Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Mirtatsapiini unettomuuteen tarvittaessa?

Vierailija
20.04.2026 |

Hei,

Minulle määrättiin ko. lääkettä 3,75mg unta pidentämään nukun yleensä vain 3 tuntia yössä ja herään enkä saa unta enää. Katsoin aikaisempia kommentteja ko. lääkkeestä ja monille oli toiminut hyvin osalle huonosti. Onko kukaan käyttänyt Mirtatsapiinia unettomuuteen tarvittaessa esim. muutaman kerran kuukaudessa ja saanut siitä riittävän avun vai pitääkö käyttää säännöllisesti jotta saa paremman avun?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös unettomuuteen. 

Hirveä. Tulee levottomat jalat ja ahdistus,hui. En voi syödä sitä.

Vierailija
2/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ollut apua mutta haittana se että kestää 5 - 6 tuntia herätä. Voi sanoa että hyödytön mutta haitallinen lääke uniongelmiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko noin pieni annos vai isompi. Eli minulle määrättiin 15mg jaettuna neljään osaan = 3,75mg

Vierailija
4/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännöllisesti käytettynä voi käydä niin, että nukut liikaa ja seuraavana päivän huono olo.

Vierailija
5/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää viikon pari että vaste alkaa näkymään. Kaikille ei tule vastetta ja osalle liian pahat sivuoireet. Toisille sopii hyvin. Mulle ei sovi, koska tulen siitä tosi aggressiiviseksi pienelläkin annoksella. Doksepiini auttaa mulla.

Vierailija
6/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi. Minulla sitä on mennyt 25 vuotta ja erittäin vaikea lopettaa. Mutta voi kai se joitakin auttaa. Minulle vain haittaa.

Vierailija
7/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti sivuvaikutuksena ihan jäätävän, kivuliaan näläntunteen, jonka takia paino nousi nopeasti paljon. 

Parmpi on ollut Ketipinor, joka ei aiheuta nälkää ja jolla nukun hyvin.

Mutta ihan paras konsti unettomuuteen on nukkua yksin. Heitä ukko helvettiin hikoilemasta ja korisemasta ja pöllimästä elintilaa.

Vierailija
8/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kåytin 10 vuotta. Levottomat jalat ja lihomista. Mutta annos oli mulla 15mg. Lopetin lääkärin ehdotuksesta ja nyt otan vain melatoniinia.

Vierailija
9/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ottaisi. Minulla sitä on mennyt 25 vuotta ja erittäin vaikea lopettaa. Mutta voi kai se joitakin auttaa. Minulle vain haittaa.

Lopettaminen oli vaikeinta, mitä olen koskaan tehnyt. Aivan karmeaa. Ja lääkärit eivät tahdo uskoa, että siitä tulisi mitään lopetusoireita.

Vierailija
10/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarjotaan kaikille, niin mullekin. Nukuin kyllä, mutta seuraava päivä ihan kauhea, niin paha olo, ettei sängystä meinannut päästä ylös. Olo pahempi kuin pahimmassa krapulassa. Ihan pienestä murusestakin sama tulos. Kaksi kokeilua riitti.

Vierailija
11/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pienempi murena, sitä paremmin auttaa unettomuuteen. Ensimmäisen kannattaa ottaa vapaapäivää vasten, sillä tokkuraisuus voi jatkua koko päivän. Tasoittuu kyllä parin illan jälkeen.

Minulle ei pitemmän päälle auttanut vaan nukuin sen  4 tuntia olin ottanut sen tai en. Lisäksi tuo on aina vienyt kylläisyyden tunteen pois, eli söin kuin hevonen.

Muutamaksi kuukaudeksi varmaan ihan hyvä ratkaisu kokeilla toimiiko itselle.

Vierailija
12/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ihmeessä joku toinen lääke. Tai no, voithan kokeilla, jos tiedät, että seuraavana päivänä ei tarvitse ajaa autoa tai olla muutenkaan skarppi. Tulee nimittäin aika sekava olo siitä. 

Sehän on masennuslääke. On olemassa ihan unilääkkeitä, jotka toimivat kuin junan vessa. Doksepiini autaa mulla. 

Vierailija
13/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä ihmeessä joku toinen lääke. Tai no, voithan kokeilla, jos tiedät, että seuraavana päivänä ei tarvitse ajaa autoa tai olla muutenkaan skarppi. Tulee nimittäin aika sekava olo siitä. 

Sehän on masennuslääke. On olemassa ihan unilääkkeitä, jotka toimivat kuin junan vessa. Doksepiini autaa mulla. 

Doksepiinihan on myös masennuslääke.

Vierailija
14/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua.

Haittavaikukset kyllä.

Törkeää. 

Nykyisin unettomuutta tai ahdistuneisuutta ei hoideta lainkaan.

Vierailija
15/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten KAIKEN lääkityksen kanssa, jollekin sopii, jollekin ei.

Vierailija
16/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin mainitsemani "syntilista" on siis 1 Kor 6:9-10. Ja varoitettu uskovia, koska niissä pysyminen sulkee taivaan portit. Uskova ei voi palvella kahta herraa (Jumalaa ja pysyä silti synnissä).

Vierailija
17/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on, en nukahtanut helposti. Aamulla ihan pökkelö olo.  Hirrveä makeanhimo! En suostunut jatkamaan tätä lääkettä, sanoin lääkärille: kokeile itse.  Toinen lääkäri määräsi sitten ihan oikeaa unilääkettä.

Vierailija
18/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on, en nukahtanut helposti. Aamulla ihan pökkelö olo.  Hirrveä makeanhimo! En suostunut jatkamaan tätä lääkettä, sanoin lääkärille: kokeile itse.  Toinen lääkäri määräsi sitten ihan oikeaa unilääkettä.

Lääkärit voisivat tosiaan kokeilla aina itse näitä harmittomia lääkkeitä. 

Vierailija
19/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tarjotaan kaikille, niin mullekin. Nukuin kyllä, mutta seuraava päivä ihan kauhea, niin paha olo, ettei sängystä meinannut päästä ylös. Olo pahempi kuin pahimmassa krapulassa. Ihan pienestä murusestakin sama tulos. Kaksi kokeilua riitti.

Miten pystyitkö helposti lopettamaan jos ei sopinut sinulle, kysyn siksi koska jos lääke ei sovi minulle, niin pääseekö "helposti" eroon muutaman päivän käytön jälkeen. Ihme juttuja nämä pieni lääkemurunenkin voi saada joillekin pahoja haittavaikutuksia ja toisille ei!

-ap-

Vierailija
20/35 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyitkö helposti lopettamaan jos ei sopinut sinulle, kysyn siksi koska jos lääke ei sovi minulle, niin pääseekö "helposti" eroon muutaman päivän käytön jälkeen. Ihme juttuja nämä pieni lääkemurunenkin voi saada joillekin pahoja haittavaikutuksia ja toisille ei!

-ap-

Jos minulta kysyit, niin todella helposti päättyi se kahden kerran kokeilu, niin huono kokemus oli. 

Voithan sä kokeilla, valitse sellanen päivä, ettei ainakaan aamusta ole pakko lähteä mihinkään, jos sattuu olemaan todella paha olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme