Miksi et ole saanut perintöä?
Kommentit (61)
Aika suurikin summa haihtuu helposti. Hautajaiset ja hautakivi, perunkirjoitus, perinnönjako ym voi maksaa todella paljon. Kun rahat jaetaan vaikka kolmelle ja kaikki maksaa vielä isot perintöverot, niin ei siitä hirveästi enää jää. Pitäisi saada satoja tuhansia että elämä oikeasti helpottuisi ja voisi elää vapaammin.
Yhden perinnön olen saanut mutta kaikki muut ovat vielä elossa joilta pitäisi tulla. Nuorena aikuisena sitä rahaa olisi tarvinnut. Jos olen jo reilusti yli 60v niin onko sillä rahalla enää niin arvoa ja jaksanko niistä vanhana ja väsyneenä enää juurikaan yksin nauttia.
Hoivakoti imee muistisairaat vanhemmat kuiviin. Tuskin jää mitään, vaikka omaisuutta joskus oli melko paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vaikka olen saanut perintöä metsaa, osuuden isovanhempien talosta ja osuuden tädin rahoista.
Selvä! 🙄 muuta kehuttavaa/ kerrottavaa?
En ole kommentoija, mutta tämä on ihan normaali tilanne, että perintö siirtyy jälkipolvelle. Joko se siirretään ko elinaikana tai sitten kuollessa. Mielestäni on oudompaa, jos ei ole saanut elämänsä aikana kerrytettyä jälkeläisilleen mitään perintöä. Toki itse en halua lapsia, mutta aion ne testamentoida sisarusten lapsille. Ja siis työtön olen, mutta palkkatöistä aikoinaan ja säästämällä saanut tilille ihan kivan summan :D
Vierailija kirjoitti:
Hoivakoti imee muistisairaat vanhemmat kuiviin. Tuskin jää mitään, vaikka omaisuutta joskus oli melko paljonkin.
Siksi kannattaa siirtää jo elinaikana läheisilleen 7499€ kolmen vuoden välein, ettei valtio ime niitä. Hoitoa saa ihan Kela-rahoillakin. Lapset ja lapsenlapset voivat sitten saaduilla rahoilla ostella muistisairaalle vanhukselle erilaisia extra-palveluita hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin kaikilla olisi omaisuutta. Ei ole. Siksi en ole saanut perintöä eikä lapsenikaan tule saamaan ellen voita lotossa. Olen pienellä eläkkeellä elävä ihminen. Eikö olekin outoa.
Siksi onkin hyvä, että perintöjä verotetaan. Mitä siitä tulisi, jos toiset keräävät perintöjä perinnön jälkeen, ja toiset eivät saa mitään. Eriarvoisuus lisääntyisi ja tiedätte mitä siitä seuraa. Lisäksi perintö on rahaa, jota ei ole itse ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vaikka olen saanut perintöä metsaa, osuuden isovanhempien talosta ja osuuden tädin rahoista.
En ole kommentoija, mutta tämä on ihan normaali tilanne, että perintö siirtyy jälkipolvelle. Joko se siirretään ko elinaikana tai sitten kuollessa. Mielestäni on oudompaa, jos ei ole saanut elämänsä aikana kerrytettyä jälkeläisilleen mitään perintöä. Toki itse en halua lapsia, mutta aion ne testamentoida sisarusten lapsille. Ja siis työtön olen, mutta palkkatöistä aikoinaan ja säästämällä saanut tilille ihan kivan summan :D
Miten keräät yksinhuoltajana? Ja jos et itsekään ole koskaan perinyt mitään. Lopulta hoivakoti vie ne vähätkin, jota jäisi perillisille. Kuinka pihalla jotkut voi olla?
Kun hoivakodit lopetetaan, vanhemmat siirtyvät rahoineen lapsilleen asumaan. Jotain hyvää tästäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin kaikilla olisi omaisuutta. Ei ole. Siksi en ole saanut perintöä eikä lapsenikaan tule saamaan ellen voita lotossa. Olen pienellä eläkkeellä elävä ihminen. Eikö olekin outoa.
Siksi onkin hyvä, että perintöjä verotetaan. Mitä siitä tulisi, jos toiset keräävät perintöjä perinnön jälkeen, ja toiset eivät saa mitään. Eriarvoisuus lisääntyisi ja tiedätte mitä siitä seuraa. Lisäksi perintö on rahaa, jota ei ole itse ansainnut.
Onneksi jokainen voi rikastua ihan omilla ideoillaan ja työllä. Mutta ne rikkaat ketkä tunnen, elävät tosi vaatimattomasti, koska haluavat säästää rahaa nimenomaan jälkipolvelle. Mutta osa keveästi elävä istuu joka päivä baarissa ja polttaa tupakkaa yms. Koska voi aloittaa saman lepposan elämäntyylin taas seuraavista kela-rahoista. Joku muu maksan vuokran (Kelalta menee suoraan vuokranantajalle). Että aika moni paperilla köyhä elää kyllä aika huoletonta ja antoisaa elämää. Versus se ”rikas”, joka säästää asumalla mummonmökissä ja tekemällä itse lumityöt ja juomaan vettä ja syömään kaurapuuroa. Koska haluaa jättää helpomman tulevaisuuden jälkeläisilleen.
Vain varakkaat ja rikkaat saavat perinnöt
Miksi ap ei ole saanut tilkkaakaan älyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten keräät yksinhuoltajana? Ja jos et itsekään ole koskaan perinyt mitään. Lopulta hoivakoti vie ne vähätkin, jota jäisi perillisille. Kuinka pihalla jotkut voi olla?
Miten hoivakoti voisi viedä mun rahat kun olen ne jo antanut eteenpäin? Ei he voi lähteä niitä keneltäkään takaisin perimään ja mistä saisi edes tiedon mun aiemmista tilillä olevista summista?. Itse voin käyttää rahani miten haluan, ja jos olen varaton Kela maksaa. Toki eläkkeestä ottavat osan ja loput sit Kela hoitaa.
Ei pakko, mutta olen säästänyt eläkkeestäsi. Tarpeeni ovat pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksinhuoltaja ehkä 18 vuotta elämästäsi. Ja työikää jää vielä aika monta kymmentä vuotta :D Vai ajattelitko vain tehtailla lapsia yksinäni ja olla kotona tekemättä töitä ja sijoittamatta? No onhan sekin oma valinta ja tapa elää. Ei ehkä ihan yleinen tapa kuitenkaan, valita olla työtön yh koko elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Katso IG:stä, miten 6 vai 7 lapsen yh-äiti Kolmio Kuudelle tekee rahaa. Tulot on jotain 15 000€/kk luokkaa. Kotosalla on. Siitä vinkkiä, miten kerätä rahaa yksinhuoltajana.
Perin nuorempana isovanhempani sisarusteni, setien ja tädin kanssa, kun isäni luopui perinnöstään. Koska jakajia oli monta, ei osuus per nuppi ollut kuin n. 14 000€, mutta se oli opiskelijalle silloin iso raha.
Vanhempani ovat pian 80v. ja vielä hyvässä kunnossa, jolloin en tule toivottavasti perimään heitä vielä pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain varakkaat ja rikkaat saavat perinnöt
Mä olen saanut ainakin perinnöksi hyvät geenit :D Paperit kysytään vielä 40-vuotiaana ja hoikka, terve ja fiksu olen. Itse elämässä onnistunut pärjäämään ja säästämään kivat summat, vaikka rahallista perintöä olen saanut 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei jäänyt perintöä.
Sama, mulle jäi faijalta valoroikka. Se on vieläkin autotallissa muistuttamassa että mulla oli isä...sama hehkulamppu roikan päässä. En oo käyttänyt lähes neljäänkymmeneen vuoteen...
Olen perinyt 62 000 mutta siitä on jaettu vain 12 000. Loput saan kun toinen vanhempi lähtee ja saman verran lisääkin. Toivottavasti isä jaksaa vielä vuosia. Täytti 90.
Purran aikana ei kannata periä.
Toki saat kysyä, mutta noin alentavaa sävyä olevaan kysymykseen en kuitenkaan vastaa.