Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö YHTÄÄN alkoholia, kun olet raskaana?

Vierailija
09.05.2007 |

Mä olen kauhea oluen ystävä ja nyt raskaana ollessa mietin, voinko juoda pullollisen ykkösolutta vaikka kerran pari viikossa? Onhan niitä alkoholittomiakin, mutta meidän lähikaupassa ei ollut kun tota ykkösolutta.

Onko kukaan muuten maistanut alkoholitonta punaviiniä? Onko se mistään kotosin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri viinin ystävä, mutten ole maistanut alkoholitonta viiniä. Olen kuullut, ettei ole hyvää, joten ennemmin olen sitten kokonaan ilman, kuin ottaisin edes yhden lasillisen (tai edes kulauksen) hyvää kunnon viiniä.

Kyllä tuota sitten taas ehtii maistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi arvuutella lasteni mahdollisten ongelmien kohdalla (esim. oppimishäiriöt koulussa), että johtuiko tuo siitä viikottaisesta saunaoluesta vai ei...

Vierailija
4/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hyvin pystyin olemaan ilman molemmat raskaudet!

(lukuunottamatta toisessa raskaudessa kesäkuumalla puoli pulloa siideriä, kerran siis!)

Vierailija
5/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suuri viinien, homejuustojen, graavikalan yms. ystävä, mutta kyllä sen raskauden ajan voi olla ilman vaarallisia herkkuja. Se on kuitenkin hyvin pieni ajanjakso aikuisen ihmisen elämässä, ja niin suuri lapsen.

Noista alkoholittomista vaihtoehdoista en osaa mitään sanoa.

Vierailija
6/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina kokkailimme miehen kanssa hyviä sisäfileitä ja muutenkin laitoimme hienon illallisen 10v yhdessä olon kunniaksi ja hän oli ostanut pullon punkkua. Join sitä punkkua pihvin kanssa n. 1/2 dl. En koe kyllä tuosta yhdestä kerrasta mitään huonoa omatuntoa, enkä usko, että siitä on vauvallekaan yhtään mitään haittaa, koska muuten en käytä alkoholia.

Vierailija
7/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi harvoin tosin. Jos meillä oli viiniä kotona, maistoin miehen lasista kulauksen.

Vierailija
8/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisesta en osaa sanoa.

Vierailija
9/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän = vähemmän kuin yksi annos eli esim. 1/2 dl punaviiniä tai vajaa pullollinen olutta tai siideriä. Ja samoin imettäessäni.

Vierailija
10/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. tavallinenkin perhe voi saada fas- ja fae-lapsen eli alkoholisyndrooma-lapsen...

On Luojan lahja, että saa terveen lapsen:)

Vierailija
11/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei paljon muita lapsia muuten syntyisikään...

Vierailija:

Ns. tavallinenkin perhe voi saada fas- ja fae-lapsen eli alkoholisyndrooma-lapsen...

On Luojan lahja, että saa terveen lapsen:)

Vierailija
12/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli erikoisempia tilanteita, esim. hääpäiväateria Budapestissa jossa halusin maistaa paikallista viiniä ruoan kanssa vähän.

Nyt olen taas raskaana rv 25 ja olen ottanut puoli annosta yhden kerran, halusin maistaa nuoruuden herkkua Wild Indian -maissiolutta jota saa taas kaupasta.

Viikottain tai edes kuukausittain en itselleni alkoholin juontia " buukkaa" , niin tärkeää se ei ole, mutten myöskään oleta että hyvin hyvin satunnaisesta ja hyvin pienestä määrästä on oikeasti mitään haittaa.

Vierailija
13/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

join ehkä parin-kolmen viikon välein pienen lasillisen viiniä (12 cl) ruoan kera. Ihan ovat normaaleja lapsia, ei oppimisvaikeuksia eikä ongelmia.

Vierailija
14/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aika usein lisäksi alkoholitonta olutta koska pidän oluen mausta. Punaviiniä join joskus harvoin vajaan lasillisen. Terveet lapset.

Alkoholiton punaviini oli todella pahaa.

Vierailija
15/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti.

Vierailija
16/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä raskaudenajalle sopivia mielitekoja ;-)

Vierailija
17/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(keskenmenon jälkeen olin juuri käynyt kontrolli raskaus testissä labrassa joka oli siis nega, vaikka olikin jo tärpännyt uudelleen)

Sen jälkeen satunnaisesti otin saunan jälkeen lasillisen siideriä tai olutta.

Vierailija
18/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tiukka tässä asiassa. Miksi käyttää yhtään? Mitä hyötyä siitä on kenellekään, varsinkaan vauvalle?

Vierailija
19/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aivan nollalinjalla, sitten hölläsin ja otin puoli lasia viiniä hyvän ruoan kanssa tai puolikkaan lasin kuohuvaa jossain juhlissa. Ja ihan hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
20/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotan toista ja olen jonkun kerran maistanut puolison lasista, mutta en siis edes puolen desin määrää.