Haluatko pelastaa hyvinvointivaltion?
Millaisen hyvinvointivaltion ja mihin olet valmis sen pelastamiseksi?
Kommentit (28)
Paremmin ansaitsevien ahneus kataa hyvinvointivaltion. Vain 10% selviää tästä voittajina, kaikki muut häviää. Olemme tyhmä kansa.
Enpä taida. Jos se tarkoittaa loputonta elätettävien ulkomaalaisten virtaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan pelastaa hyvinvointivaltio niin pitää lopettaa ahneiston äänestäminen.
Ei vaan kansan on opeteltava elämään suu säkkiä myöten eikä mankua koko ajan lisää kaikenlaisia tukia valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan pelastaa hyvinvointivaltio niin pitää lopettaa ahneiston äänestäminen.
Siis punikit jätetään oppositioon.
Mitä nopeammin se kuolee, sitä parempi. Sosialismi ei ole tälläkään kertaa tuonut muuta kuin kollektiivisen pahoivoinnin ja köyhyyden kaikilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida. Jos se tarkoittaa loputonta elätettävien ulkomaalaisten virtaa tänne.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Paremmin ansaitsevien ahneus kataa hyvinvointivaltion. Vain 10% selviää tästä voittajina, kaikki muut häviää. Olemme tyhmä kansa.
Tämä. Onhan se törkeää ja ahnetta että se SIKA haluaa pitää itse työllään ansaitsemansa rahat.
Vasemmiston tulee luoda suomeen uusi malli:
1. kaikki ansio- ja pääomatulot laitetaan yhteen pottiin (tavallaan verotus 100% mutta ei kuitenkaan)
2. sieltä jokaiselle annetaan saman verran kriteerien mukaisesti. Naisille ja lapsiperheille tietysti vähän enemmän kuin miehille. Samoin muut erityspiirteet, kuten sateenkaariperheet huomioidaan.
Tuon annetun perusteella sitten lasketaan eläkkeet jne (siksi kohta 1 ei ole 100% verotus).
Vain tällä tavalla voidaan taata hyvinvointivaltion kehittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kansan on opeteltava elämään suu säkkiä myöten eikä mankua koko ajan lisää kaikenlaisia tukia valtiolta.
Ahneisto saa yritystukia. Niillä maksetaan osinkoja eli ne on rikkaiden saamia tukia.
Otetaan velkaa ja laitetaan koulutus kuntoon. Tuetaan kotimaista maataloutta. Perustetaan valtion yhtiöitä, lääketeollisuuteen, terveysteollisuuteen, liikenteeseen, puolutusteollisuuteen, lannoiteteollisuuteen jne jne jne. Ihmisille töitä ja kunnon palkkaa. Maasta poistuvalle pääomalle kunnon vero. Investoidaan infraan, veteen. Uimahalleja 50 km välein ja kansa kuntoon.
Kallista käynnistää mutta sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Onhan se törkeää ja ahnetta että se SIKA haluaa pitää itse työllään ansaitsemansa rahat.
Vasemmiston tulee luoda suomeen uusi malli:
1. kaikki ansio- ja pääomatulot laitetaan yhteen pottiin (tavallaan verotus 100% mutta ei kuitenkaan)
2. sieltä jokaiselle annetaan saman verran kriteerien mukaisesti. Naisille ja lapsiperheille tietysti vähän enemmän kuin miehille. Samoin muut erityspiirteet, kuten sateenkaariperheet huomioidaan.
Tuon annetun perusteella sitten lasketaan eläkkeet jne (siksi kohta 1 ei ole 100% verotus).
Vain tällä tavalla voidaan taata hyvinvointivaltion kehittyminen.
Sille on hinta, että sialla on mahdollisuus tehdä töitä.
En. Suomi tarvitseekin puhdistuksen, että saadaan heikompi aines pois. Työväenpuolueesta on tullut ideologisesti työttömien puolue ihan avoimesti. Ei sosiaaliturvasta pitänyt koskaan tulla mikään työkykyisten ihmisten loputon rahasanko.
Emmä enää. Vihervasemmisto on pilannut kaiken. Menetin jo työpaikkamahdollisuuteni ulkkiksille. Päiväkodissakin hoitajille annetaan varoituksia, jos ne käyttää lapsista sanoja tyttö ja poika.
Mun puolestani tämä maa saa vaikka mädäntyä pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Emmä enää. Vihervasemmisto on pilannut kaiken. Menetin jo työpaikkamahdollisuuteni ulkkiksille. Päiväkodissakin hoitajille annetaan varoituksia, jos ne käyttää lapsista sanoja tyttö ja poika.
Mun puolestani tämä maa saa vaikka mädäntyä pystyyn.
Aika surullista että kielitaidoton, kouluttautumaton, maan tavoista mitään ymmärtämätön ulkkis vie sun työt.
Olisiko kannattanut tehdä asiat paremmin ikävuosina 7-25 ?
Ei ole enää mitään hyvinvointivaltiota. Se on harha.
Minä toivoisin, että saataisiin takaisin edes vuoden 1922 köyhäinhoitolaki.
Että työkykyiselle, varattomalle henkilölle voitaisiin edes osoittaa töitä, jonka avulla hän voisi elättää itsensä ja perheensä. Tätä mahdollisuutta ei ole, vaan nyt on työttömiltä ihmisiltä viety mahdollisuus saada tehdä työtä. On vain velvollisuus hakea sitä - vaikka työn puute on yleinen.
Ja tuolloin säädettiin, että jos ihminen on ollut saman työnantajan palveluksessa vähintään 20 vuotta, mutta tullut "kivulloiseksi tahi muuten työhön kykenemättömäksi", olkoon oikeutettu saamaan joko kevyempää työtä tai elatuksen ilman työtä työnantajaltaan tai hänen perillisiltään tai yrityksen toiminnan jatkajalta.
Nythän käytännössä työkyvyttömät eivät enää saa edes elatusta tai kevyempää työtä, vaikka olisivat tehneet töitä sen 20 vuotta.
Eli asiat ovat huonommin kuin 100 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta juopot, narkit, lihavat eikä m utakuonot.
Eikä minua lapset tai koulutus
Vierailija kirjoitti:
En. Suomi tarvitseekin puhdistuksen, että saadaan heikompi aines pois. Työväenpuolueesta on tullut ideologisesti työttömien puolue ihan avoimesti. Ei sosiaaliturvasta pitänyt koskaan tulla mikään työkykyisten ihmisten loputon rahasanko.
Turpa kiinni FASISTI
Ihmisillä on oikeus varastaa kapitalisteilta, jos niitä ei huvita antaa rikkaille rahojaan.
Haluaisin mutta järkevää äänestettävää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on maailmanlaajuinen joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Ennemmin tai myöhemmin on talousjärjestelmien pakko muuttua.
Haluan pelastaa ja sellaisen hyvinvointivaltion, jossa kaikille on riittävät edellytykset hyvään elämään. Tämä sisältää sen, että jokaisella on mahdollisuus hyvään varhaiskasvatukseen, koulutukseen, terveydenhoitoon, turvallisuuteen, puhtaaseen veteen, ruokaan, perustarvikkeisiin ja kotiin. Lisäksi tulee olla mahdollisuuksia yrittämiseen ja työhön, liikuntaan ja harrastamiseen sekä yhteisöllisyyteen. Rakentaminen, liikenne ja muu infra on turvallista ja tarkoituksenmukaista. Ympäristöstä pidetään huolta. Ihminen saa tukea, jos elämässä tulee vaikeuksia. Olen valmis maksamaan veroja ja tekemään töitä tämän eteen. Voin myös luopua osasta mitä minulla on, jos se turvaa heikoimmassa asemassa olevien elämää.