Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei ole niin vaikeaa kuin suojakertoimellisen kasvovoiteen löytäminen!

Vierailija
21.04.2026 |

En käsitä miten kukaan pystyy käyttämään ympäri vuoden tuollaisia voiteita, kun itse en ole löytänyt yhtään kelvollista.

Viimeisimpänä kokeilussa oli Beauty of Joseon Relief Sun : Rice + Probiotics, josta sain kasvoihini ihottuman.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa mönjää, tulee iho-ongelmia. 

Vierailija
2/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki jättää ihon inhottavan tahmaisen ja rasvaisen tuntuiseksi. En oo mäkään löytänyt vielä sopivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ire käytän smuutin aurinkovoidetta kasvoille. Menee samalla kun muutenkin pesen aamulla kasvoja.

Vierailija
4/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et sitten vaan laita aurinkovoidetta meikkivoiteen ja peitevoiteen alle?

Tulee myös edullisemmaksi. 

Vierailija
5/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla suosittelemaan Beauty of Joseonia, mutta eipä sitten mitään. 

Vierailija
6/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut välillä paljastua että aurinkosuojavoiteen kemikaalit olleet juurikin ne syöpää aiheuttavat ja jopa aika lyhyelläkin käytöllä.

Vierailija
7/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmasti herättää kummastusta, mutta itse päädyin lopulta lapsille suunnattuun, suojakertoimella 50, varustettuun aurinkovoiteeseen. 

Vierailija
8/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainnut välillä paljastua että aurinkosuojavoiteen kemikaalit olleet juurikin ne syöpää aiheuttavat ja jopa aika lyhyelläkin käytöllä.

Höpöhöpö. 

Vierailija
9/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sitten vaan laita aurinkovoidetta meikkivoiteen ja peitevoiteen alle?

Tulee myös edullisemmaksi. 

Koska ne ovat kauheaa jankkia, liian rasvaisia tai/ja saavat silmät kirvelemään. Ja murustuvat iholle, jos niiden päälle laittaa meikkiä.

Ap

Vierailija
10/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CeraVe kasvovoide, suojakertoin 50
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-facial-moisturising-lotion-spf…

Ihotautilääkäreiden kehittämä voide, jota olen käyttänyt monta vuotta.

Vierailija
11/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on olleet minusta ihan hyviä. En toki käytäkään vuoden ympäri, vaan lähinnä keväällä ja kesällä.

https://www.yliopistonapteekki.fi/aco-sun-ultra-light-face-fluid-spf50-…

https://www.lookfantastic.com/p/avene-very-high-protection-b-protect-sp…

Vierailija
12/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan perus Nivean kosteuttava päivävoide, spf 30.

Vierailija
13/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt nyt kaksi viikkoa Cienin 30spf anti-ageing aurinkovoidetta, eikä mun kasvojen iho ole ikinä tuntunut näin hyvältä.

Nivean 50spf sensitive kasvoille tarkoitettu aurinkovoide on myös ollut hyvä, mutta heitin sen pois kun oli jo melkein vuoden ollut avattuna.

Mulla on iho, joka kuivuu helposti. Olen kyllä laiska laittamaan siihen yhtään mitään, en myöskään meikkaa. Joten ihon kosteus ja hyvä olo voi ihan johtua siitä, että olen nyt laittanut voidetta joka päivä.

Vierailija
14/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on ollut lähes kelvollinen on Patyka Face Sun Cream SPF30, mutta sekin jättää valkoisen kajon kasvoille.

Ap

Vierailija
15/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on muutamia päivävoiteita suojakertoimella

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011415941.html

SK päivävooiteita on muitakin kuin nuo artikkelissa olevat. Google kyllä auttaa tai menee vaikka Sokoksen kemppariin että saa palvelua kun marketeissa harvoin on myyjiä saatavilla (eikä ne luultavasti osaa edes neuvoa).

SK päivävoide on siis ihan eri asia kuin ne aurinkovoiteet. 

Vierailija
16/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Roche-Posayn anthelios on paras. 

Vierailija
17/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmasti herättää kummastusta, mutta itse päädyin lopulta lapsille suunnattuun, suojakertoimella 50, varustettuun aurinkovoiteeseen. 

Kosmetiikassa yleisestikin se mikä sopii lapsille, sopii takuuvarmasti myös aikuiselle. Itselläni on usein käytössä Muumi-shampoo 2+1 sekä Niiskuneidin selvityssuihke.

Vierailija
18/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikassa yleisestikin se mikä sopii lapsille, sopii takuuvarmasti myös aikuiselle. Itselläni on usein käytössä Muumi-shampoo 2+1 sekä Niiskuneidin selvityssuihke.

Mun edesmennyt siskoni käytti Niiskuneidin selvityssuiketta 

Vierailija
19/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni suositteli tuota Niiskuneidin suihketta. Se vetää tukan niin takkuun ettei tosikaan.

Mutta juu, ap, kannattaa harkita että joskus antaisit auringonvalon vaikuttaa ihollasi. Se muuntuu D-vitamiiniksi. Auringottomuus on epäterveellistä.

Vierailija
20/62 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuosta nimestä jo näkee, että tulee ihottuma. Miten porukka oikein noita valitsee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi