilijä hän on.
Toki kysyisin onko jotain sattunut. Ei kuulosta puolisoltani.
En hankaloittaisi eroa. Meillä on ollut hyvä parisuhde, joka on 25 vuotta perustunut siihen, että halutaan olla yhdessä. Jos puoliso ei enää halua olla yhdessä, niin annan hänen mennä. Olisi se silti pieni kuolema ja elämäni suurin epäonnistuminen.
Ei se mieli muutu enää siinä vaiheessa. Jos on eroaikeet ilmoitettu niin silloin on aika erota.
Olen. Lisäksi kerron, että työni liikkuvan luonteen takia yhteishuoltajuus ei ole mahdollinen, vaan hänestä (miehestä) tulee yksinhuoltaja. Tapaan lapsia joka toinen viikonloppu,
Lapset iältään 11, 7 ja 6.
Mun mies ilmoitti vuosia sitten, että haluaa erota. Sanoin hänelle, että pidetään siitä sopimuksesta kiinni, mikä nuorena tehtiin, että se, joka haluaa lähteä, ottaa myös lapset. Ei se käýnytkään miehelle, ei halunnut neljän pienen lapsen huoltajaksi. Yhdessä ollaan edelleen, lapsetkin jo aikuisia.
Minulla on noin viisi miestä jonossa odottamassa, joten voi mennä.
Kysyisin miksi ja kuunneltuani asia olisi selvä!
Tuttavapiirissa M55 vaihtoi samanikäisen vaimon kolmikymppiseen silleen heittämällä. Toinen tuttava kysyi multa miten ragoisin jos minun mieheni tekisi samoin. Kerroin että ihan vapaasti, kun mun kanssani ei ole pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu tosi paljon siitä että onko se suhde ollut oman näkemykseni mukaan huono (selvä!) vai hyvä (kyllä haluaisin kuulla miksi).
Ketään ei voi pakottaa olemaan suhteessa mutta jos on minkäänlaista kunnioitusta jäljellä sitä toista kohtaan niin kertoo kyllä syyt jos niitä pyydetään.
Sinäkö yksin päätät että onko se suhde hyvä vai ei? Eikö sen suhteen toisella osapuolella ole mitäön päätösvaltaa onko se suhde hyvö vai ei? Mites siinä tilanteessa jos sinä päätät että se suhde on hyvö ja toinen päättää että se suhde ei ole niin onko se sinulle silloinkin selityksen velkaa?
Lukutaito.
Varmaan sanoisin, että jaa, mites sun äidin hoitaminen, menetkö kanssaan ensi viikolla sinne polille vai sovitko siskosi kanssa asiasta. Saat itse kertoa asian lapsille, minä en aio millään tavalla pehmittää tekemisiäsi. Muuttoauto tulee ennen vappua, oliko vielä muuta?
Ja sitten lähtisin, asunto on valmiina ja juuri remontoitu. Miehelle jäisi aika autio koti, kun veisin kaiken maksamani mukanani.
Miten ristiriitaisesti kiinnittyneen kannattaa olla suhteessa? Mulla varmaan tuota kiintymyssuhdetyyliä. Osin varmaan myös parantunut..