Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat eivät tee vaikutusta sinuun?

Vierailija
20.04.2026 |

Mulla:

Peritty omaisuus

Avantouinti

Opinnot yli 40-vuotiailla

Influensserina olo

Mensan jäsenyys

Muhun tekee vaikutuksen:

Kielitaito

Kova kunto, jos sillä ei brassaile

Itse tienattu omaisuus

Taidot monella alalla

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteiset uratarinat, ei herätä mitään että onko joku edennyt talouspäälliköksi jossain umpitylsässä firmassa. Mutta joku elättää itsensä tekemällä kissankarvoista käsinukkeja, saatan kiinnostua. 

Ostetut, uudet tavarat ylipäänsä. Kallis palju, tv, auto tai laukku, ei hetkauta. Joku erikoinen antiikki, taide tai käytetty tai itsetehty voi olla eri asia. 

Yhdyn tähän. Ei tee vaikutusta tittelit eikä tattelit mihinkään suuntaan, ei akateemisuus tai keskiluokkaisuus. 

Vaikutun ihmisistä joilla on elämä ollut risainen ja raskas, mutta joiden elämälle on löytynyt sitä kautta joku merkitys, en osaa oikein paremmin selittää, mutta vaikutun ihan muusta kuin mistä muka pitäisi vaikuttua tässä hektisessä järjettömässä ihmisten maailmassa. 

Vierailija
82/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilöys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besserwisseröinti ja miesselittäminen.

Vierailija
84/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisyys/hörhöily. Lähinnä säälittää.

Vierailija
85/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellot, moottoripyörät, erityisen kalliit autot. 

Vierailija
86/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno auto, iso edustusasunto, merkkilaukut yms. statussymbolit.

Vaikutuksen tekee ihminen, joka kohtelee muita hyvin, etenkin huonommassa asemassa olevia.

Vierailija
87/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyssanojen viljely, sometus, woketus, persutus, huulten tursotus.. Ei tee vaikutusta koko tämä vuosituhat vammaisine ilmiöineen. 

Vaikutuksen tekee jos ihminen on jossain asiassa hyvä, esim kädentaidot tekee muhun aina suurimman vaikutuksen, on kyse neulomisesta tai rakentamisesta. Joidenkin jaksaminen ja sitkeys tekee vaikutuksen, minulta sitkeys puuttuu ja jaksaminenkkn. Tai voin minä jonkun mielestä varmaan sitkeäkin olla, kun mua katsoo, joku varmaan miettii miten jaksan elää tämmöisenä mikä olen. 

Monen ammatti tekee myös vaikutuksen, vaikutun "oikeista töistä", töistä joilla autetaan muita, korjataan asioita tai liikutetaan niitä. 

Tietysti vaikutun myös hyvistä viihdetaiteilijoista, esim laulajista, koomikoista tms. Viihde on tärkeää elämässä. Leivän lisäksi pitää olla sirkushuvejakin, kiitos niille jotka niitä järjestää. 

Vierailija
88/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sixpack

Hauikset

Vierailija
89/89 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia enää hetkauttaa tässä hulluksi menneessä maailmassa.

Aidon vaikutuksen tekee nykyään enää ehkä luonto kauneudessaan, vaikka nyt tunturilappi tai Sveitsin maisemat.

Pinnallisia, itsekeskeisiä ja muutenkin moukkia on yhteiskunta ja työpaikat pullollaan. Harva ihminen tekee vaikutuksen, harvinainen poikkeus tähän voi olla aidosti monialaisesti sivistyneet ihmiset tai sellaiset, jotka osaavat jonkin taidon sellaisella tavalla, jota itse vain hämmästelee.