Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei ole niin vaikeaa kuin suojakertoimellisen kasvovoiteen löytäminen!

Vierailija
21.04.2026 |

En käsitä miten kukaan pystyy käyttämään ympäri vuoden tuollaisia voiteita, kun itse en ole löytänyt yhtään kelvollista.

Viimeisimpänä kokeilussa oli Beauty of Joseon Relief Sun : Rice + Probiotics, josta sain kasvoihini ihottuman.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmasti herättää kummastusta, mutta itse päädyin lopulta lapsille suunnattuun, suojakertoimella 50, varustettuun aurinkovoiteeseen. 

Kosmetiikassa yleisestikin se mikä sopii lapsille, sopii takuuvarmasti myös aikuiselle. Itselläni on usein käytössä Muumi-shampoo 2+1 sekä Niiskuneidin selvityssuihke.

Ystäväni suositteli tuota Niiskuneidin suihketta. Se vetää tukan niin takkuun ettei tosikaan.

Mutta juu, ap, kannattaa harkita että joskus antaisit auringonvalon vaikuttaa ihollasi. Se muuntuu D-vitamiiniksi. Auringottomuus on epäterveellistä.

Käytän lääkettä, joka lisää ihosyöpäriskiä, joten en harkitse tuota vaihtoehtoa.

Ap

Vierailija
22/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmasti herättää kummastusta, mutta itse päädyin lopulta lapsille suunnattuun, suojakertoimella 50, varustettuun aurinkovoiteeseen. 

Kosmetiikassa yleisestikin se mikä sopii lapsille, sopii takuuvarmasti myös aikuiselle. Itselläni on usein käytössä Muumi-shampoo 2+1 sekä Niiskuneidin selvityssuihke.

Ystäväni suositteli tuota Niiskuneidin suihketta. Se vetää tukan niin takkuun ettei tosikaan.

Mutta juu, ap, kannattaa harkita että joskus antaisit auringonvalon vaikuttaa ihollasi. Se muuntuu D-vitamiiniksi. Auringottomuus on epäterveellistä.

Minulla tuo suihke nimenomaan aukaisee takut, siksipä sitä käytänkin. Moni meillä käynyt vieras on sitä myös kokeillut ja ihastunut siihen niin, että ovat liittyneet käyttäjäjengiin, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ympäri vuoden Mossa 365 Days Defence Certified Natural SPF 30  aurinkovoidetta. Voide on sävyttävä, joten ei tarvitse erikseen käyttää meikkivoiteita ja tulee luonnollinen lopputulos. Kosteuttaa myös hyvin. Talvella sekoitan sitä ja perus päivävoidetta, kun iho on vaaleampi eikä aurinkosuoja ole niin kriittinen.

Vierailija
24/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Nivea Soothing päivävoidetta, hajusteeton ja herkälle iholle sopiva, spf 15. Suojakerroin ei varmaan ap:lle riitä, mutta vinkkinä muille tarvitseville.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nivea-soothing-sk15-50-ml-paiva…

Vierailija
25/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo suihke nimenomaan aukaisee takut, siksipä sitä käytänkin. Moni meillä käynyt vieras on sitä myös kokeillut ja ihastunut siihen niin, että ovat liittyneet käyttäjäjengiin, 

Mun kampaajakin sanoi käyttävänsä sitä joskus eikä torpannut ollenkaan sen käyttöä, kun se kysyi mitä käytän hiuksissa.

Vierailija
26/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista löytyvät Avenen voiteet ovat hyviä.

Vierailija
27/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojakertoimelliset kasvovoiteet on yks iso vitsi. Niitä pitäisi lotrata ihan älytön määrä kasvoille, jotta pakkaukseen painettu suojakerroin toteutuisi. Veikkaan, ettei täälläkään kukaan laita voidetta tarpeeksi. Sitten toinen on tuo kerroin 15, joka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Noh, kai sitä ihminen tuntee tekevänsä jotain.

Vierailija
28/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella on tosi hyvä antiaging päivävoide, jossa suojakerroin 30. Lisäksi meikkivoiteessanikin on suojakerroin 30.

Vierailija
29/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ympäri vuoden Mossa 365 Days Defence Certified Natural SPF 30  aurinkovoidetta. Voide on sävyttävä, joten ei tarvitse erikseen käyttää meikkivoiteita ja tulee luonnollinen lopputulos. Kosteuttaa myös hyvin. Talvella sekoitan sitä ja perus päivävoidetta, kun iho on vaaleampi eikä aurinkosuoja ole niin kriittinen.

Tää on ihan liian öljyinen. Ja sävytettyä voidetta ei voi laittaa kasvoille (ja kaulalle!) riittävää määrää ilman, että lopputulos on ihan kauhea ruskea lieju.

Ap

Vierailija
30/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei herätä ollenkaan kummastusta. Lapsille suunnattu on todennäköisemmin parempi herkälle iholle 

Vierailija
31/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt dermosilin c-vitamiini päivävoidetta, jossa suojakerroin 30. Viime kesänä toimi hyvin niin ostin nyt uudestaan. 

Vierailija
32/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smuutilla on hyvä spf50 melkein tuoksuton imeytyy hyvin.

Vierailija
33/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kummastusta? Aina käyttänyt.

Vierailija
34/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

L300 spf30 ja hintakin vain n.15e. Imeytyy paremmin kuin hyvin. Saa " maitokaupasta"

Vierailija
35/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikointi ontuu.

Vierailija
36/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L300 spf30 ja hintakin vain n.15e. Imeytyy paremmin kuin hyvin. Saa " maitokaupasta"

Saman merkin Vitamin C SK25 kirveli silmiä niin paljon, etten pystynyt käyttämään sitä. Vahvasti epäilen, että tämä tekee ihan samaa.

Ja ei, en laittanut sitä silmänympärysiholle.

Ap

Vierailija
37/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Asturias (Leyenda) klassisen kitarabiisin oppiminen on vaikeampaa kuin voiteen löytäminen. Olen opetellut sitä kolme vuotta.

Vierailija
38/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

COSRX Ultra Light Invisible sunscreen.

Vierailija
39/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma kun sulla ap.

Menee aurinkorasvasta aina iho kamalaksi, vaikka putsaan misellivesi+puhdistusöljy+puhdistusgeeli yhdistelmällä. Siksi inhoan aurinkovoiteen käyttöä kasvoilla.

Joku tässä ketjussa vinkkasikin jo tuon Smuutin. Itse kokeilin sitä tänä vuonna Beauty of Joseon sijaan, jota käytin viime vuonna. Tuo Smuuti vaikuttaa paremmalta kuin edellämainittu, ei tee niin selkeää kalvoa eikä ole rasvainen. On myös oikeasti tuoksuton. En usko sinänsä, että se on iholle yhtään sen parempi, mutta noin kosmeettisesti mielyttävämpi kuin aiemmin käyttämäni tuotteet (ja olen testannut lähes kaikki luonnonkosmetiikat, apteekkivoiteet).

Vierailija
40/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceravella on todella hyviä kasvovoiteita, joissa on aurinkosuoja. Loistava hinta-laatu suhde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme